Post hier jouw fabrieksfoutjes of ergernis aan de bmw wat volgens jou beter of anders had gekunt,
Misschien lezen de heren in munchen ook hier mee, en doen ze er wat aan je weet het niet he
Ik trap af, ik maak een hoop kilometers met de bmw, dag in dag uit zit ik in dat hok F11 of F20 heerlijke auto's natuurlijk, ik ben nogal fan van een goed stukje muziek in de wagen, maar je raad het al ik erger me dood aan de volume knop van de radio in mijn bmw deze zit dus op het stuur en bij de climate control daar, linkerarm op het stuur rechterarm op de middenarmsteun en mijn hand rijkt dan precies bij de idrive knop, waar dus volgens mijn mening de volumeknop ook had moeten zitten, nu moet ik telkens naar het stuur toe of overeind komen...... Zucht.
Het Grote ergernis/foutjes BMW topic
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Jaja Kenny, dat zijn de zware dingen in het leven hahah!
Mijn grote ergernissen tot nu toe zijn dat bluetooth niet altijd goed meewerkt en ehmm.. vrij weinig eigenlijk!
Mijn grote ergernissen tot nu toe zijn dat bluetooth niet altijd goed meewerkt en ehmm.. vrij weinig eigenlijk!
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Manman Kenny...
....een beetje BMW vraagt om een actieve rijstijl. Is geen rijdende herensalon geloof ik...
Of er ook nog een sigaartje en een goed whisky erbij soms.
Maar goed... Ook BMW's zijn verre van perfect. Grotendeels omdat ze voor een hele brede doelgroep moeten aanspreken, maar dat gaat de laatste 10jr al verder dan ooit daarvoor.
....een beetje BMW vraagt om een actieve rijstijl. Is geen rijdende herensalon geloof ik...
Of er ook nog een sigaartje en een goed whisky erbij soms.
Maar goed... Ook BMW's zijn verre van perfect. Grotendeels omdat ze voor een hele brede doelgroep moeten aanspreken, maar dat gaat de laatste 10jr al verder dan ooit daarvoor.
-
- Seriously addicted
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53
Ik baal er van dat als ik gebeld ben of zelf gebeld heb dat dan de radio op een lager volume terugkeert (F11 maar in de F31 volgens mij ook). En ook niet zo "vol" als voorheen. Dan moet de auto echt uit en weer aan. Wat op dat moment niet echt handig is
HUD (in de F11) had ook wel wat lager ingesteld mogen worden, maw, de laagste stand is mij niet laag genoeg.
Volumeknop is voor mij dan weer prima, ik rijd met 2 handen aan t stuur
HUD (in de F11) had ook wel wat lager ingesteld mogen worden, maw, de laagste stand is mij niet laag genoeg.
Volumeknop is voor mij dan weer prima, ik rijd met 2 handen aan t stuur
- Kenny
- VIP Driver
- Berichten: 4327
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
- Type Auto: Ferrari FF
- Locatie: Brabant
Joop schreef:Manman Kenny...
....een beetje BMW vraagt om een actieve rijstijl. Is geen rijdende herensalon geloof ik...
Of er ook nog een sigaartje en een goed whisky erbij soms.
Maar goed... Ook BMW's zijn verre van perfect. Grotendeels omdat ze voor een hele brede doelgroep moeten aanspreken, maar dat gaat de laatste 10jr al verder dan ooit daarvoor.
dannyvdberg schreef:Jaja Kenny, dat zijn de zware dingen in het leven hahah!
Mijn grote ergernissen tot nu toe zijn dat bluetooth niet altijd goed meewerkt en ehmm.. vrij weinig eigenlijk!
Haha ja ik erger mezelf eraan
@joop sigaartje en een goeie whisky is nooit mis natuurlijk
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Erger me soms aan de automaat, te traag, maarja dat zit nu eenmaal in de auto Deze moet eigenlijk in direct contact staan met je hersenen.
En in mijn vorige, e91, de raam rubbers. Kraken, wat bedoel je. Heb ik nog nooit meegemaakt.
En in mijn vorige, e91, de raam rubbers. Kraken, wat bedoel je. Heb ik nog nooit meegemaakt.
Laatst gewijzigd door ejt op 20 sep 2016, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Scott
- Being a part of it
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:06
- Type Auto: BMW M550D F10 & BMW 335i F30 M Performance
- Locatie: Nederland
Ik erger mij aan het start-stop systeem en de overdreven waarschuwing signalen als je de gordel na het starten om doet. Gelukkig heb ik beide recentelijk kunnen uit coderen.
En ik erger mij aan het stuurgevoel in de F30. Dat stuurt als een dweil in vergelijking met active front steering in de E90. En ik erger mij aan het slappe M Sport onderstel dat weker lijkt te zijn dan het gewone onderstel in een E90. BMW is wat dat betreft helaas niet meer wat het geweest is. Je moet tegenwoordig flink gaan modden om alles naar je zin te krijgen. Mijn vorige 3 serie, E90 dus, was meteen goed.
