-Ombouw-[BMW][E91][335d][Het stage 3 hybrid verhaal

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Richardt87
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 jun 2021, 16:42

Ik kan hier altijd zo jaloers van worden. Niet eens zozeer dat ik zoveel vermogen wil, maar de kennis, kunde en vooral het lef om dat zelf "even" te doen. Super! :ja:

Erg gaaf project, en erg benieuwd naar het vervolg :autotje spelen:


BMW G21 330i Touring M-Sport

BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
boxXx
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2021, 19:12

Bedankt mannen! Dit is ook voor het eerst dat ik echt aan een auto sleutel, voorheen durfde ik nog geen multi riem te vervangen! In het dagelijks leven ben ik middenspanning monteur bij de netbeheerder, iets heel anders dus. Maar het is ontzettend leerzaam en super interessant!

Toch wel een hele intensieve klus, zeker door de beperkte ruimte die ik tot mijn beschikking heb thuis!
Gebruikersavatar
MartinBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI

dat je het aan heb gedurfd, het is niet de minste auto om mee te beginnen.

het is wel inderdaad een erg gaaf project.
Freude am fahren :Mpower:
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
Gebruikersavatar
BMW325
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 mei 2016, 08:09

Mooi Project zeg!
VVT heeft laatst al een 335d gedaan met 520 pk en 1000Nm. dat is deze toch niet?
BMillerW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 341
Lid geworden op: 29 dec 2019, 09:04
Type Auto: BMW 316i

frankko1979 schreef: 09 nov 2021, 22:30 Heel vet project en mooi om mee te lezen. Voel me wel een domme lul als ik zie wat jij kan. Ik ben al trots als ik een interieurfilter of start/stop knop heb vervangen……
Zo herkenbaar dit haha :Dubbel:
boxXx
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2021, 19:12

BMW325 schreef: 11 nov 2021, 14:57 Mooi Project zeg!
VVT heeft laatst al een 335d gedaan met 520 pk en 1000Nm. dat is deze toch niet?
Dat is een zwarte! Van een maatje van mij, andere vriend van mij rijd exact dezelfde 335 als ik, kleur opties etc. Ook met dit vermogen!

Zojuist de laatst benodigde onderdelen in ontvangst mogen nemen! Carterpan, kvs slang, wat beugeltjes en boutjes. Zometeen het subframe even laten zakken, morgen de pan uitwisselen en dan alvast liter voor liter met tussendoor steeds een kwartiertje wachten de motor vullen met olie. En tussendoor met de hand de krukas een aantal keren draaien om overal olie te hebben ivm het koude weer en de dikte! En daarbij is het een hagelnieuw blok.

Daarna de automaat vullen met olie, laatste slangen monteren… koelerpakket erop, alles vullen en dan hopelijk starten zondag!

Daarna de automaat even afvullen, de olie moet eerst op temperatuur komen (35-55 graden) om daarna bij te vullen tot het juiste niveau!
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Lekker bezig zeg! Heel mooi project (om te volgen).
Respect voor je doorzettingsvermogen :ja:
Dat geeft alleen maar een geweldig gevoel als het eenmaal klaar is, helemaal door jou gedaan, fantastisch!!
Auto-didact
Gebruikersavatar
Daan96
Just getting started
Just getting started
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jan 2019, 19:21
Type Auto: BMW E91 335D 2007

Heel vet project.
Hier kriebelt het ook steeds meer om wat aan mijn 335d te doen, helaas heeft die alleen nu wel net de 300k aangetikt wat me wel wat zorgen maakt om hem up te graden naar stage 2.
Heb je de egr bij stage 2 alleen uitgeschreven? Of moet deze dan ook afgedopt worden?

Wat doe je met de APK? Roetfilter op papier gewoon verwijderd en de extra roet tax neem je voor lief?
Hoe gaat dit straks verder als ze met APK gaan deeltjes meten? Mocht dit er door komen.

Heb je je onderdelen voor stage 2 nog? Of ga je die gewoon weer gebruiken?
Downpipe en intercooler heb ik het dan voornamelijk over.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”