E91 335xi 2007 - De oude van Oscar?

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gabr1e7
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04

Update:

Een tijdje niets gedaan... ben ziek geweest, gisteren maar de auto op de brug gedaan en even gekeken of ik wat kon zien maar helaas door alle hitteschilden en de uitlaatlijn kon ik de aandrijfas niet zien. Ik heb de assen vanaf de dif naar de wielen gechecked maar die zijn oke, geen speling of iets. Viel mij wel op dat de rechter as anderhalf keer zo dik was als de linker, dat was wel gek. Weet iemand of dat standaard is?

Uitlaat heb ik even bekeken maar geen lekkages gevonden bij de flensen, misschien bij de turbo's? Dat kan ik alleen met geen mogelijkheid zien. Ik zag wel in de ochtend toen ik de auto starte condens rond de turbo's omhoog komen. (ik had de motorkap open omdat de accu leeg was)

Ook moet ik maar eens de accu vervangen, hij houdt het maar een paar dagen vol en toen ik hem van de brug haalde wilde de auto niet meer starten terwijl ik daarvoor 40 minuten had gereden. Ik heb er een liggen maar moet hem programmeren en ben mijn wifi adaptertje kwijt, dus dat word een nieuwe bestellen!
Laatst gewijzigd door Gabr1e7 op 08 dec 2022, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Met een E91 335xi ben ik niet zo bekend, maar wel wat F31 340iXdrive ervaring inmiddels:
- XDrive achterdif (188) en aandrijfassen achter bij een 340iX zijn zwakker dan een 340i RWD achterdif (215).
- Ik zou verwachten dat de achterassen van gelijke afmeting moeten zijn. Wellicht is er al eens een stuk gegaan en vervangen door een ander exemplaar?
- Mijn achterdif was bij ca 120 dKm al aardig aan het slijten en oorzaak van een vervelend geluid (ik dacht eigenlijk dat het na het uitzetten van Active Sound Design met Bimmercode) een nu wel hoorbare turbofluit oid was -niet dus). Volgens Hardeman was het achterdif al enigszins gaar aan het worden. Al snel besloten (met verwachte stage x vermogenstoename) om direct te upgraden.
- Samen met een sper (OS Giken) het achterdif (een gereviseerde 215 met tonlagers ipv kogellagers) en dikkere steekassen laten vervangen door Hardeman.
- Bij dif of cardan problemen zou ik zeker eens met Hardeman contact opnemen. Ze doen weinig anders dan (BMW) difs! (en nee ik heb er geen aandelen oid 003 )
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gabr1e7
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04

Mini update:

Batterij in het weekend vervangen voor een gebruikte AGM 90A (en geprogrammeerd) omdat de auto niet meer wilde starten. Zat een 80A in. Auto start direct normaal, had er die dag een beetje mee rondgereden en de auto vergat nog steeds elke keer de tijd en datum maar start nog goed... Ik heb het idee dat de IBS niet helemaal lekker meer is, hij geeft ook de melding "hoge accu ontlading", dat is volgens mij ook een symptoom van kapotte IBS.

Irritant nieuw ding: het alarm gaat nu de hele tijd af. Werd er wakker van om 01:45 en daarna weer om 03:00, daarna heeft hij de hele dag door om de haverklap lopen loeien.

Zodra de monteur weer aan het werk is van de garage waar ik mijn auto's breng dan laat ik hem even kijken naar een paar dingen.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Dat alarm heeft vrijwel zeker met je accu te maken.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Accu was al vervangen en de codeerd op juiste capaciteit als ik t goed lees.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gabr1e7
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04

Kleine update:

Ik ben niet veel met de auto bezig geweest, had het druk met werk en andere dingen regelen. Mijn 1 serie is verkocht :Hosanna:

Wat ik nog wel nodig heb is een complete E91 (weet niet of E90 ook past) uitlaat lijn vanaf de downpipes naar achteren. Zit nu een volledige supersprint lijn onder zonder katalysators die komt niet goed door de APK... Dus als iemand nog een hele lijn heeft liggen let me know! Ik heb er een bij de auto gekregen maar daar zijn de kats uit geslepen. Ik weet dat ze normaal ook in de downpipes zitten, maar die ga ik niet vervangen. Dat is mij iets teveel werk.

