BastV BMW E92 325i '07 - P8: M-tech bumper geplaatst

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Zwarte niertjes +1.

Netjes.


CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Dennisvm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:10

Gefeliciteerd :ja:

Dubbelspijls staat em goed zo 8)
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Erg dik. Staat al een tijdje op mijn lijstje om te doen.
Waar heb je ze vandaan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Je mag wel een keer die remklauwveren vervangen. “Man man man...” zou RG zeggen.

Afbeelding

Eén of twee tientjes bij ATE.
Gebruikersavatar
BastV1982
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
Type Auto: BMW E92 325i

dat gaat nog wel gebeuren.
Stiekem de wens om de gehele klauwen te vervangen voor een big brake kit, maar dat is toekomst.
Gebruikersavatar
BastV1982
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
Type Auto: BMW E92 325i

Vandaag bezig geweest om eerst de auto weer eens zijn nodige poetsbeurt te geven.
Na de poetsbeurt aan de slag gegaan met een andere wens op mijn lijstje. Ik had eerder deze week het volgende al besteld:
Afbeelding

Een rolletje Chrome Delete Black Gloss wrapfolie om de chrome lijsten te behandelen en af te zijn van het lelijk verkleurde chroom.
Als eerste maar eens een test gedaan met de makkelijkste lijstjes:
Afbeelding

Uiteindelijk een kant vrijwel geheel klaar (alleen het stukje chroom nog onder buitenspeigel):
Afbeelding

Erg goed gelukt voor iemand die dit voor de eerste keer doet :Klappen: !
Het is zeker niet perfect en zal het waarschijnlijk anders doen bij een volgende keer, maar zeker niet slecht.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ziet er goed uit :D
E91 320i :Mpower:
langenr
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

Netjes! 8)
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
Gebruikersavatar
BastV1982
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
Type Auto: BMW E92 325i

Het is alweer een tijdje stil geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik stil zit 008 .
Als eerste wil ik jullie de huidige stand laten zien van de auto met de AP schroefset eronder:
Afbeelding

Deze is achter uiteindelijk al 1,5cm naar boven gezet, maar is nog niet helemaal naar mijn tevredenheid.
Ik ga eerst wachten tot ik de nieuwer spacers heb en dan kijken hoever het nog omhoog moet. Nu valt het teveel naar binnen en is het lastiger te zien vind ik.

Dan heb ik een andere update bijna klaar liggen.
Ik zit zelf regelmatig op MP op zoek naar onderdelen voor de auto waarbij er nu een aantal dingen het belangrijkste zijn, namelijk andere bumpers en een motorkap.
Dit omdat op de motorkap een paar zeer lelijke steenslag plekken zitten, één zelfs waarbij de blanke lak al weg is.
Dan zijn beide bumpers ook al beschadigd (de achterbumper heel erg zelfs), waarbij ik ook graag de sportievere look van de M-tech bumpers zou willen.
2 weken geleden nog wezen kijken voor een motorkap (in dezelfde kleur) die, volgens verkoper, geen schade zou hebben.
Helaas bleek bij aankomst dezelfde schade aanwezig te zijn (behoorlijke steenslag en laklaag aangetast) en dan kan ik net zo goed mijn eigen motorkap overspuiten.

Vorige week kwam ik echter een m-tech achterbumper tegen, en ook nog in dezelfde kleurcode als mijn auto.

Na wat heen en weer gebel een ritje naar Nijmegen gemaakt.
De bumper zag een stuk beter uit dan de huidige en dus nu een bumper rijker:
Afbeelding

Hij is echter niet geheel schadeloos, dus eerst eens de diffuser verwijderd (Iemand interesse?).
Daarna eens goed gewassen en gedroogd, zodat het ergste vuil eraf is.
Daarna de bumper behandeld met 3M Fast Cut Plus Compound en de polisher.
Toen de zichtbare plekken wat extra aangepakt en vervolgens met 3M Extra Fine Plus Polish erover heen gegaan.
Uiteindelijk met 3M Ultrafina SE afgemaakt voor het eindresultaat:
Afbeelding

Niet slecht vond ik zelf. Blijven nog 2 kleine plekjes over die ik met een lakstift kan behandelen.
De ergste krasjes zijn in ieder geval niet meer zichtbaar (voor mij wel, maar dat komt omdat ik weet waar ze zitten :lol:)

Wel heb ik een issue sinds een week of 2. Hij begint af en toe te stotteren en te schokken, maar wel sporadisch.
Nadat ik hem heb uitgelezen blijkt cilinder 6 problemen te hebben.
Meldingen die ik tegenkom komen neer op overslaan en ontsteking.
Gezien er al 2 ignition coils vervangen zijn (die van cilinder 1 en 3 zijn anders dan de rest iig) vermoed ik dat deze ook langzaam aan zijn eind komt.
Ik zit er aan te denken om wellicht ze gelijk alle 6 te vervangen, dan ben ik er in een keer vanaf.
Morgen ga ik die van cilinder 6 verwisselen met een ander, kijken of het probleem dan mee verhuist.
Als dat zo is, weten we genoeg en gaan er anderen in.
Iemand wellicht een tip voor nieuwe?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13915
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Vervang gewoon al die bobines. Zoveel kost t niet.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Mooi werk met die bumper. :ja:
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
BastV1982
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
Type Auto: BMW E92 325i

even een korte update:
De dag na mijn laatste post had ik de coils tussen cilinder 6 en 1 verwisseld.
Direct na alles weer terug geplaatst te hebben en alles (zover ik dacht) ook weer goed aangesloten te hebben, bleek de auto nu alleen maar storing geven, zelfs bij het stationair draaien.
Omdat het al laat was, de auto gelaten voor wat het was (hoefde de dag erop toch niet weg) en de volgende dag alles weer weggehaald.
Om er vervolgens achter te komen dat de stekker van de coil op cilinder 6 niet geheel goed erop zat.
De klip bovenop was wel volledig naar beneden, maar de stekker was niet volledig ingeschoven.
Deze dus nu wel goed aangesloten en sindsdien totaal geen storing meer gehad.
Vermoeden is dus dat dit voor de verwisseling ook het probleem is geweest.
Voor nu worden er dus geen coils aangekocht, wellicht wel in de toekomst om de oude Bosch coils alsnog te vervangen (zijn nog vanuit de fabriek namelijk).

Afgelopen weekend ook eindelijk een juiste diffuser gevonden en opgehaald in Almere (heerlijke rit met de BMW gemaakt).
Deze had wel wat krassen en schade, dus deze eerst licht opgeschuurd en daarna met plamuur de krassen en andere schade opgevuld.
Vervolgens met p400 het overtollige plamuur weg geschuurd om vervolgens met p1000 het geheel glad te krijgen.
Nu zijn alleen de krassen gevuld en zal het spuitwerk er mooi uit moeten komen.
Morgen contact opnemen met een plaatselijke spuiter om de diffuser in hoog-glanzend zwart te laten spuiten.
Ik zal morgen wel een foto posten van het resultaat, helaas geen foto vooraf gemaakt.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

:ja: :ja: diffuser gaat mooi staan.
Hoe bevalt de schroefset je nu na een tijdje?
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
BastV1982
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 feb 2020, 21:55
Type Auto: BMW E92 325i

De schroefset bevalt zeker goed. Hij is wat harder uiteraard, maar dat was ook wel meer wat ik zocht.
Daar waar nodig is het zeker geen set houten staven, maar ligt hij wel lekker strak in het bochten.

Afgelopen week druk bezig geweest, daardoor ook hier niks meer kunnen posten.
Ook helaas geen foto kunnen maken van de diffuser voordat hij naar de spuiter ging, maar breng nu leuker nieuws.

Als eerste heb ik deze week de nieuwe spacers mogen ontvangen en ook al kunnen plaatsen.
Hierdoor komen de velgen nu perfect naar voren, zoals ik had gehoopt.
De stand is precies op de rand, en staat naar mijn idee geweldig goed:
Afbeelding
Afbeelding

Daarmee ook gelijk de set weer iets uitgedraaid omdat, zoals verwacht, hij achter nog te laag stond.
Hij staat er nu als volgt bij:
Afbeelding

Al wat meer naar mijn liking, maar ben geneigd om hem nog iets hoger te zetten.
Hij staat op de foto echter niet recht, dus kan het nog niet goed beoordelen.
Ik heb nog zo een 8 mm, dat zou meer dan genoeg moeten zijn om nog omhoog te kunnen.
Hopelijk lost dat dan ook gelijk een nieuw gecreëerd issue op, namelijk het aanlopen van de banden tegen de kuipen bij het wat harder nemen van een drempel.

Zoals gezegd heb ik afgelopen dinsdag de diffuser-delen naar de plaatselijke spuiter gebracht.
Deze waren vanmiddag klaar, dus heb ze opgehaald en ben zeer tevreden met het spuitwerk.
Uiteraard gelijk alles weer teruggeplaatst op de bumper (moest eerst nog even de lijmresten verwijderen van de kleine strip boven de diffuser) en dit is het resultaat:
Afbeelding

Het is een wat slechte foto, maar zal er één maken zodra hij op de auto geplaatst is.
Dat zal zondag gebeuren hoogstwaarschijnlijk.
langenr
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

Lekker bezig! :ja:
Misschien een gaaf idee om nog een paar gloss black accenten op de auto te zetten?
Spiegels, grill en shark fin?
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”