Misschien toch even leuk om te delen. Het lijkt me leuk om de autos die ik heb gehad ook als exact schaalmodel te hebben op 1:18. Een van de eerste autos waar ik nu een schaalmodel van heb is mijn Clio RS. Deze is echter in de verkeerde kleur (rood) en ook niet verkrijgbaar in de juiste kleur (blauw). Ik wil hem daarom gaan overspuiten in de juiste kleur. Het model van de Clio RS is van Ottomobile en is echter zo prijzig dat ik het wel goed wil doen en daarom heb ik besloten eerst te 'oefenen' op een oud model wat ik nog had staan. Het is de Z3 M roadster geworden die ik van zwart met grijs interieur heb overgespoten in Estoril Blue met Imola rood interieur. Hieronder de stappen.
Zo stond de Z3 M roadster erbij:

Vervolgens uit elkaar gehaald, dit was echt veel makkelijker dan gedacht. Niets zit permanent aan elkaar vast en alles kan eenvoudig losgeklikt of geschroefd worden.
Vervolgens de auto spuiten in Estoril Blauw (335) en aflakken met een 2K blanke lak van autolakopmaat.nl
en het interieur 'imola rood' met een spuitbus van de Gamma in Signaal Rood zijdeglans
Ik moet zeggen dat ik het resultaat erg gaaf geworden vind en helemaal met het rode interieur. Dat is officieel nooit geleverd door Bburago als combi.