BastV BMW E92 325i '07 - P8: M-tech bumper geplaatst
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, naafgecentreerde spacers van minimaal 12mm breed geven dit probleem in ieder geval niet. Geldt ook voor de spacers die ik heb (gebruikt).
- BastV1982
- Being a part of it
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
- Type Auto: BMW E92 325i
Als je naafgecentreerd zegt moest ik niet direct daar aan denken, mooi dat we dus hetzelfde bedoelen ^_^.
Het is dus naafgecentreerd wat ik zoek, was mij niet bekend dat het zo genoemd werd.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Het is dus naafgecentreerd wat ik zoek, was mij niet bekend dat het zo genoemd werd.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Oftewel hubcentric. Maar dan wel met een minimale dikte. Bij de E9X meestal (10 of) 12mm (en dikker).
- BastV1982
- Being a part of it
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
- Type Auto: BMW E92 325i
Dan bedoelen we dus niet hetzelfde heb ik het idee. Hubcentric is waarbij er een naaf aanwezig is op de spacer zelf en de velg kan centreren op de spacer in plaats van op alleen de bouten.
Wat ik bedoel is een verzakking rond de naaf zelf. Op de foto hieronder is te zien dat rond de naaf er een uitsparing, verzakking of wat je het ook wilt noemen, zit.
Dat is wat ik exact bedoel en is niet op alle spacers aanwezig, zelfs niet op alle 20mm of groter.
Sorry als ik de termen niet altijd weet, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Wat ik bedoel is een verzakking rond de naaf zelf. Op de foto hieronder is te zien dat rond de naaf er een uitsparing, verzakking of wat je het ook wilt noemen, zit.
Dat is wat ik exact bedoel en is niet op alle spacers aanwezig, zelfs niet op alle 20mm of groter.
Sorry als ik de termen niet altijd weet, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Je bedoelt de verzonken ring aan de binnenzijde dan? Hebben de mijne ook, maar ik dacht eigenlijk dat alle hubcentric spacers dit hadden. Waarom wil jij zo graag een verzakking?
- BastV1982
- Being a part of it
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
- Type Auto: BMW E92 325i
Om een hartverzakking te voorkomen (kon het niet laten )
Nee, ik heb bij sommige 20mm spacers deze verzakking niet altijd gezien namelijk. Wellicht standaard op eibach, dat is dan alleen maar fijn.
En die verzakking wil ik om zo de spacer beter aan te laten sluiten op de velg, zodat de aanschuining waar ik vorige keer mee zat geen problemen meer geeft.
Ik ga de spacers halen zoals afgebeeld, dus die van jou sla ik over, had ze anders graag overgenomen. Dit omdat ik dit systeem wat veiliger vind dan met verlengde bouten. Als je de lengte niet goed hebt, kan dit desastreuze gevolgen hebben.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Nee, ik heb bij sommige 20mm spacers deze verzakking niet altijd gezien namelijk. Wellicht standaard op eibach, dat is dan alleen maar fijn.
En die verzakking wil ik om zo de spacer beter aan te laten sluiten op de velg, zodat de aanschuining waar ik vorige keer mee zat geen problemen meer geeft.
Ik ga de spacers halen zoals afgebeeld, dus die van jou sla ik over, had ze anders graag overgenomen. Dit omdat ik dit systeem wat veiliger vind dan met verlengde bouten. Als je de lengte niet goed hebt, kan dit desastreuze gevolgen hebben.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
20mm optellen bij de standaard lengte is geen rocket science hoor
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Grappig hoe dat gevoel kan verschillen. Ik draai liever langere bouten rechtstreeks in de stalen naaf van de auto dan normale bouten in een aluminium spacertje.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- BastV1982
- Being a part of it
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
- Type Auto: BMW E92 325i
Bij de afgebeelde spacers is dat niet het geval he. Die hebben er een stalen bus in geperst, zodat je het dus niet vastzet in het aluminium, maar alsnog in staal.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dan maar hopen dat ze er stevig in zijn geperst.
Maar uiteindelijk maakt 't niet zoveel uit. Als je een kwalitatief goede (hubcentric) spacer hebt, dan gebeurt daar niet zoveel mee. Zou ze niet op Ali kopen
Maar uiteindelijk maakt 't niet zoveel uit. Als je een kwalitatief goede (hubcentric) spacer hebt, dan gebeurt daar niet zoveel mee. Zou ze niet op Ali kopen
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Haha, nee spacers van Ali is vragen om problemen, dat zou ik zeker afraden.
Die stalen bussen zitten met een kraag langs de achterkant ingeperst, dus kunnen er langs de voorkant niet zomaar uit.
Ik heb ze zonder stalen bussen, dus rechtstreeks in de alu draad. Met goede kwaliteit aluminium zit dat wel goed maar je bouten moeten wel voldoende lengte hebben anders strip je de draad eruit. Ze zaten al onder mijn auto, en een vriendin van me reed er vroeger ook mee onder haar auto dus ik wist dat je ze wel kon vertrouwen.
Maar ga op je gevoel af, dat is heel belangrijk dat dat goed is.
Die stalen bussen zitten met een kraag langs de achterkant ingeperst, dus kunnen er langs de voorkant niet zomaar uit.
Ik heb ze zonder stalen bussen, dus rechtstreeks in de alu draad. Met goede kwaliteit aluminium zit dat wel goed maar je bouten moeten wel voldoende lengte hebben anders strip je de draad eruit. Ze zaten al onder mijn auto, en een vriendin van me reed er vroeger ook mee onder haar auto dus ik wist dat je ze wel kon vertrouwen.
Maar ga op je gevoel af, dat is heel belangrijk dat dat goed is.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik verwacht ook wel van Eibach dat ze over het ontwerp hebben nagedacht en dat dat niet zo maar kan gebeurenDie stalen bussen zitten met een kraag langs de achterkant ingeperst, dus kunnen er langs de voorkant niet zomaar uit.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ik heb trouwens h&r spacers, van 10mm passen perfect op een e91 uit 2006 icm 225m velgen. Ik heb ze onlangs tijdelijk gemonteerd ipv de 20mm spacers met schroefdraad waar ik normaal mee rij, Ivm vakantiebelading zoals fiets op het dak en vouwwagen erachter.
- BastV1982
- Being a part of it
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
- Type Auto: BMW E92 325i
Nee er gaan geen ali spacers onder, maar ook daadwerkelijk eibach.
Anders kan je de auto net zo goed zelf de plomp in rijden...
Ik heb vandaag wegens mijn verjaardag van gisteren het volgende mogen ontvangen:
Dat werd dus gelijk monteren. 5 minuutjes later het volgende resultaat:
Het ziet er erg strak uit vind ik zelf.
Anders kan je de auto net zo goed zelf de plomp in rijden...
Ik heb vandaag wegens mijn verjaardag van gisteren het volgende mogen ontvangen:
Dat werd dus gelijk monteren. 5 minuutjes later het volgende resultaat:
Het ziet er erg strak uit vind ik zelf.