Dat zeg ik.. Gamma
Zo ziet t er bij mij uit:
Maik's E90 325xi
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
- Remco79
- Getting the hang of it
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53
Heel nice. Had dit nog niet eerder gezien. Ik ga eens op onderzoek uit. Vooral voor het coderen zal ik even moeten kijken want dat zal niet met Bimmercode gaan vermoed ik. En de meeste forummers zitten niet in de buurt van Zuid-Limburg
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Gaaf, mooi om te zien dat je deze E90 aan het redden bent!
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Zo vandaag weer even lekker aan de 3er gewerkt en redelijk wat kunnen doen ook!
Na wat testen gevonden dat de MOST kabel van de Mulf verkeerd om zat
Dus die gewisseld en vervolgens was de Mulf te bereiken en te coderen. dus BT aan gezet, chassisnummer veranderd en zie daar de Bluetooth werkt!
Daarna maar gelijk door gepakt met de DAB+, afgelopen week was de module binnen gekomen.
Even korte beschrijving het is een kastje dat aangesloten wordt op het MOST netwerk en een plus & massa of in plaats van een bestaande DAB module.
Vervolgens kun je de module laten coderen of zelf even S654a coderen.
Het kastje gedraagt zich vervolgens als een originele DAB module van bmw en is ook via bijv. INPA oid uit te lezen.
En het mooiste het ziet eruit als de originele DAB maar heeft de functionaliteit van DAB+
Ingebouwd heb ik hem naast de MULF met een MOST Y-kabel daar ook in het netwerk gehangen.
Werkt echt top, had het eigenlijk eerder moeten doen.... een zelfde module voor de E87 zal ik ook zsm bestellen.
Gezien ik voorin de tweeters had geretrofit heb ik dat achter ook maar even gedaan. Al met al is het geluid stukken helderder.
Wie weet bouw ik ooit nog eens het geheel HiFI-systeem in met versterker en grotere subs maar voor nu is dit meer dan prima!
Next on the list:
Tellerplaatjes met olietemperatuur, zijn besteld bij dein-taco.de hopelijk worden ze snel geleverd!
Na wat testen gevonden dat de MOST kabel van de Mulf verkeerd om zat
Dus die gewisseld en vervolgens was de Mulf te bereiken en te coderen. dus BT aan gezet, chassisnummer veranderd en zie daar de Bluetooth werkt!
Daarna maar gelijk door gepakt met de DAB+, afgelopen week was de module binnen gekomen.
Even korte beschrijving het is een kastje dat aangesloten wordt op het MOST netwerk en een plus & massa of in plaats van een bestaande DAB module.
Vervolgens kun je de module laten coderen of zelf even S654a coderen.
Het kastje gedraagt zich vervolgens als een originele DAB module van bmw en is ook via bijv. INPA oid uit te lezen.
En het mooiste het ziet eruit als de originele DAB maar heeft de functionaliteit van DAB+
Ingebouwd heb ik hem naast de MULF met een MOST Y-kabel daar ook in het netwerk gehangen.
Werkt echt top, had het eigenlijk eerder moeten doen.... een zelfde module voor de E87 zal ik ook zsm bestellen.
Gezien ik voorin de tweeters had geretrofit heb ik dat achter ook maar even gedaan. Al met al is het geluid stukken helderder.
Wie weet bouw ik ooit nog eens het geheel HiFI-systeem in met versterker en grotere subs maar voor nu is dit meer dan prima!
Next on the list:
Tellerplaatjes met olietemperatuur, zijn besteld bij dein-taco.de hopelijk worden ze snel geleverd!
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Top werk!
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Tellerplaatjes zijn binnen gekomen, gelijk even gemonteerd.
Stuk beter zo en af van die zenuwachtige verbruiksmeter!
Stuk beter zo en af van die zenuwachtige verbruiksmeter!
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Thanks!
Wat betreft de DAB+ module, was ik al met al iets van €220 kwijt, €199 voor de module, €18 voor de MOST Y-kabel en heb zelf nog een verloopkabeltje gemaakt voor de + en Massa zodat ik deze ook aan de MULF kan aansluiten zonder de originele kabels te hoeven aan te passen.
En wat betreft het ontvangst ben ik eigenlijk super te vreden het enige verschil is dat wanneer FM begint te ruisen heeft DAB+ geen geluid, dat is tot nu toe een enkele keer voor gekomen maar hangt natuurlijk sterk af van de dekking in het gebied waar je rijdt.
Wat betreft de DAB+ module, was ik al met al iets van €220 kwijt, €199 voor de module, €18 voor de MOST Y-kabel en heb zelf nog een verloopkabeltje gemaakt voor de + en Massa zodat ik deze ook aan de MULF kan aansluiten zonder de originele kabels te hoeven aan te passen.
En wat betreft het ontvangst ben ik eigenlijk super te vreden het enige verschil is dat wanneer FM begint te ruisen heeft DAB+ geen geluid, dat is tot nu toe een enkele keer voor gekomen maar hangt natuurlijk sterk af van de dekking in het gebied waar je rijdt.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Gezien ik in mijn vorige 3er (E91) de Angel eyes als dag rij verlichting in kon stellen en bij deze niet miste ik die functie toch wel.
Omdat de huidige van voor 03/2007 en dus nog een FRMFA (FRM 1) heeft kon ik dit niet coderen....
Dus wat doen we dan? Juist! een FRM II zoeken en die inbouwen.
Zo gezegd, zo gedaan. een FRM II XE E9x E87 gekocht en vandaag ingebouwd.
Uit nieuwsgierigheid even getest zonder te coderen, alles werkte alleen verkeerd om (linker knopje was rechter raam enz.) bleek uit een RHD te komen.
Dus FIN in de FRM geschreven, FA (VO) erheen geschreven en vervolgens de FRM "leeg" gecodeerd. Hierna werkte alles zoals het hoort.
Nog even een aantal opties aangezet en nu kan ik optimaal genieten van de functies van de FRM II module.
Wat ik nu aan heb staan en voorheen niet kon zijn:
- Angel Eyes en achterlichten als Dag rij licht.
- Angel Eyes, Achterlichten en Kentekenplaatverlichting als leaving home verlichting.
- Grootlicht (seinen) met Bi-Xenon
Als volgend projectje zou ik graag de elektrisch inklapbare spiegels willen retrofitten, dus hiervoor ga ik maar eens de onderdelen verzamelen.
Omdat de huidige van voor 03/2007 en dus nog een FRMFA (FRM 1) heeft kon ik dit niet coderen....
Dus wat doen we dan? Juist! een FRM II zoeken en die inbouwen.
Zo gezegd, zo gedaan. een FRM II XE E9x E87 gekocht en vandaag ingebouwd.
Uit nieuwsgierigheid even getest zonder te coderen, alles werkte alleen verkeerd om (linker knopje was rechter raam enz.) bleek uit een RHD te komen.
Dus FIN in de FRM geschreven, FA (VO) erheen geschreven en vervolgens de FRM "leeg" gecodeerd. Hierna werkte alles zoals het hoort.
Nog even een aantal opties aangezet en nu kan ik optimaal genieten van de functies van de FRM II module.
Wat ik nu aan heb staan en voorheen niet kon zijn:
- Angel Eyes en achterlichten als Dag rij licht.
- Angel Eyes, Achterlichten en Kentekenplaatverlichting als leaving home verlichting.
- Grootlicht (seinen) met Bi-Xenon
Als volgend projectje zou ik graag de elektrisch inklapbare spiegels willen retrofitten, dus hiervoor ga ik maar eens de onderdelen verzamelen.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn