Het nut van schakelpaddles/flippers en sportief rijden
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
In wat voor discussie zijn we nu weer beland
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Een geprepareerde 335d kan het een M3 toch wel heel moeilijk maken hoor.Arnie68 schreef:Ik lees reacties van bocht uit te laag in toeren vooral van dieselrijders.
Als je dan zo sportief wilt rijden waarom neem je dan een diesel?
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Allemaal eens en sommige onder ons rijden een diesel vanwege aantal KMS, dus keuze begrijpelijk. Als je er dan toch een rijdt wil je (met de handicap van een diesel) toch sportief rijden.
Blijft dat diesel stinkt en maakt te weinig toeren voor een echt sportieve rijbeleving.
Maar dat is een menig en geen feit. Ieder zijn ding er zijn ook mensen die graag in een Renault rijden
Blijft dat diesel stinkt en maakt te weinig toeren voor een echt sportieve rijbeleving.
Maar dat is een menig en geen feit. Ieder zijn ding er zijn ook mensen die graag in een Renault rijden
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Aha vandaar dat ze in de Formule 1 en Indycar allemaal met dieselmotoren rijden...Piet08 schreef:Een diesel die binnen 5 sec. op de 100 zit heeft inderdaad niks met
sportief rijden te maken
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Serieus; jij gaat mij toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3?F31J schreef:Een geprepareerde 335d kan het een M3 toch wel heel moeilijk maken hoor.Arnie68 schreef:Ik lees reacties van bocht uit te laag in toeren vooral van dieselrijders.
Als je dan zo sportief wilt rijden waarom neem je dan een diesel?
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Heb ik niet gezegd, je moet geen woorden verdraaien en het weeral eens in het belachelijke trekken.Arnie68 schreef:
Serieus; jij gaat mij toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3?
Er zijn nog slechts twee nadelen aan een hedendaagse diesel: het motorgeluid en het ontbreken van hoge toerentallen en de daaraan gekoppelde beleving. Voor de rest heeft een moderne diesel tegenover een benzine enkel maar voordelen, zeker voor gebruik op de openbare weg. Heel lui te rijden, massa's koppel en een laag verbruik.
Vergelijk de 340xi maar eens tegenover de 335xd. De 335d accelereert en herneemt sneller dan de 340i, ook al heeft ie minder vermogen.
Dus, een diesel kan best wel sportief genoemd worden.
"Stiekem de meest complete 3 Reeks-uitvoering op de markt."
Uit: http://www.autofans.be/rijtesten/statio ... g-lci-2016
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Opnieuw; je gaat me toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3?
Paar tipjes: onderstel, besturing, bak...
Just think about it... succes
Paar tipjes: onderstel, besturing, bak...
Just think about it... succes
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Voor de tweede keer: heb ik niet gezegd.Arnie68 schreef:Opnieuw; je gaat me toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3?
Paar tipjes: onderstel, besturing, bak...
Just think about it... succes
Dit heb ik gezegd:
F31J schreef: Een geprepareerde 335d kan het een M3 toch wel heel moeilijk maken hoor.
Jij zegt eerder dit:
En dus maak ik het vergelijk tussen in vermogen vergelijkbare diesels en benzines van BMW. De 335d en 340i in dit geval. Of sprak jij misschien van een M3? Ik zie het alvast niet in je post staan.Arnie68 schreef:Ik lees reacties van bocht uit te laag in toeren vooral van dieselrijders.
Als je dan zo sportief wilt rijden waarom neem je dan een diesel?
- frankie
- VIP Driver
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22
In zijn algemeenheid gesproken: vooral motorkarakter en gewicht op de vooras. Ik heb liever geen powerband die maar 2500 toeren bedraagt. En het extra gewicht op de vooras gaat ten kostte van de agiliteit.F31J schreef:Wat is dat verschil in 'sportiviteit' tussen een diesel en benzine dan precies?frankie schreef:Snel is niet per definitie hetzelfde als sportief
En nog wat anders
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Volgens mij begon jij over een M3, maar maakt niet uit kerel. Geniet lekker van je diesel en Freude am FahrenF31J schreef:Voor de tweede keer: heb ik niet gezegd.Arnie68 schreef:Opnieuw; je gaat me toch niet vertellen dat een 335d sportiever is dan een M3?
Paar tipjes: onderstel, besturing, bak...
Just think about it... succes
Dit heb ik gezegd:F31J schreef: Een geprepareerde 335d kan het een M3 toch wel heel moeilijk maken hoor.
Jij zegt eerder dit:En dus maak ik het vergelijk tussen in vermogen vergelijkbare diesels en benzines van BMW. De 335d en 340i in dit geval. Of sprak jij misschien van een M3? Ik zie het alvast niet in je post staan.Arnie68 schreef:Ik lees reacties van bocht uit te laag in toeren vooral van dieselrijders.
Als je dan zo sportief wilt rijden waarom neem je dan een diesel?
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Je hebt een punt, maar sportiviteit is meer dan een brede powerband. Trouwens, zo'n 335d gaat ook door tot 5.500 rpm. En de turbo benzines van vandaag zijn ook niet meer zo lineair in hun vermogensopbouw en -afgifte dan de atmo's van vroeger. BMW diesels staan ook bekend voor het feit dat ze 't ook goed doen in de hogere toerenregio's.frankie schreef:
In zijn algemeenheid gesproken: vooral motorkarakter en gewicht op de vooras. Ik heb liever geen powerband die maar 2500 toeren bedraagt. En het extra gewicht op de vooras gaat ten kostte van de agiliteit.
En nog wat anders
Vroeger wogen diesels beduidend meer dan de benzines. Maar sinds de benzines tegenwoordig ook allemaal turbo geblazen zijn, zijn die gewichten meer naar elkaar toe gegroeid. Een 340xi automaat weegt 15 kg minder dan een 335xd automaat. Ik vermoed dat het merendeel van dat meergewicht zich inderdaad onder de neus bevindt. Je kan je dan wel de vraag gaan stellen dat die 15 kg in het slechtste geval, zoveel verschil gaan uitmaken in de praktijk.
En over dat filmpje, dat zijn momentopnames. Er zijn wagens die onder de opgegeven waardes scoren, en er zijn er die er boven komen. De fabrieksopgaves zijn gemiddeldes die gemeten worden. En daar scoort de diesel 1/10 van een seconde beter in. Nu, we kunnen blijven muggenziften over tiendes van seconden, ik wilde gewoon aantonen dat diesels op prestatievlak echt niet hoeven onder te doen voor benzines, dat is alles.