Geen gezeur meer gehad met het alarm systeem by the way.
Laatst gewijzigd door Gabr1e7 op 08 dec 2022, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ik reed achter Oscar in Duitsland toen op de autobahn zijn krukas poelie loskwam en dwars door zijn radiateur vloog. De motor is toen uitgebouwd en hij heeft vervolgens de meest extreme upgrades gekocht die er zijn. Zo weet ik zeker dat hij de grootste Garrett turbo had gekocht enz enz. Hij heeft er nooit meer mee gereden en de wagen was onverkoopbaar volgens zijn vrouw. Wat die aandrijflijn betreft de M135i X-drive is erg gevoelig voor wat de omtrek betreft van de voor en achterwielen. Zou bij de 3 misschien ook kunnen zijn. Hier zijn topics over op dit forum.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gabr1e7
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04

Kleine update:

APK is geregeld. Dus dat is goed!

Huidige status:

Ik heb een IBS besteld voor de accu discharge melding. (Had ook een foutmelding op de IBS)

De auto heeft een misfire cilinder 1 foutmelding, ik denk de injector. Maar kan ook de bougie of bobine zijn.
- Plan: bobine swappen met cilinder 2 om te kijken of het probleem verplaatst. Zo niet: bougie eruit en kijken of de injector onder druk lekt met een camera. Misschien is dit ook waarom de auto surged. Ik vertrouw de injectors sowieso niet.

Ik heb nieuwe bougies (1 graad kouder), olie en filters etc liggen. Maar die wil ik er pas in doen als alles in orde is.

De auto is niet mijn daily dus daarom duurt dit allemaal wat langer dan normaal…
Laatst gewijzigd door Gabr1e7 op 08 dec 2022, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gabr1e7
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04

Zo! Daar ben ik weer, tijdje weggeweest... ben mijn rijbewijs ook een tijdje kwijt geweest. (in de BMW notabene)

Batterij melding is opgelost met een nieuwe IBS. Dat inhouden en heen en weer surgen is opgelost met 2 nieuwe boost solenoids. De misfires zijn opgelost met een set nieuwe bougies (1 graad kouder) en een set nieuwe bobines. Ook gelijk een oliebeurtje en filters beurtje gedaan toen.

Zodra ik weer wat nieuws heb kom ik hier terug. We zijn er in ieder geval bijna!
Laatst gewijzigd door Gabr1e7 op 08 dec 2022, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je hebt t over 'oude monteur'. Weet je inmiddels ook wat voor aanpassingen aan t blok of turbo er zijn gedaan? Of zijn de meeste upgrades er dan juist weer af gehaald?
Heb nog een filmpje gemaakt destijds van n sprint en toen zou ie rond de 500pk zitten namelijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gabr1e7
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04

Ja, de upgrade turbo's zijn er af en er zit een ander standaard blok in. De upgrade inlaat systeem, supersprint downpipes en uitlaat systeem zitten er nog wel op met een tune. Draait nu geen 500+ PK, mijn kont-dyno zegt eerder rond de 400.
Gabr1e7
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04

UPDATE:

Tijdje niks gepost, ik ben inmiddels vader geworden voor het eerst en heb niet echt tijd meer voor de 335 heb ik gemerkt. Ik ben van plan om hem te verkopen! Mocht iemand van hier interesse hebben kunnen jullie mij een bericht sturen. Ik zal hem binnenkort in de juiste subforum zetten.
Gabr1e7
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2016, 13:04

Mini mini update, auto is nog steeds in mijn bezit. Ik kon hem gewoon nog niet weg doen haha

Zit nog steeds met een gekke trilling bij optrekken en in bochten wanneer stuur gedraait is, ben nu wanneer ik tijd heb met GoPro’s aan het kijken of ik kan zien waar het vandaan komt…

Tot nu toe al gedaan:
- as steun lager vervangen - geen verschil
- Transfercase/verdeelbak gereviseerd (platen en lagers etc en gereset) - geen oplossing, auto doet het zelfde in alleen RWD ook
- Differentieel eruit gehaald en nagekeken, niks mee aan de hand, alle lagers netjes en geen schade op contactpunten of metaal in olie. Olie vervangen. - geen verschil
- aandrijfas links achter vervangen - geen verschil

Ik ga nog de hardyschijf vervangen, deze heeft scheuren zag ik. Ook nog even die as lager die ik eerder al vervangen heb even goed bekijken… vertrouw die toch niet helemaal.

Ander verhaal, de Supersprint uitlaat heb ik eronder uit gehaald en staat te koop: https://link.marktplaats.nl/m2093312124 ... nt=app_ios
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”