Sheriff - E91LCI familycar

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

Bedankt iedereen voor jullie medeleven.
Met zoveel pech in korte tijd zat ik er behoorlijk even doorheen. Naast een financiële aderlating met zoveel pech, is het ontzettend lastig te bevatten dat iemand je auto letterlijk onder je neus vandaan haalt. Een kwartier nadat je naar bed bent gegaan.
We zijn woonachtig in een druk centrum en de straat is extreem goed verlicht. Ze zijn letterlijk 15 minuten bezig geweest - vol in het zicht - tot het moment dat ze de auto door de straat hebben weggerold. Alles is vastgelegd op meerdere camerabeelden en alles is overhandigd aan de politie. Op de beelden was ook duidelijk zichtbaar dat ze gewacht hebben tot we naar bed zijn gegaan.
Vanaf dat moment ontbreek ieder spoor van de 1-serie.

Het stuklopen van de 3 serie heeft geen enkele vooraankondiging gehad. Alle parameters waren in orde.
Het heeft ook geen relatie met het plaatsen van de hybride turbo. Die heeft schade opgelopen als gevolg van het falen van de oliepomp. Bij een kortstondig gebrek aan smering is dat een component wat als eerste wordt gehemeld. Wel extra zuur aangezien die nog geen 45km oud was. Overigens hulde voor het bedrijf die er ontzettend veel tijd en moeite in gestoken hebben om de turbo helemaal te onderzoeken! Ondertussen ligt er weer een nieuwe klaar!


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Pfff als je nagaat hoe snel je de auto langs de kant zet, kunnen ze bij BMW dat rode oliedruk lampje ook wel veranderen in "game over" :?
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

Arjan schreef:Pfff als je nagaat hoe snel je de auto langs de kant zet, kunnen ze bij BMW dat rode oliedruk lampje ook wel veranderen in "game over" :?
Nogal! Dat is echt secondenwerk geweest. Omgerekend kost het je meer per seconde dan de gemiddelde ooit zal verdienen per seconde..
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
langenr
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

Jezus, wat een verhaal..... Zou er zelf ook behoorlijk van moeten sch******...
Denk dat de BMW er straks wel zo goed als nieuw bijstaat, maar blijft toch een beetje een pleister op de wonde
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

Ach ergens geeft het ook wel motivatie!
Maar zo goed als nieuw doen we het eigenlijk niet voor - liever beter, sneller en luxer dan nieuw 8)
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

UPDATE 20-12-2020 in eerste post. Er komt weer beweging in :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

open hart operatie :shock:
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Mooi dat je hiermee doorgaat. Als nieuw. 8)
E91 320i :Mpower:
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

Arjan schreef:open hart operatie :shock:
Mooi hè Afbeelding
Niet gepland maar uiteindelijk wel een ervaring rijker en nu weet ik wel precies hoe het blok eraan toe is ivm remap


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

Ray320 schreef:Mooi dat je hiermee doorgaat. Als nieuw. 8)
Absoluut; een lullige tegenslag maar uiteindelijk plukken we de vruchten ervan - hoop ik Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Xantoz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 sep 2020, 01:02

Ik heb het topic eens rustig doorgelezen en de plaatjes bekeken.. en op die plaatjes staat een plaatje!!! Heel bijzonder hoe je elke kleine imperfectie aanpakt.

Dat het blok kapot gelopen is is ruk maar straks heb je hem van buiten, binnen en onder de motorkap perfect in orde.

Ik blijf hem volgen
Gebruikersavatar
MartinBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI

Wat erg om te horen allemaal, ongelofelijk wat een pech kan je hebben :nou: .
Wel prachtig dat je het blok helemaal laat reviseren en het hier zo uitgebreid met ons deelt, fantastisch om te zien. :D

Het is momenteel een schrale troost, maar binnenkort heb je dan wel een praktisch nieuwe e91 dan komen betere tijden aan :ja:
Freude am fahren :Mpower:
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Na enige tijd van afwezigheid is het toch weer tijd voor een update. Als is het maar om te voorkomen dat sommige hun bmw's gaan inruilen voor Audi's

:lol: :lol: :lol:

Even zonder dollen, jemig wat een ellende kan je hebben, maar hoe dan ook, vaak kom je er sterker uit! Ook in dit geval.
Blijft een prachtwagen, zowel het exterieur als interieur. Dalijk onder de kap alles nieuw, dan kan je vrijwel spreken van een nieuwe wagen.

Mocht je hem helemaal af hebben, mag ik er dan een keertje naast zitten? :mrgreen: :mrgreen:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Wat een verhaal maar wat een unieke E91. Jammer dat de foto’s niet werken of ligt dat aan mijn IT skills... 008
Sjorrit
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:20

Ik heb alle tekst gelezen maar ik mis de foto's ook! Misschien kan sherrif ze opnieuw uploaden op een andere hosting site en in de startpost zetten? Is toch een mooie bron van informatie waar vele eigenaren misschien nog wat aan hebben.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”