Enige tijd geleden hier al m’n account aangemaakt om eens wat berichtjes te lezen. Ik ben niet echt een poster maar dacht dat ik wellicht nog wat informatie aan de gemeenschap kon toevoegen.
De laatste tijd redelijk bezig geweest om meer performance uit de 335i te halen. De auto hebben we in 2007 gekocht en tot een half jaar geleden heeft daar enkel software van Ziptuning in gezeten. Je kon voelen dat er meer kracht in zat maar toch klopte er iets niet. Dat bleek ook wel uit de vermogensmeeting, veel extra koppel maar niet veel meer pk. Mijn ervaring is echt wegblijven bij Zip.
Een jaar geleden begonnen met extra hardware kopen. De volgende items zijn afgelopen herfst geïnstalleerd:
• ETS 5” intercooler;
• Stett CAI;
• AR design catted downpipes (200 cell);
• Milltek uitlaat;
• Forge DV.
In samenwerking met Beek Auto Racing twee weken geleden nieuwe software geplaatst met een maximale turbodruk van 13 PSI. Vandaag een meting gedaan bij Beek en er kwam een nette 420 / 425 pk uit. Eigenlijk nog iets meer maar vanwege de lagere temperatuur vandaag een correctie doorgevoerd van -4%. Binnenkort is er nieuwe software klaar die een turbodruk van tussen de 15 en 17 PSI zal hebben. We zijn benieuwd!!!
Bijgevoegd nog een foto van de auto en de vermogensmeeting van vandaag.
Grt
MRJCB

PS: Ook nog een foto van de 535d doe ik voor mijn vader heb samengesteld.