En ik erger mij aan het stuurgevoel in de F30. Dat stuurt als een dweil in vergelijking met active front steering in de E90. En ik erger mij aan het slappe M Sport onderstel dat weker lijkt te zijn dan het gewone onderstel in een E90. BMW is wat dat betreft helaas niet meer wat het geweest is. Je moet tegenwoordig flink gaan modden om alles naar je zin te krijgen. Mijn vorige 3 serie, E90 dus, was meteen goed.
BMW 330e iPerformance M-Performance 314 pk / 505 Nm
-
- VIP Driver
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
- Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
- Locatie: Spijkenisse
Ik erger me verschrikkelijk aan de carkit!!
Vind het hoogst irritant dat wanneer je bellend je auto instapt en je telefoon overgenomen wordt door de carkit dat de andere kant je ongeveer 2 seconden kwijt bent, ze horen gewoon niets en denken dat de verbinding is verbroken. Het moet toch te maken de carkit de telefoon direct overneemt.
Zelfs de Nissan Note van mijn vrouw doet dat.
Vind het hoogst irritant dat wanneer je bellend je auto instapt en je telefoon overgenomen wordt door de carkit dat de andere kant je ongeveer 2 seconden kwijt bent, ze horen gewoon niets en denken dat de verbinding is verbroken. Het moet toch te maken de carkit de telefoon direct overneemt.
Zelfs de Nissan Note van mijn vrouw doet dat.
-
- VIP Driver
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
- Type Auto: VW Polo R-line Edition
- Locatie: Oost-Brabant
# geen volume streepjes die aangeven hoe hard het geluid staat
# trage I-drive navi Pro
# regensensor die vaak te laat is
# olieverbruik
# trage I-drive navi Pro
# regensensor die vaak te laat is
# olieverbruik
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Heb lang moeten nadenken, maar het enige waar ik me aan erger is de opberg vakjes. Het is allemaal te klein om een fatsoenlijk snoep bakje in te leggen/zetten.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
-
- VIP Driver
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 24 jun 2013, 16:11
- Type Auto: BMW 330d E90, BMW Z3 1.9
- Locatie: Rondom Veenendaal/Ede/Wageningen
Ergernis E90/91:
-veel te klein dashboard kastje (boekjes met mapje past er al amper in)
-raam wat stopt met openen/sluiten als deur open is
-i-Drive ronduit traag, we hebben het hier over de CCC. De CIC is al een grote verbetering
-volumeknop radio is goedkoop rubber, tragisch lelijk
Ergernis E87:
-vind dat gewoon geen echte BMW. Zonder M-pakket heb je niet het idee met een BMW te rijden, totaal geen fan van.
Met M-pakket al fors beter/
Ergernis E60:
-leder van de stoelen vind ik matig in vorm blijven
Ergernis F10:
-niet direct opgevallen in de korte rijtijd dat ik hem had.
Ik kan best even doorgaan met minpuntjes, maar feitelijk is het allemaal mierenneuken.
De perfecte auto vindt je niet, BMW neigt tenminste naar perfectie.
-veel te klein dashboard kastje (boekjes met mapje past er al amper in)
-raam wat stopt met openen/sluiten als deur open is
-i-Drive ronduit traag, we hebben het hier over de CCC. De CIC is al een grote verbetering
-volumeknop radio is goedkoop rubber, tragisch lelijk
Ergernis E87:
-vind dat gewoon geen echte BMW. Zonder M-pakket heb je niet het idee met een BMW te rijden, totaal geen fan van.
Met M-pakket al fors beter/
Ergernis E60:
-leder van de stoelen vind ik matig in vorm blijven
Ergernis F10:
-niet direct opgevallen in de korte rijtijd dat ik hem had.
Ik kan best even doorgaan met minpuntjes, maar feitelijk is het allemaal mierenneuken.
De perfecte auto vindt je niet, BMW neigt tenminste naar perfectie.
De BMW is de Mercedes onder de auto's!!!
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Ergernis BMW auto niet zozeer (of overkomelijk), meer ergernissen bij support/erkenning productie/ontwerpfouten door BMW AG an sich. Per model/motor is er wel een grove ontwerpfout te vinden die gewoon (te) moeilijk erkent wordt door BMW...
- Distributieketting problemen
- Swirl flaps diesels
- Roestende stoelframes
- Sticky steering
- E.D./lean afstellingen
- Lagerschalen
- Gaten in softtops door vouw mechanisme
- Waterlekkages/overlijden dakmotor softtops
- Hogedruk brandstofpompen
- Carterventilatie/sludge
- Subframe
- ...
Deze lijst kan nog wel even aangevuld worden...
- Distributieketting problemen
- Swirl flaps diesels
- Roestende stoelframes
- Sticky steering
- E.D./lean afstellingen
- Lagerschalen
- Gaten in softtops door vouw mechanisme
- Waterlekkages/overlijden dakmotor softtops
- Hogedruk brandstofpompen
- Carterventilatie/sludge
- Subframe
- ...
Deze lijst kan nog wel even aangevuld worden...
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
Dat is een goed punt darudevampire.
Vooral bij de n54 is dit in europa slecht. In amerika waar dat soort auto`s al helemaal niks meer kosten wordt er heel anders mee om gegaan.
Vooral bij de n54 is dit in europa slecht. In amerika waar dat soort auto`s al helemaal niks meer kosten wordt er heel anders mee om gegaan.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524