Exit E92 325iA (pagina 7)
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Is er onder de laatste modellen een ander type differentieel onder gekomen?
Klinkt niet fijn is niet tof als je niet meer in de garantie zit...
Klinkt niet fijn is niet tof als je niet meer in de garantie zit...
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- Blue-Eyes
- Beyond salvation
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
- Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
- Locatie: Flevopolder
Zonder garantie ga je richting de 3 a 4 k denk ik?
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Gelijk een Quaife sper laten monteren, is goedkoper.EisseGroothoff schreef:Zonder garantie ga je richting de 3 a 4 k denk ik?
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Wat John zegt....denk dat het niet zo erg in de papieren loopt. Zal niet zeggen dat het goedkoop is, maar een sperdif kost iets van €800? Een Quiafe is daarnaast Plug and Play kwa montage, dus de uurtjes zullen het ook niet zijn.EisseGroothoff schreef:Zonder garantie ga je richting de 3 a 4 k denk ik?
Maar goed, ik begrijp dat je het OEM wilt houden zolang het garantiewerk is.
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
-
- VIP Driver
- Berichten: 4723
- Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
- Type Auto: E91 320d aut. high ex
Een sper is kan vaak plug en play zijn, maar als je eerst het pignon en kroon wiel moet vervangen word het een ander verhaal, zeker kwa afstellen.
Complete diff housing vervangen stelt ook geen ruk voor.
Ooit bij mijn oude E31 gedaan, was een spanstift uit gelopen, deze was tussen het pignon en kroon wil gekomen en aldaar een afdruk achter gelaten, dat veroorzaakte een jankend geluid.
Complete diff housing vervangen stelt ook geen ruk voor.
Ooit bij mijn oude E31 gedaan, was een spanstift uit gelopen, deze was tussen het pignon en kroon wil gekomen en aldaar een afdruk achter gelaten, dat veroorzaakte een jankend geluid.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
- e92
- VIP Driver
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
- Type Auto: BMW G30 / MINI F56
- Locatie: Gelderland
Geen idee hoe ingewikkeld het is om een differentieel te vervangen. Mijn auto moet wel 2 dagen naar de dealer, dus het zal wel een paar uurtjes werk zijn. Moet er bij zeggen dat ze ook de distributiekettingspanner moeten controleren vanwege in tik in de motor. Gelukkig valt het allemaal binnen de garantie.
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
Vervelend man..e92 schreef:Geen idee hoe ingewikkeld het is om een differentieel te vervangen. Mijn auto moet wel 2 dagen naar de dealer, dus het zal wel een paar uurtjes werk zijn. Moet er bij zeggen dat ze ook de distributiekettingspanner moeten controleren vanwege in tik in de motor. Gelukkig valt het allemaal binnen de garantie.
Keep me posted.. Ik heb die tik overigens ook heel af en toe. (random, soms niet soms wel bij koude motor)
- e92
- VIP Driver
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
- Type Auto: BMW G30 / MINI F56
- Locatie: Gelderland
2 oktober naar de garage. Nu nazomeren in St Tropez en Monaco . Als de motor koud is ratelt hij overigens als een tractor. Zijdezacht is, net als ik, even op vakantie. I' ll let you know what happens na 3 oktober.NickB schreef:Vervelend man..e92 schreef:Geen idee hoe ingewikkeld het is om een differentieel te vervangen. Mijn auto moet wel 2 dagen naar de dealer, dus het zal wel een paar uurtjes werk zijn. Moet er bij zeggen dat ze ook de distributiekettingspanner moeten controleren vanwege in tik in de motor. Gelukkig valt het allemaal binnen de garantie.
Keep me posted.. Ik heb die tik overigens ook heel af en toe. (random, soms niet soms wel bij koude motor)
- e92
- VIP Driver
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
- Type Auto: BMW G30 / MINI F56
- Locatie: Gelderland
Goed om te horen Harold. Mijn auto gaat komende woensdag naar de garage. Was het bij jou in 1 dag gereed?haroldje schreef:bij mij is het differentieel vernieuwd gisteren en de problemen zijn opgelost
- e92
- VIP Driver
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
- Type Auto: BMW G30 / MINI F56
- Locatie: Gelderland
Vandaag is de QP naar de garage geweest. Er zijn aardig wat onderdelen vervangen:
- nieuw differentieel;
- nieuwe bobines;
- nieuwe bougies;
- nieuwe kettingspanner;
- software update.
De fluittoon lijkt weg te zijn (nog te weinig kilometers gemaakt voor een definitief oordeel), het getik van ketting lijkt minder te zijn (ook hier nog een voorlopige mening) maar de 325i is definitief een stuk feller geworden. Nu nog een nieuwe voorruit van Carglass (afgelopen zondag een dikke ster opgelopen op de terugreis van mijn vakantie) en de auto is gereed voor zijn tweede levensjaar. Voor de verzekering "moet" ik naar een Carglass-achtige op straffe van een hoger eigen risico ėn het verliezen van 6 treden. Wel afgestemd met Carglass dat er een originele BMW ruit geplaatst gaat worden.
Bij het ophalen van mijn auto vanmiddag, nog even naar de 428i gekeken die net de showroom ingereden werd. Tsja, ik was niet erg enthousiast over de foto's en ik moet zeggen irl ziet de auto er beter uit. Of het de opvolger gaat worden van mijn E92? Ik ben bang van niet.
- nieuw differentieel;
- nieuwe bobines;
- nieuwe bougies;
- nieuwe kettingspanner;
- software update.
De fluittoon lijkt weg te zijn (nog te weinig kilometers gemaakt voor een definitief oordeel), het getik van ketting lijkt minder te zijn (ook hier nog een voorlopige mening) maar de 325i is definitief een stuk feller geworden. Nu nog een nieuwe voorruit van Carglass (afgelopen zondag een dikke ster opgelopen op de terugreis van mijn vakantie) en de auto is gereed voor zijn tweede levensjaar. Voor de verzekering "moet" ik naar een Carglass-achtige op straffe van een hoger eigen risico ėn het verliezen van 6 treden. Wel afgestemd met Carglass dat er een originele BMW ruit geplaatst gaat worden.
Bij het ophalen van mijn auto vanmiddag, nog even naar de 428i gekeken die net de showroom ingereden werd. Tsja, ik was niet erg enthousiast over de foto's en ik moet zeggen irl ziet de auto er beter uit. Of het de opvolger gaat worden van mijn E92? Ik ben bang van niet.
Laatst gewijzigd door e92 op 02 okt 2013, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.