Dennis BMW E91 LCI 325xi [Update met foto's 11-6-2020]

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

Toch maar besloten om een showroom aan te maken voor mijn verwachte E91 :Hosanna:
Hiervoor ruim 4 jaar in een 116i m sport gereden uit 2008. Maar wist altijd wel dat de E91 de opvolger zou worden, met het oog op gezinsuitbreiding. Hoewel ik altijd Audi gek was heeft de 1er mij wel omgeturnd. Afgezien van de horror verhalen met de ketting.. Plan was om in december de E91 op de oprit te hebben staan, maar als je al 5 maanden rond neust door autoscout, marktplaats en de showrooms hier is het toch lastig zo lang te wachten. De 1er maar in de verkoop gezet en hopen op een mooi bod. En dan een barrel om te overbruggen tot er iets moois voorbij kwam. Heel toevallig zag ik er eentje die bijna helemaal naar wens was en qua prijs ook goed. Komt uit Duitsland en m'n vaste garage ingelicht (die zou mee zoeken) om te kijken of het wat is. (had ook een mooie uit Nederland gezien, maar bedrijf deed raar volgens mijn garage, auto had gebreken maar ze wilden niet zeggen welke, en het chassisnummer wilden ze ook niet geven). Geluk bij een ongeluk had mijn garage een goed gevoel bij de Duitse auto en zonder te kijken hierheen laten komen. Buitenkant had wat netter gekund maar paar dingetjes worden gespoten (was al aangegeven door de Duitse BMW dealer).

Tijdens het starten begon de auto gigantisch te schokken en ging na een aantal dagen ook het motorlampje branden. Paar keer uitgelezen met een goedkope obd reader. Misfires op verschillende cilinders. Na een hoop wikken en wegen sam sam met de garage alle injectoren vervangen. Kostte me €600, maar vooruit. Auto loopt weer als een zonnetje. Kmstand van 190.000 merk je weinig van.

Hieronder de optielijst :Hosanna:
Spoiler
S7R7 Innovation Package
S7HE Connectivity Package
S337 M Sports Package
S7RS Package Comfort
S710 M Leather Steering Wheel
S715 M Aerodynamics Package

S493 Storage Compartment Package
S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory
S423 Floor Mats Velours
S4B9 Interior Trim Strips,Alum.Finishgrinding
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
S402 Panorama Glass Roof
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S481 Sports Seat
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4AE Armrest Front, Retractable
S464 Ski Bag

S609 Navigation System Professional
S6VC Control, Combox
S616 BMW Online
S6NF Music Interface For Smartphone
S7SP Navi Professional/M.-Ph.Prep. Bluetooth
S612 BMW Assist
S676 HiFi Speaker System
S6FL USB/Audio Interface
S698 Area-Code 2 For DVD
S614 Internet Preparation
S620 Voice Control
S615 Extended BMW Online Information
S6AA BMW TeleServices
S6AB Control, Teleservices
S633 Preparation, Mobile Phone, Business

S534 Automatic Air Conditioning
S508 Park Distance Control (PDC)
S536 Auxiliary Heating
S563 Light Package
S524 Adaptive Headlights
S5AC High-Beam Assistant
S5DC Rear-Seat Headrests, Folding
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S502 Headlight Cleaning System
S544 Cruise Control With Brake Function
S520 Fog Lights
S548 Kilometre Speedo

S205 Automatic Transmission
S203 4-Wheel Drive
S216 Hydro Steering-Servotronic
S258 Tyres With Runflat Properties
S2MF BMW Alloy Wheel, M Spider Spoke 193
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S249 Multifunction F Steering Wheel

S302 Alarm System
S863 Dealer List Europe
S879 On-Board Literature, German
S321 Exterior Parts In Vehicle Colour
S8TN Daytime Driv.Lights Adjus.Via Light Menu
S801 National Version Germany
S322 Comfort Access
S8SP Control Unit COP
S320 Deleted, Model Lettering
S8SC Telematics Access Request,Country-Spec.
S8TL Dummy-SALAPA
S851 Language Version German
S3AA Roof Railing Black

