Nieuwe berichten

Het grote trackday/circuit draadje.

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)

Moderators: Moderator team, Beheerder

Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1757

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#61 » 19 Jun 2016, 20:12

Heren die regelmatig op het circuit te vinden zijn, hebben jullie ook een brandblusser aan boord als je rijdt en zo ja poeder of schuim.


mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30

Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6401

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#62 » 20 Jun 2016, 00:38

Mocht je een brandblusser willen in de auto, kies dan schuim.
Poederblusser vreet overal op in. Dan kun je de auto weg gooien...


:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.

Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16007

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#63 » 20 Jun 2016, 09:18

Is CO2 geen optie?


"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC

NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3486

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#64 » 20 Jun 2016, 10:09

de ene is heel snel leeg....de ander is weer zwaar.

je moet je ook afvragen wat je wilt blussen...

welke gradatie.

vast? vloeibaar of vloeibaar wordend....


Nobody said it was easy....

Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6745

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#65 » 20 Jun 2016, 10:29

ik hoor hier net (van brandweerman Sam) dat je het beste schuim kunt gebruiken, althans dat doen ze bij de brandweer. Of natuurlijk water, maar om nu 250ltr water in je auto te doen schiet ook weer niet op. 001


BMW 320dA Touring

Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1757

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#66 » 20 Jun 2016, 15:05

Nou, ik heb niet de ilussie dat als de tank in de fik staat dat een handblussertje dat op gaat lossen, het idee is meer dat een beginnend brandje van bv bekabeling nog te blussen is


mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30

Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16007

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#67 » 04 Okt 2016, 12:39

Zondag as. is er weer Vrijrijden op Assen.

Mensen van hier die heengaan?

Ik kom wel even langs, maar weet nog niet of ik ga rijden. Heb de auto nog niet helemaal voor elkaar.


"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC

FritsieBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 135

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#68 » 22 Mar 2017, 20:11

Nog meer mensen die a.s. zaterdag naar vrij rijden zandvoort gaan?
Word de eerste keer voor mij, dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen met de zware e90 330i (en automaat!).

Iemand nog tips voor bandenspanning 18 inch breedset? De een zegt juist lagere spanning omdat je banden warmer worden. De andere juist hogere bandenspanning, zodat ze minder warm worden door minder vervorming van de band. Gewoon de bandenspanning aanhouden voor normaal beladen auto en +160 km/h die in de portier is aangegeven?



Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1757

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#69 » 22 Mar 2017, 20:21

Meestal start je 3/10 lager met je bandenspanning, maar met straatbanden lijkt me dat minder nodig.
Om je banden goed warm te rijden moet je stevig doorrijden, dat geld voor slicks en semi slicks, als je straatbanden te warm worden neemt de grip juist af.
Met een automaat gaan je remmen het wel lekker zwaar krijgen, dus na je tracksessie nog ff rustig doorrijden.
Veel plezier :ja: :ja:


mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30

Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16007

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#70 » 22 Mar 2017, 20:46

Straatbanden hoef je niet te hard te doen, daar krijg je zomaar temperatuur in.

Let goed op ander verkeer. Bij vrijrijden op zandvoort is het vaak druk en dus oppassen, zeker als je relatief rustig rijdt.


"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC

Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6745

Re: Het grote trackday/circuit draadje.

Bericht#71 » 22 Mar 2017, 21:17

Weet niet of voor bandenspanning hetzelfde geldt als voor de motor, maar daar rij ik een tiende of 7 achter minder en voor een tiende of 5.


BMW 320dA Touring

Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast