Vandaag het volgende gedaan,
Vliegwiel op moment gemonteerd
Uitlaatspruitstukken gemonteerd
Slangen van de verwarming vervangen ( extra pomp weg )
Koelwater leiding onderaan gemonteerd
Koelwater slangen gemonteerd
Oude bevestiging stuurbekrachtiging tank verwijderd
Nieuwe bevestiging stuurbekrachtiging tank gemonteerd
Timo’s motorswap N52b30a ( It’s Running )
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Vandaag koppeling gestoken
En begonnen aan de kabelboom
Bij het steken van de kabelboom ontdekte ik al 2 probleempjes nr 1 :
Er mist een stekker op mijn kabelboom voor de Hydraulisch ventiel 11417584991, Simpele oplossing deze word verwijderd en komt een afdekplaatje op : Plug 11417550490
Dan kom ik bij de oliekoeler/filterhuis waar de sensor die erin zit 3 polig is maar de stekker op mijn kabelboom maar 2 polig is.
Dit is zo opgelost door de sensor met nr : 12618611273 te bestellen en te steken
En begonnen aan de kabelboom
Bij het steken van de kabelboom ontdekte ik al 2 probleempjes nr 1 :
Er mist een stekker op mijn kabelboom voor de Hydraulisch ventiel 11417584991, Simpele oplossing deze word verwijderd en komt een afdekplaatje op : Plug 11417550490
Dan kom ik bij de oliekoeler/filterhuis waar de sensor die erin zit 3 polig is maar de stekker op mijn kabelboom maar 2 polig is.
Dit is zo opgelost door de sensor met nr : 12618611273 te bestellen en te steken
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Plan was vandaag de kabelboom af te maken maar heb me iets laten meeslepen in de flow..
Kabelboom gestoken
Oliedruk sensor vervangen
Olie Filter geplaatst
Versnellingsbak gemonteerd
Voorfront verwijderd
Thermostaat Vervangen
Inlaatspruitstuk pakkingen vervangen
Motor geplaatst !!
Helaas nog een kleine onvoorziene bestelling moeten doen, aangezien deze bak langer is past het schakelmechanisme niet van de 318.
-Schakelhefboomarm versterkt 25117524518 35,39 Euro
-Schakelstang 25117524519 25,53 euro
Kabelboom gestoken
Oliedruk sensor vervangen
Olie Filter geplaatst
Versnellingsbak gemonteerd
Voorfront verwijderd
Thermostaat Vervangen
Inlaatspruitstuk pakkingen vervangen
Motor geplaatst !!
Helaas nog een kleine onvoorziene bestelling moeten doen, aangezien deze bak langer is past het schakelmechanisme niet van de 318.
-Schakelhefboomarm versterkt 25117524518 35,39 Euro
-Schakelstang 25117524519 25,53 euro
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Lekker dit
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Doe me best,
Nog HEEL veel werk te gaan.
Voorfront terug plaatsen
Bumper en lichten er terug op
Motorkap plaatsen
Volledige achteras eraf
330i achteras terug opbouwen
330i achteras plaatsen
330i diff plaatsen
Cardan plaatsen
Uitlaat plaatsen
Dme terug steken
Boel gaan coderen
Momenteel wacht ik nog op paar onderdelen
Brandstof slang
Baksteun 330i
Dat schakelmechanisme
Motor afdekkap
Aantal boutjes en Clipjes
Maar we hebben er plezier in, en belangrijkste is dat ik geen haast heb.
Vorige week ff een golfje sdi gekocht voor de tussen tijd
Nog HEEL veel werk te gaan.
Voorfront terug plaatsen
Bumper en lichten er terug op
Motorkap plaatsen
Volledige achteras eraf
330i achteras terug opbouwen
330i achteras plaatsen
330i diff plaatsen
Cardan plaatsen
Uitlaat plaatsen
Dme terug steken
Boel gaan coderen
Momenteel wacht ik nog op paar onderdelen
Brandstof slang
Baksteun 330i
Dat schakelmechanisme
Motor afdekkap
Aantal boutjes en Clipjes
Maar we hebben er plezier in, en belangrijkste is dat ik geen haast heb.
