335D LCI E92 Ex Spollie

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Merin
Just getting started
Just getting started
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2021, 21:40

Inmiddels ben ik een week of 2 nu eigenaar van de oude auto van forumlid Spollie. Na 2 jaar ineen F21 118D te hebben gereden miste ik de 6 cilinder van BMW wel echt, voor de 118 reed ik in een. E46 330Cd die me echt enorm beviel maar het werd toen tijd voor wat nieuws (mocht ook wel na bijna 4 ton).

Wat is de E92 een onwijs fijn rijdende auto, het valt me eigenlijk nu pas op dat BMW toch wel wat keuzes heeft gemaakt om de 1 serie "goedkoper" te maken. Zo is de kwaliteit van het leder echt enorm beter in de E92. Het voelt allemaal kwalitatief een stuk beter, ook al is de 335d 3 jaar ouder dan mijn vorige auto.
Wat er nu op de planning staat voor de 3 is in ieder geval het onderstel vernieuwen, want de schokbrekers en veren onder de auto zijn nog de originele. Mijn 1 serie had ik een ST schroefset onder gezet waar ik erg tevreden over was. Ook is de B12 nog wel een optie, alleen vind ik de verstelbaarheid van een schroefset wel weer lekker (in de winter stuk hoger voor de wintersport bijvoorbeeld). Ook is bij de aflevering van de auto gekozen om de voorbanden te vervangen voor Viking banden, leuk dat ze t gedaan hebben maar ik rijd toch liever op Michelin.
Fotos worden natuurlijk altijd gewaardeerd, dus bij deze wat foto's van de advertentie van de auto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

:welkom:

Wel een beetje jammer van die Viking banden, zeker als er net Michelins vanaf komen... Mooie wagen hoor! :ja:
:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb je zo'n goede ogen? :mrgreen:
edit: oh, staat in de tekst :oops:
Maar leuk om de ex van Spollie hier weer terug te zien. Welkom!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Mooi dat deze dikke 335 hier weer is. :ja:
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Dikke bak al zeg ik het zelf :mrgreen: Wel karig van die el cheapo banden inderdaad.
langenr
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:03
Type Auto: BMW E91 335i

Mooie wagen, veel plezier ermee :autotje spelen:

Vind dat persoonlijk ook erg mooie wielen!
BMW E91 335i N55 LCI M-Sport xHP MHD stage 2+
Merin
Just getting started
Just getting started
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2021, 21:40

Inmiddels een paar duizend kilometer verder, nog steeds onwijs blij mee. Alleen begon ik me toch wel echt te storen aan het onderstel. De "stevigheid" is er gewoon een beetje uit. Dus de bestelling is gedaan voor nieuwe draagarmen voor samen met een ST-X schroefset. Dit komt geloof ik de 30e binnen, dus volgende week wordt het een lekker klusje in de garage :)
Wel zijn de banden voor weer vervangen voor Michelin, helaas was de Super Sport niet meer leverbaar in non RFT. Dus zijn het de 4S geworden voor.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik zou dan ook de toplagers en koppelstangen en rubbers van de stabilisatorstang meepakken als de boel toch los moet. En, als je het echt strak wilt, misschien ook de stuurstangen? Dat scheelde bij mijn 330d met toen 2 ton op de teller toch enorm. :ja:

Ik ben benieuwd naar je ervaring van de PS4s. Die wil ik, zodra de originele banden van de 4 versleten zijn, er ook op hebben maar ik twijfel nog tussen de 4 of de 4s.
Gebruikersavatar
BMW325
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 mei 2016, 08:09

en het naafdopje even in lijn met het ventiel zetten 001
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

En het M stickertje ook.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Merin
Just getting started
Just getting started
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2021, 21:40

Jeremy schreef: 27 apr 2021, 11:09 Ik zou dan ook de toplagers en koppelstangen en rubbers van de stabilisatorstang meepakken als de boel toch los moet. En, als je het echt strak wilt, misschien ook de stuurstangen? Dat scheelde bij mijn 330d met toen 2 ton op de teller toch enorm. :ja:

Ik ben benieuwd naar je ervaring van de PS4s. Die wil ik, zodra de originele banden van de 4 versleten zijn, er ook op hebben maar ik twijfel nog tussen de 4 of de 4s.
Bij de dealer heb ik alle "rand" spullen gekocht, dus nieuwe toplagers, bouten, rubbers dus eigenlijk alles om de complete veerpoot te vervangen voor de schroefset met dit alles nieuw. Voor de achterkant heb ik dit ook besteld :) Enige wat ik niet besteld heb zijn de spoorstangen, misschien is dat nog wel een goeie inderdaad!

Voor zover ik de banden kan beoordelen tot nu toe, ten eerste echt veel stiller dan de Viking. Verder het weggedrag ben ik tot nu toe enorm over te spreken, het is nu wat mij betreft wachten op de regen om te zien hoe het dan allemaal reageert.

En wat betreft de logos op de wielen, haha mooi dat dat nu zo opvalt! Zelf had ik niet nog niet eens gezien, maar dat zal ik meteen veranderen als de schroefset eronder gaat. Dit zal hopelijk zondag worden, maandag dan meteen laten uitlijnen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Het is algemeen bekend dat de PS4S 1 van de beste allround sportieve banden is en ook in de regen goed presteert. Dus zou me daar geen zorgen om maken 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Merin
Just getting started
Just getting started
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2021, 21:40

Zo vandaag mn handen maar weer is vies gemaakt in de hobbyplek. Toch fijn om te hebben :)

Wat er vervangen is:
4 Draagarmen voor (Meyle HD)
Schroefset geplaatst (ST- X)
Veerpootlagers voor en achter
Stabilisatorstangen
Alle eventuele dingen die vervangen konden worden, heb eigenlijk alles maar nieuw gekocht zodat ik de poten in elkaar kon laten zitten.

Eerst alles klaargelegd
Afbeelding

Daarna voor alles los

Afbeelding

En weer opbouwen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen was de achterkant aan de beurt

Afbeelding
Afbeelding


En het "eind" resultaat. Hij zal nog wel een stukje zakken, dus het finetunen doe ik eind van de week :)
Afbeelding

Al met al was het best een klus, maar t zit! Morgenochtend uitlijnen en dan is het onderstel in ieder geval de aankomende tijd weer goed :)
Grappig ding wel, ik haalde de bodemplaat eronder vandaan en ik denk wat zit daar nou?
Afbeelding
Afbeelding

Zo weet je in ieder geval dat je auto goed onderhouden is haha!
Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

Mooi verhaal, en het kleine rammeltje is nu ook weg ? :mrgreen:
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Grondig aanpakt! :ja:
Heb ook 's 'n uitgedroogde vleermuis tegen m'n radiator gevonden. Je weet maar niet wat je tegenkomt :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”