Marbre E91 320i 2006

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marbre
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2018, 20:29

Heb besloten de Breytons onder de 3 te zetten en de Style 199 velgen te verkopen, dus die staan nu op Marktplaats
Hier een plaatje van hoe de auto er vanaf vandaag uitziet....en ja hij is mat, want na een regenrit van zo'n 400km is dat nu eenmaal zo.
Morgen doe ik hem wassen en nog eens netjes fotograferen. :wink:

Afbeelding

En met de 'oude'wielen er nog onder:

Afbeelding


Gebruikersavatar
Marbre
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2018, 20:29

Omdat een glanzende auto in zwart-wit op een zondagmiddag ook mooi kan zijn...... 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marbre
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2018, 20:29

Zo, ik ben hier een tijdje niet geweest vanwege drukte met andere dingen maar nu is het Pasen en heb ik weer even tijd. 008
En om meteen maar met het belangrijkste nieuws in huis te vallen: ik ga de 320i verkopen als zich een koper meldt.
Ik heb hem na lang nadenken op Marktplaats gezet en zie vanzelf wel wat er gaat gebeuren of niet.

En natuurlijk willen jullie weten waarom, dus daar zal ik eerlijk over zijn....ik wil toch kijken of ik na verkoop een atmosferische 6-cylinder kan scoren.
Dat mag een 130i zijn of een E91 330i en ja, als het niet anders kan wil ik zelfs een E91 335i overwegen, maar het liefste heb ik een ongeblazen motor.
En niet eens omdat die zoveel sneller is dan de 320i, maar gewoon omdat ik nu eenmaal gek ben op een bepaalde sound die je met een 4-cylinder niet kunt krijgen.
Ik kom uit de tijd van de dikke 6- en 8 cylinder motoren en dat besef dringt steeds dieper door naarmate ik steeds meer van die Elektroshit zie rijden en lees hoe de grote fabrikanten zich haasten om een persbericht te verspreiden waarin staat dat ze vanaf 2030 (dat is dus over 9 jaar!) geen verbrandingsmotoren meer willen gebruiken in hun modellen.
En vooral die dertigers en zelfs veertigers is dat niet zo erg, want die hebben de gouden tijden niet meegemaakt waarin je met een vacuümmeter je carburateurs afstelde, daarna de snelweg opging om even flink te gassen en je aan de kleur van de uitlaat kon zien of een auto goed was afgesteld of te rijk liep. (mooi licht loodgrijs.... :mrgreen:)

Dus ja, ik denk dat ik nu moet handelen en niet over een paar jaar want je hebt goed kans dat je dan zo'n auto niet meer zomaar mag kopen/rijden.
De 320i is aan de buitenkant helemaal geworden wat ik ervan verwachtte, maar het hart is het nèt niet.....en een ander hart erin is geen optie vanwege de kosten en problemen om dat te doen.
Dan is het gewoon veel voordeliger om een andere auto te kopen, dus vandaar dat ik ga kijken of dat zou kunnen lukken.
Wordt vervolgd......

En natuurlijk nog wat plaatjes van vorige week met de aangepaste spacers (10 mm per zijde voor en 20 mm per zijde achter) waardoor ik hem nu pas echt af vind. 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS: Als de plaatjes niet werken moet je een andere browser gebruiken.....Firefox werkt in ieder geval wel en Opera niet.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

In Chrome en Brave werkt t ook niet.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

In chrome werkt door rechtermuisknop en dan openen in een nieuw tabblad.
Gebruikersavatar
Marbre
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2018, 20:29

In Opera ook.....rechtsklikken op het 'plaatje' en dan kiezen voor 'openen in een nieuwe tab'.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat het niet werkt, want ik heb de plaatjes in een aparte directory bij mijn webhoster staan en daar zitten geen bijzondere restricties op.
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

In Tapatalk is het gewoon een dikke bak!
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Safari werkt prima hier.
Mooi zo met de spacers. Snap helemaal wat je bedoelt met het willen rijden van een 6 cilinder. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. :D
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Mooie velgen zeg!
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 680
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Mooie plaatjes [die ik in Firefox met Ghostery en uBlock Origin pas te zien kreeg toen ik Ghostery even pauzeerde].
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
langenr
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

Super herkenbaar, in een BMW "hoort" een 3 liter 6-in-lijn.
De eerste BMW waarmee ik proefreed was een E90 4 cilinder. Niet dat het een slechte auto is, maar de loopcultuur van een 6 cilinder is toch vele malen mooier vind ik.
En als je dan onder de motorkap keek, zag je gewoon de lege ruimte voor het motorblok, er hóórt gewoon een 6-pitter in 008

En die gouden tijd? Die heb ik gelukkig ook nog meegemaakt.
In de eerste auto die ik kocht nadat ik mijn rijbewijs gehaald had, lag een 5 liter V8
Half jaar mee gereden, daarna kwam er een 5,7 liter V8 met een kleine 300 pk, op de achterwielen natuurlijk.

Afbeelding

Als de bandjes op hun einde liepen, ging ik naar een leeg parkeerterrein op het industriegebied en rookte ik de bandjes op.
Hordes fietsers en automobilisten die op de dijk stonden te kijken wat daar nou in godsnaam aan de hand was.

Ondertussen al meer dan 30 jaar geleden....
Heerlijke tijden, had ze niet willen missen! :autotje spelen:
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
DieselDennis
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2021, 13:19

Hey Ray,

Vraagje, kun je de grotere schijven en remklauwen zo overzetten van een 6 cylinder naar een 4?

Heb zelf een e91 lci 4 cylinder diesel en wanneer ik besluit deze the chippen dan zou ik grotere remmrn willen.

Groet, Dennis
Gebruikersavatar
Daan96
Just getting started
Just getting started
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jan 2019, 19:21
Type Auto: BMW E91 335D 2007

Succes met de verkoop en de zoektocht naar wat nieuws!
Ik las in een ander topic dat je in Ulft woont? Daar heb ik mijn werk zitten.
Wie weet spot ik je toekomstige wagen een keer
Gebruikersavatar
Marbre
Just getting started
Just getting started
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2018, 20:29

Zo, weer even een update: De verkoop is niet gelukt ondanks dat er serieuze belangstelling was de afgelopen 4 weken.
Maakt mij verder ook niet uit, want de auto is voor mij perfect zoals ik hem wilde hebben en voor het gebrek aan snelheid heb ik inmiddels een andere oplossing op twee wielen gevonden. 8)
Dus de Dreier blijft als mijn dagelijkse auto en de Einser is voor de vrouw want die is daar helemaal happy mee.
En dit is waar ik de komende 5 maanden veel plezier aan ga beleven, MV Agusta Brutale 910 S met 137 PK en 10.000 toeren voor de redline....janken all the way! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Dus ik ben hier de komende tijd niet meer aanwezig en daarom zeg ik: Tot ziens! :zwaai:
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

:wave: :wave:
Veel plezier met die brute 2-wieler.
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”