BMW 325dA Touring (E91) van Willem

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Duidelijk verhaal.

Maar Ventura tuning sorry :nee:


:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ook bijzonder dat BR Performance of Mosselman niet worden genoemd. Die horen (samen met BAR) toch wel bij de betere/bekendere 'tuners'.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
willeme
Just getting started
Just getting started
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2021, 14:51
Type Auto: 330dA Touring (F31) '13 en Mini Cooper S (R56) '11

kevin78 schreef: 01 sep 2021, 11:42 Duidelijk verhaal.

Maar Ventura tuning sorry :nee:
Dan ben ik wel benieuwd waarom die niet goed zijn ;-). Feitelijk is het juist dat ze enorme kennis van zaken hebben en heel goed de marges van de auto's kennen. Daarbij schrijven ze daar de software zelf (alleen werken zij met externe boxen in plaats van overschrijven van ECU).
Gebruikersavatar
willeme
Just getting started
Just getting started
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2021, 14:51
Type Auto: 330dA Touring (F31) '13 en Mini Cooper S (R56) '11

Dutch79 schreef: 01 sep 2021, 12:31 Ook bijzonder dat BR Performance of Mosselman niet worden genoemd. Die horen (samen met BAR) toch wel bij de betere/bekendere 'tuners'.
Ik ben er zelf niet zo'n fan van. In beide gevallen jagen ze de N20 over de kling met veel te veel vermogen (zuigers kunnen het op langere duur niet aan). Mosselman staat overigens hoog aangeschreven. BR Performance heb ik persoonlijk weinig over gehoord. Doen tuning voor alle merken. Dat kan in principe nooit goed. Het is een Europeees kantoor volgens mij dat de tuningsfiles verdeeld over de vestigingen. Die worden dan geprogrammeerd op de rollenbank. Zal ongetwijfeld prima zijn om 40 pk voor je Opel Corsa erbij te toveren, maar ik als liefhebber zou liever naar een specialist gaan die de motor uit zijn hoofd kent (inclusief de limitaties van het materiaal). In veel gevallen maakt het niet uit, de problemen komen pas naar boven bij de volgende eigenaar (of die daarna), maar ik ben van plan deze 325 nog lang te rijden ;-).
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

willeme schreef: 02 sep 2021, 14:21
kevin78 schreef: 01 sep 2021, 11:42 Duidelijk verhaal.

Maar Ventura tuning sorry :nee:
Dan ben ik wel benieuwd waarom die niet goed zijn ;-). Feitelijk is het juist dat ze enorme kennis van zaken hebben en heel goed de marges van de auto's kennen. Daarbij schrijven ze daar de software zelf (alleen werken zij met externe boxen in plaats van overschrijven van ECU).
Ach laten we die discussie maar niet gaan voeren. Laten we het erop houden dat ik hier slechte ervaringen mee heb en ik niet alleen. Op meerdere forums het genoeg over gezegd is wel weer aardig wat jaren geleden.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

willeme schreef: 02 sep 2021, 14:29
Dutch79 schreef: 01 sep 2021, 12:31 Ook bijzonder dat BR Performance of Mosselman niet worden genoemd. Die horen (samen met BAR) toch wel bij de betere/bekendere 'tuners'.
Ik ben er zelf niet zo'n fan van. In beide gevallen jagen ze de N20 over de kling met veel te veel vermogen (zuigers kunnen het op langere duur niet aan). Mosselman staat overigens hoog aangeschreven. BR Performance heb ik persoonlijk weinig over gehoord. Doen tuning voor alle merken. Dat kan in principe nooit goed. Het is een Europeees kantoor volgens mij dat de tuningsfiles verdeeld over de vestigingen. Die worden dan geprogrammeerd op de rollenbank. Zal ongetwijfeld prima zijn om 40 pk voor je Opel Corsa erbij te toveren, maar ik als liefhebber zou liever naar een specialist gaan die de motor uit zijn hoofd kent (inclusief de limitaties van het materiaal). In veel gevallen maakt het niet uit, de problemen komen pas naar boven bij de volgende eigenaar (of die daarna), maar ik ben van plan deze 325 nog lang te rijden ;-).
Maar die van jou zit nu toch ook gewoon op de Max? Of zouden ze bij BR er nog 50 pk en 100 Nm meer uit halen. Denk het niet.
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je onderschat BR Performance denk ik wel n beetje. Er zijn al heel veel forumleden geweest en is kwalitatief echt wel een goede tuner die heel veel auto's (en ook zeker BMW's) doet. Tevens forumsponsor hier. Misschien krijg je nog wel een uitleg van ze hier. Of even terugzoeken op het forum hier. :wink:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
willeme
Just getting started
Just getting started
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2021, 14:51
Type Auto: 330dA Touring (F31) '13 en Mini Cooper S (R56) '11

kevin78 schreef: 02 sep 2021, 14:38
willeme schreef: 02 sep 2021, 14:21
kevin78 schreef: 01 sep 2021, 11:42 Duidelijk verhaal.

Maar Ventura tuning sorry :nee:
Dan ben ik wel benieuwd waarom die niet goed zijn ;-). Feitelijk is het juist dat ze enorme kennis van zaken hebben en heel goed de marges van de auto's kennen. Daarbij schrijven ze daar de software zelf (alleen werken zij met externe boxen in plaats van overschrijven van ECU).
Ach laten we die discussie maar niet gaan voeren. Laten we het erop houden dat ik hier slechte ervaringen mee heb en ik niet alleen. Op meerdere forums het genoeg over gezegd is wel weer aardig wat jaren geleden.
In dit geval doel specifiek op het feit dat ze rekening houden met de marges. Dat doet Ventura namelijk wel en veel tuners niet. Ik ben alsnog oprecht benieuwd wat er mis is. (niet omdat ik je niet geloof, integendeel ;-). Maar ben oprecht benieuwd. )
Gebruikersavatar
willeme
Just getting started
Just getting started
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2021, 14:51
Type Auto: 330dA Touring (F31) '13 en Mini Cooper S (R56) '11

kevin78 schreef: 02 sep 2021, 14:40
willeme schreef: 02 sep 2021, 14:29
Dutch79 schreef: 01 sep 2021, 12:31 Ook bijzonder dat BR Performance of Mosselman niet worden genoemd. Die horen (samen met BAR) toch wel bij de betere/bekendere 'tuners'.
Ik ben er zelf niet zo'n fan van. In beide gevallen jagen ze de N20 over de kling met veel te veel vermogen (zuigers kunnen het op langere duur niet aan). Mosselman staat overigens hoog aangeschreven. BR Performance heb ik persoonlijk weinig over gehoord. Doen tuning voor alle merken. Dat kan in principe nooit goed. Het is een Europeees kantoor volgens mij dat de tuningsfiles verdeeld over de vestigingen. Die worden dan geprogrammeerd op de rollenbank. Zal ongetwijfeld prima zijn om 40 pk voor je Opel Corsa erbij te toveren, maar ik als liefhebber zou liever naar een specialist gaan die de motor uit zijn hoofd kent (inclusief de limitaties van het materiaal). In veel gevallen maakt het niet uit, de problemen komen pas naar boven bij de volgende eigenaar (of die daarna), maar ik ben van plan deze 325 nog lang te rijden ;-).
Maar die van jou zit nu toch ook gewoon op de Max? Of zouden ze bij BR er nog 50 pk en 100 Nm meer uit halen. Denk het niet.
Elke auto heeft marges. Dat kan bepaald worden door injectoren, turbo, et cetera. Dus er moet wel rekening gehouden worden met al die onderdelen. Dat weet je ongetwijfeld beter dan ik. Alleen in sommige gevallen kun je weliswaar met de turbo en injectoren nog meer vermogen creëren, maar worden de temperaturen te hoog of ga je (bewust) zwakke onderdelen extra belasten. Na controle bleek dat mijn auto al de '20d'-zuigers heeft (bij de 525d met dezelfde motor zijn het 18d-zuigers ipv 20d-zuigers). Dus dat is of een keer vervangen of bij de E9X hebben ze echt letterlijk de 330d terug-getuned. Anders moet je 'm ook niet te 'ver' zetten. Dus ook met de 325d moet je dan behoorlijk uitkijken.

Ik zeg niet dat ze bij BR hier nog meer vermogen uit zouden halen. Ik zeg alleen dat BR bij sommige auto's wel erg veel vermogen eruit peuren terwijl je eigenlijk iets voorzichtiger er mee moet zijn ten opzichte van wat de zuigers (op langere termijn) kunnen hebben.
Gebruikersavatar
willeme
Just getting started
Just getting started
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2021, 14:51
Type Auto: 330dA Touring (F31) '13 en Mini Cooper S (R56) '11

Dutch79 schreef: 02 sep 2021, 14:51 Je onderschat BR Performance denk ik wel n beetje. Er zijn al heel veel forumleden geweest en is kwalitatief echt wel een goede tuner die heel veel auto's (en ook zeker BMW's) doet. Tevens forumsponsor hier. Misschien krijg je nog wel een uitleg van ze hier. Of even terugzoeken op het forum hier. :wink:
Het kan ongetwijfeld een hele goede tuner zijn! Persoonlijk heb ik zelf er nooit een goed gevoel bij als ze alles tunen (maar dat is mijn 'onderbuikgevoel', zeker geen feit! ). Liever een paar merken goed dan alle merken een file oploaden (wat in veel gevallen gewoon chiptuning is).
ilovemycar
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54

Is een F10-F11 525d geen viercilinder?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

De 2010 versies van de 525D F10/F11 hadden nog een 6 cilinder (N57D3) na 2011 zijn de 525D pas 4 cilinders geworden
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
ilovemycar
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Marc1980
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 nov 2015, 21:50

willeme schreef: 21 aug 2021, 11:47 Ik zou wel de Eibach of HR anti-rollbars aan iedereen aanraden, het maakt een enorm verschil zonder dat je comfort inlevert.
Ik zit ook te denken aan de H&R stabilisatorstangen voor mijn 330d, maar ik weet niet zeker of de voorste stang gaat passen op mijn auto. Op https://www.bimmerparts.nl/HR-Stabilisator-set-E8x-E9x staat namelijk:

"Niet geschikt voor Servotronic, alleen geschikt voor auto's met een rechte voorste stabilisatorstang."

Mijn auto is een N57 330d met elektrische stuurbekrachting, en dat is volgens mij wat er bedoeld wordt met Servotronic. Na even onder de motorkap gekeken te hebben zag ik ook dat de originele stabilisatorstang een extra bochtje in "het midden" heeft, en in die zin dus niet recht is zoals de H&R en Eibach stangen dat op foto's wel lijken te zijn.

Nou zag ik op foto's van jou aan het ontbreken van een stuurbekrachtingsoliereservoir (leuk galgje woord) dat jij ook de elektrische stuurbekrachtiging moet hebben. Heb je de originele voorste stabilisatorstang nog en zat daar ook een extra bocht in vergeleken met de Eibach stabilisator? Of heeft Eibach een speciale stabilisatorstang gemaakt voor auto's met elektrische stuurbekrachtiging? Of past een rechte stabilisatorstang ook gewoon en heeft BMW die wijziging voor niets gedaan?
'10 BMW E90 330d M-sport
'90 Ford Sierra Cosworth 4x4
'91 Ford Sierra 2.9 24v Ghia sedan
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Weet niet of hij nog actief is aangezien hij de E91 volgens mij al weer heeft verkocht.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”