Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
99% Dan van maken ?
Die test maak ik me zo druk niet om.
Airco uitvogelen das waar ik mee zit nu...
Heb een andere ihka en jbbf2 besteld en hopen dat dit helpt.
Kan er iemand met een 330i en een magnetische koppeling op z’n airco mij z’n VO/FA sturen ?
Mag trouwens ook van andere motor zijn.
Heb nieuwe aandrijf Assen besteld ( onder het motto het kan maar vervangen zijn )
Die test maak ik me zo druk niet om.
Airco uitvogelen das waar ik mee zit nu...
Heb een andere ihka en jbbf2 besteld en hopen dat dit helpt.
Kan er iemand met een 330i en een magnetische koppeling op z’n airco mij z’n VO/FA sturen ?
Mag trouwens ook van andere motor zijn.
Heb nieuwe aandrijf Assen besteld ( onder het motto het kan maar vervangen zijn )
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Geachte heer de Visser,
De technisch medewerker heeft het noodzakelijk geacht dat het voertuig, gezien de motorwijziging (van 1995 cc naar 2996 cc), de vermogenswijziging (van 95 kW naar 190 kW),
de wijziging van het remsysteem en een mogelijke aslast verdeling die mogelijk afwijkend is door de zwaardere motor, een weg gedragtest en een remmentest moet ondergaan, deze testen kunnen alleen op TCL uitgevoerd worden.
U heeft wijzigingen doorgevoerd volgens hoofdstuk 6, artikel 6.3 lid 1 en artikel 6.4 lid 1 van de regeling voertuigen, namelijk het wijzigen van de aandrijflijn, vermogen wijkt meer dan 20% af t.o.v. de oorspronkelijke waarde en de reminrichting.
Bij deze wijzigingen moet het voertuig voldoen aan Bijlage IV van de regeling voertuigen.
Daarnaast zegt artikel 6.3 lid 5 dat een personenauto, bedrijfsauto of bus bij wijziging in de constructie tevens moet voldoen aan de in bijlage IX, hoofdstuk 3, artikel 3, onderdeel b, opgenomen eisen ten aanzien van het weggedrag, voor zover dit
naar het oordeel van de Dienst Wegverkeer noodzakelijk is met het oog op het veilig gebruik van het voertuig.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
RDW Test Centrum Lelystad
De technisch medewerker heeft het noodzakelijk geacht dat het voertuig, gezien de motorwijziging (van 1995 cc naar 2996 cc), de vermogenswijziging (van 95 kW naar 190 kW),
de wijziging van het remsysteem en een mogelijke aslast verdeling die mogelijk afwijkend is door de zwaardere motor, een weg gedragtest en een remmentest moet ondergaan, deze testen kunnen alleen op TCL uitgevoerd worden.
U heeft wijzigingen doorgevoerd volgens hoofdstuk 6, artikel 6.3 lid 1 en artikel 6.4 lid 1 van de regeling voertuigen, namelijk het wijzigen van de aandrijflijn, vermogen wijkt meer dan 20% af t.o.v. de oorspronkelijke waarde en de reminrichting.
Bij deze wijzigingen moet het voertuig voldoen aan Bijlage IV van de regeling voertuigen.
Daarnaast zegt artikel 6.3 lid 5 dat een personenauto, bedrijfsauto of bus bij wijziging in de constructie tevens moet voldoen aan de in bijlage IX, hoofdstuk 3, artikel 3, onderdeel b, opgenomen eisen ten aanzien van het weggedrag, voor zover dit
naar het oordeel van de Dienst Wegverkeer noodzakelijk is met het oog op het veilig gebruik van het voertuig.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
RDW Test Centrum Lelystad
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zucht. 20%. Geldt voor bijna iedereen die een andere mapping heeft. En meestal voeren mensen dan niet eens een remupgrade uit. Duurt weer extra lang zo.
PS: Ik dacht dat dit 30% was (vroeger)...?
PS: Ik dacht dat dit 30% was (vroeger)...?
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
T is vooral zonde van geld, start tarief is 471€
En mijn remmen zijn van een 330i en mijn onderstel is m-sport.
Beide hebben al een type goedkeuring dus het is gewoon geld scheppen dat die gasten doen
En mijn remmen zijn van een 330i en mijn onderstel is m-sport.