S760 High Gloss Shadow Line
S761 Individual Sunshade Glazing
S775 Headlining Anthracite

S1CB CO2 Equipment
S1CD Brake Energy Regeneration
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
Gelijk maar de Performance nieren besteld zodat die gelijk gemonteerd kunnen worden.
Voor de E87 had ik al een keertje Gladen subwoofers besteld, met in mijn achterhoofd dat die in de E91 ook zouden passen. Deze kan ik straks dus ook monteren, en ik heb via marktplaats een Mosconi one 130.4 aangeschaft. De Gladen speakers voor de voorzijde heb ik maar achterwege gelaten. De originele speakers klinken mijns inziens ruim voldoende. En de Gladen speakers zijn alleen in set met de woofers verkrijgbaar wat ik zie.


Eindelijk foto's 001
Spoiler
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Update 06-01-2022
Lange tijd weinig gedaan met de showroom maar wel alles hier continu gelezen. Vorig jaar januari heb ik een opwelling besloten de auto te laten chippen. Is nu een stuk vlotter en soepeler dus zeker geen spijt van.

Afgelopen oktober vader geworden van een dochter. Dan blijkt de E91 toch een goede keus t.o.v. de E87 :Hosanna:
Net voor oud en nieuw de tijd gevonden om de auto te wassen en in de garage te zetten voor het vuurwerk. Afgelopen tijd uiteraard weinig tijd voor gehad.

Vorig jaar is de kleppendekselpakking al vervangen welke de verbrande oliegeur in auto heeft opgelost. Binnenkort even langs de garage voor een kleine olielekkage nog die we vorige week constateerden. Ik twijfel wel om gelijk de draagarmen te laten vervangen alsmede een AP schroefset of de Bilstein B12 kit. De dempers beginnen bij de 195k wel wat slijtage te vertonen.

Tevens eind januari een afspraak staan om een 335 look uitlaat te monteren. Wel nog lichte twijfels i.v.m. de 335 'look'. het is natuurlijk geen echte 335, maarja. BMW had gewoon alle 6 cilinders symmetrisch moeten houden qua einddempers. :duh:

Helaas is wel mijn standkachel overleden.. Deze wil niet meer opstarten maar er zijn maar weinig garages die hier echt verstand van hebben.
Laatst gewijzigd door Dennisvm op 06 jan 2022, 17:53, 6 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
marlonb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 okt 2019, 17:00

Gefeliciteerd met je aanwinst! :Hosanna:
Ik ben benieuwd naar de foto's
2014 F10 535i
2006 E91 325i
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Aha, een 6 cilinder dus. 001 Ben benieuwd naar de foto's.
E91 320i :Mpower:
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

Eindelijk kan ik ook actief meepraten. Auto vanmiddag weer opgehaald en probleem is zo goed als opgelost. Deze week even goed aankijken of de koude start goed verloopt. Toch een injector kapot en de Nox sensor hebben ze ook gelijk vervangen. Helaas wel een originele en niet direct de Noxem daar ik niet wist dat ze deze zouden vervangen. Even snel foto's gemaakt en aangepast in beginpost. Dit weekend staat een full detail gepland aangezien ik maandag ook vrij ben. Zou moeten lukken lijkt me..

Afbeelding
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

Auto staat helaas (nog steeds) (alweer), bij de garage. Ze weten nog niet wat ze eerst gaan vervangen om het te fixen. Of de hpfp of de overige 5 injectoren.. Hopelijk kan ik hem komend weekend ophalen en lekker de vakantie in gaan. Genoeg mods gezien en dingen die ik wil gaan doen maar eerst afwachten tot ie helemaal goed is helaas.
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

Auto is inmiddels weer terug en loopt nu prima. Alle injectoren zijn vervangen dus ik hoop dat het hierbij blijft. 6 cilinder rijdt heerlijk. Advies is wel om een keer de inlaat te laten reinigen.

Vermogen is voldoende maar gelukkig is er nog meer uit te halen. Bij de garage al wel een wintersetje kunnen overnemen van een inruil auto. Nieuwe naafkapjes ook binnen van ome ali.

