Het nut van schakelpaddles/flippers en sportief rijden

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

In wat voor discussie zijn we nu weer beland :Dubbel:


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

sex drugs en 5 seconde
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Arnie68 schreef:Ik lees reacties van bocht uit te laag in toeren vooral van dieselrijders.
Als je dan zo sportief wilt rijden waarom neem je dan een diesel? :fylol:
Een geprepareerde 335d kan het een M3 toch wel heel moeilijk maken hoor.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Allemaal eens en sommige onder ons rijden een diesel vanwege aantal KMS, dus keuze begrijpelijk. Als je er dan toch een rijdt wil je (met de handicap van een diesel) toch sportief rijden.

Blijft dat diesel stinkt en maakt te weinig toeren voor een echt sportieve rijbeleving.

Maar dat is een menig en geen feit. Ieder zijn ding er zijn ook mensen die graag in een Renault rijden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Piet08 schreef:Een diesel die binnen 5 sec. op de 100 zit heeft inderdaad niks met
sportief rijden te maken :mrgreen:
Aha vandaar dat ze in de Formule 1 en Indycar allemaal met dieselmotoren rijden... :Dubbel:
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

F31J schreef:
Arnie68 schreef:Ik lees reacties van bocht uit te laag in toeren vooral van dieselrijders.
Als je dan zo sportief wilt rijden waarom neem je dan een diesel? :fylol:
Een geprepareerde 335d kan het een M3 toch wel heel moeilijk maken hoor.
Serieus; jij gaat mij toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3? :duh:
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Arnie68 schreef:
Serieus; jij gaat mij toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3? :duh:
Heb ik niet gezegd, je moet geen woorden verdraaien en het weeral eens in het belachelijke trekken.

Er zijn nog slechts twee nadelen aan een hedendaagse diesel: het motorgeluid en het ontbreken van hoge toerentallen en de daaraan gekoppelde beleving. Voor de rest heeft een moderne diesel tegenover een benzine enkel maar voordelen, zeker voor gebruik op de openbare weg. Heel lui te rijden, massa's koppel en een laag verbruik.

Vergelijk de 340xi maar eens tegenover de 335xd. De 335d accelereert en herneemt sneller dan de 340i, ook al heeft ie minder vermogen.

Dus, een diesel kan best wel sportief genoemd worden.

"Stiekem de meest complete 3 Reeks-uitvoering op de markt."

Uit: http://www.autofans.be/rijtesten/statio ... g-lci-2016
Gebruikersavatar
frankie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22

Snel is niet per definitie hetzelfde als sportief 008
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Wat is dat verschil in 'sportiviteit' tussen een diesel en benzine dan precies?
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Opnieuw; je gaat me toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3?

Paar tipjes: onderstel, besturing, bak...

Just think about it... succes :wink:
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Arnie68 schreef:Opnieuw; je gaat me toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3?

Paar tipjes: onderstel, besturing, bak...

Just think about it... succes :wink:
Voor de tweede keer: heb ik niet gezegd.

Dit heb ik gezegd:
F31J schreef: Een geprepareerde 335d kan het een M3 toch wel heel moeilijk maken hoor.


Jij zegt eerder dit:
Arnie68 schreef:Ik lees reacties van bocht uit te laag in toeren vooral van dieselrijders.
Als je dan zo sportief wilt rijden waarom neem je dan een diesel? :fylol:
En dus maak ik het vergelijk tussen in vermogen vergelijkbare diesels en benzines van BMW. De 335d en 340i in dit geval. Of sprak jij misschien van een M3? Ik zie het alvast niet in je post staan.
Gebruikersavatar
frankie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22

F31J schreef:
frankie schreef:Snel is niet per definitie hetzelfde als sportief 008
Wat is dat verschil in 'sportiviteit' tussen een diesel en benzine dan precies?
In zijn algemeenheid gesproken: vooral motorkarakter en gewicht op de vooras. Ik heb liever geen powerband die maar 2500 toeren bedraagt. En het extra gewicht op de vooras gaat ten kostte van de agiliteit.

En nog wat anders

Gebruikersavatar
frankie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22

Overigens, 335d, heerlijke bak hoor. Zou er geen nee tegen zeggen. Omdat ook even duidelijk te hebben 008
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

F31J schreef:
Arnie68 schreef:Opnieuw; je gaat me toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3?

Paar tipjes: onderstel, besturing, bak...

Just think about it... succes :wink:
Voor de tweede keer: heb ik niet gezegd.

Dit heb ik gezegd:
F31J schreef: Een geprepareerde 335d kan het een M3 toch wel heel moeilijk maken hoor.


Jij zegt eerder dit:
Arnie68 schreef:Ik lees reacties van bocht uit te laag in toeren vooral van dieselrijders.
Als je dan zo sportief wilt rijden waarom neem je dan een diesel? :fylol:
En dus maak ik het vergelijk tussen in vermogen vergelijkbare diesels en benzines van BMW. De 335d en 340i in dit geval. Of sprak jij misschien van een M3? Ik zie het alvast niet in je post staan.
Volgens mij begon jij over een M3, maar maakt niet uit kerel. Geniet lekker van je diesel en Freude am Fahren :ja:
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

frankie schreef:
In zijn algemeenheid gesproken: vooral motorkarakter en gewicht op de vooras. Ik heb liever geen powerband die maar 2500 toeren bedraagt. En het extra gewicht op de vooras gaat ten kostte van de agiliteit.

En nog wat anders

Je hebt een punt, maar sportiviteit is meer dan een brede powerband. Trouwens, zo'n 335d gaat ook door tot 5.500 rpm. En de turbo benzines van vandaag zijn ook niet meer zo lineair in hun vermogensopbouw en -afgifte dan de atmo's van vroeger. BMW diesels staan ook bekend voor het feit dat ze 't ook goed doen in de hogere toerenregio's.

Vroeger wogen diesels beduidend meer dan de benzines. Maar sinds de benzines tegenwoordig ook allemaal turbo geblazen zijn, zijn die gewichten meer naar elkaar toe gegroeid. Een 340xi automaat weegt 15 kg minder dan een 335xd automaat. Ik vermoed dat het merendeel van dat meergewicht zich inderdaad onder de neus bevindt. Je kan je dan wel de vraag gaan stellen dat die 15 kg in het slechtste geval, zoveel verschil gaan uitmaken in de praktijk.

En over dat filmpje, dat zijn momentopnames. Er zijn wagens die onder de opgegeven waardes scoren, en er zijn er die er boven komen. De fabrieksopgaves zijn gemiddeldes die gemeten worden. En daar scoort de diesel 1/10 van een seconde beter in. Nu, we kunnen blijven muggenziften over tiendes van seconden, ik wilde gewoon aantonen dat diesels op prestatievlak echt niet hoeven onder te doen voor benzines, dat is alles. 008
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”