Sheriff - E91LCI familycar
- petrolheadd
- VIP Driver
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
- Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport
Dat weet ik niet. Ik heb alleen deze 19 inch velgen gehad. Er zaten Pirelli P zero onder. Met standaard M- pakket. Wellicht, als je andere banden neemt zal het qua comfort schelen.
F20 LCI Mineralgrau 118i sport
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
- Zjoel
- Being a part of it
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
- Type Auto: E91 320i 09/2008 Business
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38
Dank je!
Plannen om de e90lci te verwisselen voor een e91lci?
Overigens heb ik ook last van enige compensatiedrang door het niet kunnen vinden van een 335d die aan alle wensen voldeed.
Ondertussen staat er op nog 20km afstand een hele mooie te koop . Toch nog serieus overwogen maar die heeft wel weer ruim 55d km meer op de teller en een schokkend hoge vraagprijs .
De 50w leds kun je hier bestellen:
https://www.blauertacho4u.de/2x-50W-CRE ... 0-E91.html
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38
Dank je! Voor de remmen is niet perse een brug benodigd, alleen ontzettend veel geduld..tenminste als je ze helemaal wil slijpen om de gietsporen/naden te verwijderen. Dat was een hels karwei. Resultaat toch net weer even strakker dan op 1 serie! Mede doordat deze zijn gespoten.
Om de onderkant te doen is een brug en goed gereedschap benodigd anders is er geen beginnen aan.
Overigens was deze behandeling niet nodig maar dat is tussen de oren gaan zitten, om er vervolgens niet meer tussenuit te gaan.
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38
Ik sta altijd open voor commentaar en kritiek. Beste manier om van te leren en ik weet zelf bij lange na ook niet allesZjoel schreef: ↑06 jul 2020, 11:41 Gaaf dit. Werkelijk een schitterende wagen.
Bij mijn pfl touring zie ik 2 rubbers onder de motorkap die ik hier mis. Het gaat om de twee randbeschermingen aan beide zijkanten waar de motorkap op rust. Zie foto’s. In totaal zouden er vier van deze rubbers moeten zitten, hier zie ik er maar twee. Of is dit een LCI verandering?
Zie het niet als kritiek, maar een beetje perfectionist zou het er wel op willen hebben als het zo hoort.
Mogelijk is dit een van de besparingen die BMW heeft doorgevoerd met de introductie van de facelift versie.
Zo heeft een 1 serie E87 nog wel de motorkap isolatie, en de E87LCI standaard ook niet meer
Geloof me, als iets ontbreekt terwijl het erop hoort, dan duurt het niet zo lang voordat het erop zit
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38
Pirelli P zero zijn doorgaans runflat's onder een BMW. Dat houdt aan comfort niet over.petrolheadd schreef: ↑06 jul 2020, 13:35 Dat weet ik niet. Ik heb alleen deze 19 inch velgen gehad. Er zaten Pirelli P zero onder. Met standaard M- pakket. Wellicht, als je andere banden neemt zal het qua comfort schelen.
Ik ben 18/19" gewend i.c.m. verlaging en ik zou niet anders willen. Het scheelt dat ik veel snelwegkilometers maak en ver uit de buurt blijft van klinkerwegen, drempels of boerenlandwegen
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Het plan was eigenlijk om na mijn E90 330i, die eind 2018 verkocht werd, een E91 LCI te nemen. Echter had de huidige 330d exact de optielijst die ik wilde, een goede prijs en een goede kilometerstand. Er stond toen één eventueel geschikte touring te koop maar die gaf geen goed gevoel en de reactie van de eigenaar destijds gaf geen vertrouwen, dus toch voor de huidige E90 gegaan. Geen kids hier (voor zover ik weet ) maar een touring vind ik net wat mooier en we willen een hond en dan is een grote koffer ook wel handig. Afijn, tot die tijd maar een hondendeken op de achterbank..Sheriff-ehv schreef: ↑06 jul 2020, 21:19 Plannen om de e90lci te verwisselen voor een e91lci?
Overigens heb ik ook last van enige compensatiedrang door het niet kunnen vinden van een 335d die aan alle wensen voldeed.
Ondertussen staat er op nog 20km afstand een hele mooie te koop . Toch nog serieus overwogen maar die heeft wel weer ruim 55d km meer op de teller en een schokkend hoge vraagprijs .
De 50w leds kun je hier bestellen:
https://www.blauertacho4u.de/2x-50W-CRE ... 0-E91.html
Thanks voor die LED’s, ga ik bestellen zodra ik thuis ben!