Vorige week ff een golfje sdi gekocht voor de tussen tijd
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Vandaag ff voorfront terug geplaatst,radiator aangesloten, airco aangesloten, lampen terug geplaatst & bumper gemonteerd
Nu kom ik op mijn eerste probleem, en hier heb ik hulp bij nodig.
De kabelboom(en) van de motor hebben meer stekkers dan de auto.
Ook komen er uit de auto 2 stekkers die ik niet weet waar te plaatsen op de ( nieuwe ) motor kabelboom
Deze 2 komen uit de auto,
En deze heb ik ( over ) op de motor kabelboom,
Ik gok zelf dat de blauwe ( van auto ) en de witte ( van motor ) met elkaar te maken hebben, aangezien het 2 verschillende bouwjaren zijn zullen er stekkers veranderd kunnen zijn ( aangezien ze allebij dunne kabels hebben lijken dit sensoren )
Ook zal 1 van de stekkers met de electrische waterpomp te maken hebben lijkt me (aangezien die niet op de N46b20b zit)
Wie o wie kan me hier bij helpen ?
Fototje's hoe de auto er nu bij staat,
Nu kom ik op mijn eerste probleem, en hier heb ik hulp bij nodig.
De kabelboom(en) van de motor hebben meer stekkers dan de auto.
Ook komen er uit de auto 2 stekkers die ik niet weet waar te plaatsen op de ( nieuwe ) motor kabelboom
Deze 2 komen uit de auto,
En deze heb ik ( over ) op de motor kabelboom,
Ik gok zelf dat de blauwe ( van auto ) en de witte ( van motor ) met elkaar te maken hebben, aangezien het 2 verschillende bouwjaren zijn zullen er stekkers veranderd kunnen zijn ( aangezien ze allebij dunne kabels hebben lijken dit sensoren )
Ook zal 1 van de stekkers met de electrische waterpomp te maken hebben lijkt me (aangezien die niet op de N46b20b zit)
Wie o wie kan me hier bij helpen ?
Fototje's hoe de auto er nu bij staat,
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Misschien handig om te melden ivm me kabelboom probleem :
Motor kabelbomen (2st) zijn van Amerikaanse 328i (automaat)
Kabelboom van bak is van handgeschakelde Engels voertuig
Mijn auto was een 318i uit 2006 met een n46b20b motor
Kabelboom motor ( 2st ) 328i 2009 n52b30a
Kabelboom versnellingsbak 125i 2008 n52b30a
Motor kabelbomen (2st) zijn van Amerikaanse 328i (automaat)
Kabelboom van bak is van handgeschakelde Engels voertuig
Mijn auto was een 318i uit 2006 met een n46b20b motor
Kabelboom motor ( 2st ) 328i 2009 n52b30a
Kabelboom versnellingsbak 125i 2008 n52b30a
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Goed bezig weer! Maar the devil is in the details...
Mbt Kabelboom, snap niet helemaal wat je met dat lijstje bedoeld. De motor automaat Kabelboom moet in de prullenbak, heb je niks aan met een handbak. Je moet daar de handbak versie voor hebben. Wellicht valt ie ook om te bouwen. Maar daar zal de overgebleven stekker ook van zijn verwacht ik.
Mbt Kabelboom, snap niet helemaal wat je met dat lijstje bedoeld. De motor automaat Kabelboom moet in de prullenbak, heb je niks aan met een handbak. Je moet daar de handbak versie voor hebben. Wellicht valt ie ook om te bouwen. Maar daar zal de overgebleven stekker ook van zijn verwacht ik.
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
Haha,
Misschien niet helemaal duidelijk.
De kabelboom van de automaat lig in de prullenbak.
