Dennis BMW E91 LCI 325xi [Update met foto's 11-6-2020]

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

@Peej: ik vind de standaard speakers al een stuk beter klinken inderdaad. De frontspeakers van Gladen moet ik nog een keertje bestellen, maar is voor mij nog geen must. Tevens moet ik ook nog de deuren isoleren. De spullen liggen er, maar nu de tijd en zin nog even.

@Jimmer: klopt inderdaad. Die route is een beetje onlogisch. Ik heb hem in ieder geval uit die geleider gehaald en er los naast gelegd. Gebeurt ook niks mee op die manier.

Laatste tijd weinig gedaan aan de auto behalve wassen en een paar ramen gepolijst i.v.m. kalkvlekken. Wel ben ik een kapje en een deel van de koplampsproeier kwijtgeraakt met rijden en is het schuifje van een van de luchtroosters afgebroken.. Soms ook na een 10 minuten rijden een soort brandlucht, alsof een kaars uitgeblazen is. Echter niet altijd dus moet nog even uitzoeken waar dit nu weer vandaan komt..

Helaas tot op heden niet heel veel geluk gehad met deze wagen. Met starten blijft hij soms nog behoorlijk schudden, echter geen foutcodes meer gehad. Maar probleem lag dus niet (geheel) aan de injectoren.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Uh, brandlucht is wellicht de ventilatormotor. Ben je al voor de (kostenloze) recall geweest? Zou niet leuk zijn als je auto in de fik vliegt (dat is althans het risico waar de recall voor in het leven is geroepen).... :|

Misschien staat ie hier bij: https://ovi.rdw.nl/default.aspx
Anders even een dealer bellen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Ik heb dat geurtje ook wel vaker idd. Vooral bij korte ritjes. Heb wel eens gelezen op het forum dat het ook de pakking van de vacuümpomp kan zijn, klopt dat? Ik hoor graag wat het bij jou is
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Of er drupt olie op je uitlaatspruitstuk. Het kan idd meerdere oorzaken hebben..
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

Heb em geïmporteerd en hij is altijd in Duitsland bij de bmw dealer geweest en ook aangekocht dus dan zou die terugroepactie daar geweest moeten zijn lijkt me. Het is overigens niet altijd en het is sinds een aantal weken en niet altijd. Ik had zelf een vermoeden van de stoelverwarming wellicht.. Aangezien ik die nu regelmatig is aanzet dus ik moet gewoon ff goed in de gaten houden wanneer het voorkomt.

Zal jullie suggesties ook even in de gaten houden.

Morgen de winterset er ook maar ff onder gooien :)
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

Na lange tijd weer eens een update gedaan op pagina 1 :Hosanna:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”