- Ray320
- VIP Driver
- Berichten: 2984
- Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
- Type Auto: Een touring
Zit hetzelfde bij mij, ook daar geen afdichtingen.Sheriff-ehv schreef: ↑06 jul 2020, 21:28 Ik sta altijd open voor commentaar en kritiek. Beste manier om van te leren en ik weet zelf bij lange na ook niet alles
Mogelijk is dit een van de besparingen die BMW heeft doorgevoerd met de introductie van de facelift versie.
Zo heeft een 1 serie E87 nog wel de motorkap isolatie, en de E87LCI standaard ook niet meer
Geloof me, als iets ontbreekt terwijl het erop hoort, dan duurt het niet zo lang voordat het erop zit
E91 320i
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38
Update op pagina 1
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Scheelt inderdaad veel, die inlaatreiniging! Mijn 330d is begin dit jaar voor een kuurtje geweest en daar waren de kleppen toch al aardig smerig geworden. De swirl flaps zagen er exact hetzelfde uit als bij jou. Mijn egr staat inmiddels dicht dus het zou nu een stuk beter moeten wezen en blijven!
Ook zie ik dat jij ook condens in de hoeken van je koplampen heb, dat heeft mijn LCI ook behoorlijk erg. Ik wil nog eens nieuwe kapjes achterop hebben, maar gezien het bij jou ook in de binnenste onderste punt begint denk ik dat het misschien wel daar lekt?
Ook zie ik dat jij ook condens in de hoeken van je koplampen heb, dat heeft mijn LCI ook behoorlijk erg. Ik wil nog eens nieuwe kapjes achterop hebben, maar gezien het bij jou ook in de binnenste onderste punt begint denk ik dat het misschien wel daar lekt?
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38
Ik was al bekend dat de mijne weinig is gebruikt en waarschijnlijk ook voor kortere stukken. Dat creëert simpelweg aanslag.330D schreef:Scheelt inderdaad veel, die inlaatreiniging! Mijn 330d is begin dit jaar voor een kuurtje geweest en daar waren de kleppen toch al aardig smerig geworden. De swirl flaps zagen er exact hetzelfde uit als bij jou. Mijn egr staat inmiddels dicht dus het zou nu een stuk beter moeten wezen en blijven!
Ook zie ik dat jij ook condens in de hoeken van je koplampen heb, dat heeft mijn LCI ook behoorlijk erg. Ik wil nog eens nieuwe kapjes achterop hebben, maar gezien het bij jou ook in de binnenste onderste punt begint denk ik dat het misschien wel daar lekt?
Overigens zien je flaps er na 20k km weer zo uit - dat hecht meteen aan. Nu krijgen ze daar de kans niet meer voor
Condens heb ik bij de 3 serie vrijwel tot nooit last van. Zeker niet in tegenstelling tot wat ik bij een 1 serie heb ervaren. Daar hebben we op een gegeven moment de koplampen gesealed en ik krijg nog steeds condens. Daarna gekozen om deze juist te open en toen was de condens weg
Deze foto is gemaakt net na een enorme stortbui waarbij de auto eerst 3 weken in een warme garage heeft gestaan. Hoogstwaarschijnlijk zorgde dat voor condens. 5 min daarna was het weer weg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Just getting started
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25 aug 2019, 22:38
Augustus wordt een drukke maand met leuke updates
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Niet schrikken, maar... dit was bij mij....
Ik hoop toch van harte dat dit niet meer zo erg wordt in de tijd dat ik de diesel nog rijdt haha! Ik merkte in ieder geval een hoop verschil.
Ik heb in de winter toch ook wel last van condensatie, dat begint in de linker en rechter hoek dus ik vermoed dat dit ook alleen maar op te lossen gaat zijn door de koplampen te sealen. Die klep aan de achterkant lijkt me sterk, maar dat is nog een fix die ik in het najaar wil proberen.
Benieuwd naar je updates!
Ik hoop toch van harte dat dit niet meer zo erg wordt in de tijd dat ik de diesel nog rijdt haha! Ik merkte in ieder geval een hoop verschil.
Ik heb in de winter toch ook wel last van condensatie, dat begint in de linker en rechter hoek dus ik vermoed dat dit ook alleen maar op te lossen gaat zijn door de koplampen te sealen. Die klep aan de achterkant lijkt me sterk, maar dat is nog een fix die ik in het najaar wil proberen.
Benieuwd naar je updates!