Alleen de 2 kabelbomen voor de motor heb ik van dat set gebruikt.
Er zitten 3 kabelbomen bij de motor, 1 voor injectie gedeelte, 1 voor sensoren en 1 voor de bak.
Dat set was van een automaat en heb dus die voor de bak er van tussen gehaald.
En deze is dus vervangen voor 1 van een 125i handbak.
Dus mijn setup is nu voor een handgeschakelde
Zal straks eens wat duidelijkere foto’s gaan maken
Misschien niet helemaal duidelijk.
De kabelboom van de automaat lig in de prullenbak.
Alleen de 2 kabelbomen voor de motor heb ik van dat set gebruikt.
Er zitten 3 kabelbomen bij de motor, 1 voor injectie gedeelte, 1 voor sensoren en 1 voor de bak.
Dat set was van een automaat en heb dus die voor de bak er van tussen gehaald.
En deze is dus vervangen voor 1 van een 125i handbak.
Dus mijn setup is nu voor een handgeschakelde
Zal straks eens wat duidelijkere foto’s gaan maken
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Dan zit je al op de goede weg. Maar als ik jou was had ik kabelbomen gekocht die meer in hetzelfde bouwjaar waren gemaakt als je auto. Nieuwere hebben can bus, oudere niet. En andere markt (euro vs Usa) kan ook verschil opleveren. Als je kijkt op realoem dan zit er verschil in onderdeel nummers van een 330i euro en een 328i Usa van hetzelfde bouwjaar. En jij hebt dan nog een 2009 328i Kabelboom op en 2005? Auto. Die kabelbomen zijn dus niet uitwisselbaar. Ben bang dat het daar fout gaat.
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
M’n motor is van 2008
Laatste type n52k, mijn auto is van 2006 en heeft canbus.
Pinout:
Witte stekker vanaf transmissie kabelboom wit/grijs wit wit/paars - geel rood wit/blauw geel/groen andere kant stekker 1x wit 3x oranje
Nr op stekker 7 552 183-04 8
Andere kant stekker 73443 2
Blauwe stekker vanaf auto :
Pin 1 wit/grijs pin 2 grijs/paars pin3 zwart (dik) pin 4 groen/rood
Pin 7 rood/wit pin 6 groen/wit
Laatste type n52k, mijn auto is van 2006 en heeft canbus.
Pinout:
Witte stekker vanaf transmissie kabelboom wit/grijs wit wit/paars - geel rood wit/blauw geel/groen andere kant stekker 1x wit 3x oranje
Nr op stekker 7 552 183-04 8
Andere kant stekker 73443 2
Blauwe stekker vanaf auto :
Pin 1 wit/grijs pin 2 grijs/paars pin3 zwart (dik) pin 4 groen/rood
Pin 7 rood/wit pin 6 groen/wit
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%
- TimothydeVisser
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 08:17
- Type Auto: Retrofitted facelift e91
BMWcoder schreef: ↑30 sep 2019, 07:15 Dan zit je al op de goede weg. Maar als ik jou was had ik kabelbomen gekocht die meer in hetzelfde bouwjaar waren gemaakt als je auto. Nieuwere hebben can bus, oudere niet. En andere markt (euro vs Usa) kan ook verschil opleveren. Als je kijkt op realoem dan zit er verschil in onderdeel nummers van een 330i euro en een 328i Usa van hetzelfde bouwjaar. En jij hebt dan nog een 2009 328i Kabelboom op en 2005? Auto. Die kabelbomen zijn dus niet uitwisselbaar. Ben bang dat het daar fout gaat.
Het verschil zit hem in de Hydraulisch ventiel die ontbreekt op de usa versie
En de olie druk schakelaar die ipv 2, 3 pin aansluiting heeft
Voor de rest zijn de kabelbomen identiek, anders zou ik uiteraard of stekkers over hebben of er te kort hebben.
Pre Lci To Lci
N46 To N52 99%
N46 To N52 99%