Beide hebben al een type goedkeuring dus het is gewoon geld scheppen dat die gasten doen
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
ja, en 2 cilinders extra. ik vind dat niet meer dan normaal hoor. en als het gewoon goed in elkaar zit hoef je ook geen problemen te verwachten met de keuring.
geld kost het sowieso al.
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Ik verwacht ook geen problemen.
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- Ray320
- VIP Driver
- Berichten: 2984
- Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
- Type Auto: Een touring
Hou ze alleen wel in de gaten bij het testen, zorg in elk geval dat je met een warm gereden motor daar verschijnt.
Ik heb wel eens verhalen gehoord over mishandelen van de auto bij zo'n test. Dat wil je niet. Succes in elk geval!
Ik heb wel eens verhalen gehoord over mishandelen van de auto bij zo'n test. Dat wil je niet. Succes in elk geval!
E91 320i
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
T is 193km rijden naar Lelystad voor mij, denk dat die wel warm gaat staan
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Voor een remmentest hoef je een auto toch niet (motorisch) te 'mishandelen'
- Giovanni21
- VIP Driver
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
- Type Auto: BMW F36 420i LCI
- Locatie: Den Haag
Mooi project/resultaat... respect!
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Kleine update.
Ivm de cruise control die ik werkend moet krijgen ben ik erachter dat de 6 cilinders gebruik maken van een LDM module.
Voor deze retrofit heb ik nu een andere tacho aangeschaft ( gelijk maar voor de LCI gegaan ) en een LDM module + bekabeling.
Ivm de Airco die niet werkt heb ik mijn IHKA module vervangen voor die van een LCI ( dit zonder succes )
Toen heb ik een JBBF2 module gestoken en me airco werkte, maar...... de auto was niet meer uit te lezen over de obd2.
Ook coderen naar mijn auto was dus niet meer mogelijk.
Heb de jbbf1 terug gestoken en ben schemas gaan bekijken en de JBBF2 lijkt een apparte toevoer van 12v te krijgen via de 30G terminal voor de OBD2.
Ga proberen een 12v op pin 11 te steken en hopen dat dan wel de auto weer uit te lezen is met de JBBF2 erin.
Maar aangezien we met de feestdagen zitten gaat dit nog even moeten wachten.
Ik wil jullie Fijne feestdagen wensen en een Gezond Nieuwjaar !!
Ivm de cruise control die ik werkend moet krijgen ben ik erachter dat de 6 cilinders gebruik maken van een LDM module.
Voor deze retrofit heb ik nu een andere tacho aangeschaft ( gelijk maar voor de LCI gegaan ) en een LDM module + bekabeling.
Ivm de Airco die niet werkt heb ik mijn IHKA module vervangen voor die van een LCI ( dit zonder succes )
Toen heb ik een JBBF2 module gestoken en me airco werkte, maar...... de auto was niet meer uit te lezen over de obd2.
Ook coderen naar mijn auto was dus niet meer mogelijk.
Heb de jbbf1 terug gestoken en ben schemas gaan bekijken en de JBBF2 lijkt een apparte toevoer van 12v te krijgen via de 30G terminal voor de OBD2.
Ga proberen een 12v op pin 11 te steken en hopen dat dan wel de auto weer uit te lezen is met de JBBF2 erin.
Maar aangezien we met de feestdagen zitten gaat dit nog even moeten wachten.
Ik wil jullie Fijne feestdagen wensen en een Gezond Nieuwjaar !!
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Ja de cruise control heeft nogal prioriteit, maar aangezien de 6 cilinders bij cruise control ook de remmen gebruikt en niet alleen de motor moet er een ldm module gemonteerd worden.
Opzich niet zo speciaal voor zover ik het heb uitgezocht.
5 kabeltjes die ik kan “aftakken” vanaf de cas module stekker.
Dan de tacho plaatsen en de boel coderen.
De airco komt daarna..
Opzich niet zo speciaal voor zover ik het heb uitgezocht.
5 kabeltjes die ik kan “aftakken” vanaf de cas module stekker.
Dan de tacho plaatsen en de boel coderen.
De airco komt daarna..
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%