Afbeelding

Mosconi kabelboom is vanmiddag besteld. Hopelijk wordt deze vandaag verzonden dan kan ik dit weekend wellicht beginnen aan het monteren van de Mosconi versterker en de Gladen subwoofers. Composet doe ik op een later tijdstip. Ik denk dat de standaard speakers ook redelijk klinken op de versterker.

Verder deze vakantie nog proberen de kachelventilator even uit te bouwen en te smeren. Dat gepiep irriteert me mateloos.
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

Auto rijdt nog steeds perfect met de nieuwe injectoren dus dat probleem is opgelost :Hosanna:

Kan ik eindelijk door met verdere aanpassingen. Ik had nog een rol mat zwarte folie staan dus wilde de trims graag wrappen. Het zilver vond ik zelf niet mooi en tevens was het helemaal beschadigd door een ring oid van de vorige eigenaar. Helaas niet tevreden met het resultaat door wat luchtbelletjes. Begin volgend jaar bestel ik wel een nieuwe folie en ga ik wellicht toch voor carbon of een ander neutraal kleurtje.

Afbeelding

Terwijl de trims toch eraf waren en ik heb gelezen dat de kabelboom een issue was bij deze modellen heb ik deze gelijk gecheckt, en niet voor niks:

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk gesoldeerd wat kapot was en de rest getaped. Om beide stukjes kabelboom nieuwe isolatietape gedaan en de kabels ook los gelegd i.p.v. de originele bevestiging.

Andere punt waar ik me aan stoorde was de kachelventilator. Continu dat gepiep begon me al gelijk te storen dus deze ook gelijk meegenomen:

Afbeelding

Auto verder gelijk overal schoongemaakt van binnen waar nodig. De audio wilde ik tenslotte ook gelijk inbouwen nu ik toch bezig was. Soms vraag je je af hoe dingen zo vies kunnen worden.. Gladen one subs ingebouwd en tevens de Mosconi 130.4 versterker. De composet voorin moet ik nog een keer aanschaffen. Wel ga ik komende week de voorste deuren nog isoleren met anti dreun materiaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het laatste wat me toen straks opviel, geen idee of dit kwaad kan? Wil volgend jaar een AP schroefset plaatsen denk ik.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Lekker bezig
Waar zitten die beschadigingen in de kabelboom? Kan het niet herleiden van de foto’s.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Bumpstop kun je nu maar beter aan allebei de kanten vervangen. Blank staal in zicht, is over het algemeen niet goed.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Remco79 schreef: 30 jul 2020, 20:20 Lekker bezig Afbeelding
Waar zitten die beschadigingen in de kabelboom? Kan het niet herleiden van de foto’s.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De automaat bedrading. Heb ik ook moeten fixen. Merkte t omdat de S-stand niet meer werkte.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

Die kabelboom zit inderdaad onder je pook. Die trim er even afhalen en dan zie je hem al zitten. Aan de zijkant zit een kapje die je los moet schroeven waar de kabelboom achterdoor loopt. Op YouTube staan wel wat filmpjes. Het is alleen wat lastig solderen omdat de kabels nog maar vrij kort zijn tot de automaat. In eerste instantie leek het mee te vallen met de kabels maar toen ik de kabelboom iets verplaatste knakte de kabel al dus was eigenlijk net op tijd.

Die bumpstops moet ik even uitzoeken dan. Heb ik daar nog wat aan als ik volgend jaar een schroefset eronder zet of is het dan eigenlijk weggegooid geld?
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Lekker bezig :ja:
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bumstops ed lekker volgend jaar meenemen dan. Dat zou ik er nu niet allemaal onder vandaan halen. Kosten materiaal is t niet, maar vooral arbeid.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

En, klinken de standaard speakers beter als er een versterker tussen zit?
Komt dat met die kabelboom omdat het meebeweegt met de pook ofzo? Goed opgelost in ieder geval!
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Heb hetzelfde met draadbreuk bij de pook, draad beweegt inderdaad mee een horizontale beweging van de pook. Maar het hoofdprobleem is meer de ongelukkig routing van de kabel met een paar scherpe knikken in dat gebied. Als je de kabel repareert is t dus geen gek idee dat laatste ook te veranderen.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”