Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Dit. Het is niet voor niets een "easy on the eyes" kleur.
Voorderest mis ik wel nogsteeds een beetje het nut van dit project maar wel leuk dat het redelijk gelukt is.
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
De mijne heeft ook witte tellers. Daarvoor natuurlijk ook altijd oranje. Ik vind het mooi en fris ogen. Slechtere ergonomie is gewoon onzin. En als je op dit punt overgevoelige zintuigen hebt draai je verlichting wat lager en wordt het zacht grijs.
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Het nut van de motorswap ?
Niet zo veel nut, maar dat heet dan ook een hobby.
Het gaat erom dat dit een swap is die nog niet eerder gedaan is, en dit maakt het voor mij interessant.
De leds is gewoon uit verveling, en omdat ik zoals als eerder aangegeven vind dat het oranje redelijk oud oogt.... en me auto is opt moment alles behalve oud ( aangezien bijna alles nieuw is )
Ieder z’n hobby zullen we maar zeggen toch
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Retarder en motorrem (dat wat jij nu beschrijft) zijn verschillende dingenPauwlus schreef: ↑01 jan 2020, 16:29 Is het niet een retarder die de uitlaatgassen beperkt waardoor er word geremd op de motor ipv op de schijven? In dat geval is het juist weer gunstig want het spaart de remmen. Vrachtwagens gebruiken dat al jaren bij afdalingen etc.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Beste,
Het is even stil geweest ivm drukte.
Ondertussen is er nog wat aan mn auto veranderd.
K&n Luchtfilter geplaatst + silecone air intake slang
2 nieuwe nokkenas sensoren
Mn Tacho high is geplaatst
Nieuwe Brandstof pomp ( momenteel bezig met de Brandstofpomp module te retrofitten )
Ccv membraan geplaatst.
Auto staat officieel als 6 cilinder op kenteken
Ook is de auto vlekkenloos door de apk gegaan.
Velgen zijn verkocht en momenteel heb ik een opknap set style 95 die ik ga laten stralen en spuiten.
De module voor de airco lig al paar weken klaar maar moet deze nog plaatsen.
Mn auto loopt enorm slecht in stationair dus dit ben ik nog aan het uitzoeken ( vanos ventielen ? Lambdasondes ? )
Maar ivm met drukte gaat het wat langzaam opt moment.
Heb een 316i e46 staan waarvan ik de kleppendeksel pakking en oliefilterhuis pakking heb vervangen en moet deze week de carterpan pakking doen.
Ook een golf 4 staan die bijna volledig hersteld moest worden voor de keuring.
Kortom langzaamerhand komt het in orde
Het is even stil geweest ivm drukte.
Ondertussen is er nog wat aan mn auto veranderd.
K&n Luchtfilter geplaatst + silecone air intake slang
2 nieuwe nokkenas sensoren
Mn Tacho high is geplaatst
Nieuwe Brandstof pomp ( momenteel bezig met de Brandstofpomp module te retrofitten )
Ccv membraan geplaatst.
Auto staat officieel als 6 cilinder op kenteken
Ook is de auto vlekkenloos door de apk gegaan.
Velgen zijn verkocht en momenteel heb ik een opknap set style 95 die ik ga laten stralen en spuiten.
De module voor de airco lig al paar weken klaar maar moet deze nog plaatsen.
Mn auto loopt enorm slecht in stationair dus dit ben ik nog aan het uitzoeken ( vanos ventielen ? Lambdasondes ? )
Maar ivm met drukte gaat het wat langzaam opt moment.
Heb een 316i e46 staan waarvan ik de kleppendeksel pakking en oliefilterhuis pakking heb vervangen en moet deze week de carterpan pakking doen.
Ook een golf 4 staan die bijna volledig hersteld moest worden voor de keuring.
Kortom langzaamerhand komt het in orde
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Met timo zelf gaat het redelijk goed.
Maar ik zit met een bokkende auto vanaf moment dat die warm staat.
Denken aan een vacuüm
Ondertussen is werkelijk alles al vervangen aan de motor, alleen de injectoren nog niet.
Wordt er op het moment even moedeloos van eigenlijk
Maar ik zit met een bokkende auto vanaf moment dat die warm staat.
Denken aan een vacuüm
Ondertussen is werkelijk alles al vervangen aan de motor, alleen de injectoren nog niet.
Wordt er op het moment even moedeloos van eigenlijk
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Auto heeft goed gedraaid hoor zonder problemen.
T gedonder begon 4 weken geleden.
Ondertussen vervangen:
Eccentricshaft sensor
Kleppendeksel + pakking
Vanos solenoïdes
Vanos filters
Bougies
Bobines
Iat
Lambdasondes
Map sensor
Inlaat pakkingen
Nokkenas sensoren
Allebij de disa kleppen
Foutcodes die ik krijg mixture control op bijde banken
Ondertussen net handen in het haar.
Zou eigenlijk een rookmachine moeten hebben voor vacuüm te testen.
Normaal zou een software reset van de dme me 1e keus zijn maar ivm mijn ews delete ben ik bang dat daarna de auto niet meer start
T gedonder begon 4 weken geleden.
Ondertussen vervangen:
Eccentricshaft sensor
Kleppendeksel + pakking
Vanos solenoïdes
Vanos filters
Bougies
Bobines
Iat
Lambdasondes
Map sensor
Inlaat pakkingen
Nokkenas sensoren
Allebij de disa kleppen
Foutcodes die ik krijg mixture control op bijde banken
Ondertussen net handen in het haar.
Zou eigenlijk een rookmachine moeten hebben voor vacuüm te testen.
Normaal zou een software reset van de dme me 1e keus zijn maar ivm mijn ews delete ben ik bang dat daarna de auto niet meer start
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%