Sheriff - E91LCI familycar

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Dat weet ik niet. Ik heb alleen deze 19 inch velgen gehad. Er zaten Pirelli P zero onder. Met standaard M- pakket. Wellicht, als je andere banden neemt zal het qua comfort schelen.


F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Gebruikersavatar
Zjoel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 157
Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
Type Auto: E91 320i 09/2008 Business

petrolheadd schreef:Nee, er zit geen rubbers. Heb even naar de oude foto's van mijn e91 gekeken:

Afbeelding

Ja het zou natuurlijk ook kunnen dat het er bij mij niet hoort te zitten.
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
Gebruikersavatar
Zjoel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 157
Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
Type Auto: E91 320i 09/2008 Business

Afbeelding

Nr 14. Zit er bij mij wel. Vreemd.
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

330D schreef: 06 jul 2020, 08:32 Ja... dit dus hè... dit is dus precies de touring die ik al jaren zoek. :mrgreen:

Hele gave auto, complimenten!! Waar heb je die 50w leds vandaan trouwens?
Dank je!
Plannen om de e90lci te verwisselen voor een e91lci?
Overigens heb ik ook last van enige compensatiedrang door het niet kunnen vinden van een 335d die aan alle wensen voldeed.
Ondertussen staat er op nog 20km afstand een hele mooie te koop :roll: . Toch nog serieus overwogen maar die heeft wel weer ruim 55d km meer op de teller en een schokkend hoge vraagprijs :shock: .

De 50w leds kun je hier bestellen:
https://www.blauertacho4u.de/2x-50W-CRE ... 0-E91.html
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

niet1 schreef: 06 jul 2020, 11:12 Ik ben erg onder de indruk wbt de bodem en remmen renovatie. Iets wat ik heel graag zou willen doen bij mijn auto. Helaas heb ik niet de ruimte en brug beschikbaar om dit op mijn gemak te doen.

Heel fraai en chique. :ja:
Dank je! Voor de remmen is niet perse een brug benodigd, alleen ontzettend veel geduld..tenminste als je ze helemaal wil slijpen om de gietsporen/naden te verwijderen. Dat was een hels karwei. Resultaat toch net weer even strakker dan op 1 serie! Mede doordat deze zijn gespoten.

Om de onderkant te doen is een brug en goed gereedschap benodigd anders is er geen beginnen aan.
Overigens was deze behandeling niet nodig maar dat is tussen de oren gaan zitten, om er vervolgens niet meer tussenuit te gaan. :Hosanna:
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

Zjoel schreef: 06 jul 2020, 11:41 Gaaf dit. Werkelijk een schitterende wagen.

Bij mijn pfl touring zie ik 2 rubbers onder de motorkap die ik hier mis. Het gaat om de twee randbeschermingen aan beide zijkanten waar de motorkap op rust. Zie foto’s. In totaal zouden er vier van deze rubbers moeten zitten, hier zie ik er maar twee. Of is dit een LCI verandering?

Afbeelding
Afbeelding

Zie het niet als kritiek, maar een beetje perfectionist zou het er wel op willen hebben als het zo hoort.
Ik sta altijd open voor commentaar en kritiek. Beste manier om van te leren en ik weet zelf bij lange na ook niet alles

Mogelijk is dit een van de besparingen die BMW heeft doorgevoerd met de introductie van de facelift versie.
Zo heeft een 1 serie E87 nog wel de motorkap isolatie, en de E87LCI standaard ook niet meer :wtf:

Geloof me, als iets ontbreekt terwijl het erop hoort, dan duurt het niet zo lang voordat het erop zit :wink:
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

petrolheadd schreef: 06 jul 2020, 13:35 Dat weet ik niet. Ik heb alleen deze 19 inch velgen gehad. Er zaten Pirelli P zero onder. Met standaard M- pakket. Wellicht, als je andere banden neemt zal het qua comfort schelen.
Pirelli P zero zijn doorgaans runflat's onder een BMW. Dat houdt aan comfort niet over.
Ik ben 18/19" gewend i.c.m. verlaging en ik zou niet anders willen. Het scheelt dat ik veel snelwegkilometers maak en ver uit de buurt blijft van klinkerwegen, drempels of boerenlandwegen :P
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

Ray320 schreef: 06 jul 2020, 07:32 Zie pagina 1.
Als nieuw deze E91. 8)
De jouwe is anders ook als nieuw! En met een hele gave kleur waar je hele mooie resultaten kunt behalen met detailen. :ja:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Sheriff-ehv schreef: 06 jul 2020, 21:19 Plannen om de e90lci te verwisselen voor een e91lci?
Overigens heb ik ook last van enige compensatiedrang door het niet kunnen vinden van een 335d die aan alle wensen voldeed.
Ondertussen staat er op nog 20km afstand een hele mooie te koop :roll: . Toch nog serieus overwogen maar die heeft wel weer ruim 55d km meer op de teller en een schokkend hoge vraagprijs :shock: .

De 50w leds kun je hier bestellen:
https://www.blauertacho4u.de/2x-50W-CRE ... 0-E91.html
Het plan was eigenlijk om na mijn E90 330i, die eind 2018 verkocht werd, een E91 LCI te nemen. Echter had de huidige 330d exact de optielijst die ik wilde, een goede prijs en een goede kilometerstand. Er stond toen één eventueel geschikte touring te koop maar die gaf geen goed gevoel en de reactie van de eigenaar destijds gaf geen vertrouwen, dus toch voor de huidige E90 gegaan. Geen kids hier (voor zover ik weet :mrgreen: ) maar een touring vind ik net wat mooier en we willen een hond en dan is een grote koffer ook wel handig. Afijn, tot die tijd maar een hondendeken op de achterbank..

Thanks voor die LED’s, ga ik bestellen zodra ik thuis ben! :ja:
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Sheriff-ehv schreef: 06 jul 2020, 21:28 Ik sta altijd open voor commentaar en kritiek. Beste manier om van te leren en ik weet zelf bij lange na ook niet alles

Mogelijk is dit een van de besparingen die BMW heeft doorgevoerd met de introductie van de facelift versie.
Zo heeft een 1 serie E87 nog wel de motorkap isolatie, en de E87LCI standaard ook niet meer :wtf:

Geloof me, als iets ontbreekt terwijl het erop hoort, dan duurt het niet zo lang voordat het erop zit :wink:
Zit hetzelfde bij mij, ook daar geen afdichtingen.
E91 320i :Mpower:
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

Update op pagina 1 :zwaai:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Scheelt inderdaad veel, die inlaatreiniging! Mijn 330d is begin dit jaar voor een kuurtje geweest en daar waren de kleppen toch al aardig smerig geworden. De swirl flaps zagen er exact hetzelfde uit als bij jou. Mijn egr staat inmiddels dicht dus het zou nu een stuk beter moeten wezen en blijven!

Ook zie ik dat jij ook condens in de hoeken van je koplampen heb, dat heeft mijn LCI ook behoorlijk erg. Ik wil nog eens nieuwe kapjes achterop hebben, maar gezien het bij jou ook in de binnenste onderste punt begint denk ik dat het misschien wel daar lekt?
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

330D schreef:Scheelt inderdaad veel, die inlaatreiniging! Mijn 330d is begin dit jaar voor een kuurtje geweest en daar waren de kleppen toch al aardig smerig geworden. De swirl flaps zagen er exact hetzelfde uit als bij jou. Mijn egr staat inmiddels dicht dus het zou nu een stuk beter moeten wezen en blijven!

Ook zie ik dat jij ook condens in de hoeken van je koplampen heb, dat heeft mijn LCI ook behoorlijk erg. Ik wil nog eens nieuwe kapjes achterop hebben, maar gezien het bij jou ook in de binnenste onderste punt begint denk ik dat het misschien wel daar lekt?
Ik was al bekend dat de mijne weinig is gebruikt en waarschijnlijk ook voor kortere stukken. Dat creëert simpelweg aanslag.
Overigens zien je flaps er na 20k km weer zo uit - dat hecht meteen aan. Nu krijgen ze daar de kans niet meer voor Afbeelding

Condens heb ik bij de 3 serie vrijwel tot nooit last van. Zeker niet in tegenstelling tot wat ik bij een 1 serie heb ervaren. Daar hebben we op een gegeven moment de koplampen gesealed en ik krijg nog steeds condens. Daarna gekozen om deze juist te open en toen was de condens weg Afbeelding

Deze foto is gemaakt net na een enorme stortbui waarbij de auto eerst 3 weken in een warme garage heeft gestaan. Hoogstwaarschijnlijk zorgde dat voor condens. 5 min daarna was het weer weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sheriff-ehv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38

Augustus wordt een drukke maand met leuke updates


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Niet schrikken, maar... dit was bij mij....
Spoiler
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor...
Afbeelding
Afbeelding
En na!
Ik hoop toch van harte dat dit niet meer zo erg wordt in de tijd dat ik de diesel nog rijdt haha! Ik merkte in ieder geval een hoop verschil. :mrgreen:

Ik heb in de winter toch ook wel last van condensatie, dat begint in de linker en rechter hoek dus ik vermoed dat dit ook alleen maar op te lossen gaat zijn door de koplampen te sealen. Die klep aan de achterkant lijkt me sterk, maar dat is nog een fix die ik in het najaar wil proberen.

Benieuwd naar je updates!
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”