Het Grote ergernis/foutjes BMW topic

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

Post hier jouw fabrieksfoutjes of ergernis aan de bmw wat volgens jou beter of anders had gekunt,

Misschien lezen de heren in munchen ook hier mee, en doen ze er wat aan je weet het niet he :lol:

Ik trap af, ik maak een hoop kilometers met de bmw, dag in dag uit zit ik in dat hok F11 of F20 heerlijke auto's natuurlijk, ik ben nogal fan van een goed stukje muziek in de wagen, maar je raad het al ik erger me dood aan de volume knop van de radio in mijn bmw deze zit dus op het stuur en bij de climate control daar, linkerarm op het stuur rechterarm op de middenarmsteun en mijn hand rijkt dan precies bij de idrive knop, waar dus volgens mijn mening de volumeknop ook had moeten zitten, nu moet ik telkens naar het stuur toe of overeind komen...... Zucht.


dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Jaja Kenny, dat zijn de zware dingen in het leven hahah!

Mijn grote ergernissen tot nu toe zijn dat bluetooth niet altijd goed meewerkt en ehmm.. vrij weinig eigenlijk!
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Manman Kenny... :mrgreen:

....een beetje BMW vraagt om een actieve rijstijl. Is geen rijdende herensalon geloof ik... :wink:

Of er ook nog een sigaartje en een goed whisky erbij soms. :mrgreen:

Maar goed... Ook BMW's zijn verre van perfect. Grotendeels omdat ze voor een hele brede doelgroep moeten aanspreken, maar dat gaat de laatste 10jr al verder dan ooit daarvoor.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Ik baal er van dat als ik gebeld ben of zelf gebeld heb dat dan de radio op een lager volume terugkeert (F11 maar in de F31 volgens mij ook). En ook niet zo "vol" als voorheen. Dan moet de auto echt uit en weer aan. Wat op dat moment niet echt handig is :)
HUD (in de F11) had ook wel wat lager ingesteld mogen worden, maw, de laagste stand is mij niet laag genoeg.
Volumeknop is voor mij dan weer prima, ik rijd met 2 handen aan t stuur :wink:
:koffie:
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

Joop schreef:Manman Kenny... :mrgreen:

....een beetje BMW vraagt om een actieve rijstijl. Is geen rijdende herensalon geloof ik... :wink:

Of er ook nog een sigaartje en een goed whisky erbij soms. :mrgreen:

Maar goed... Ook BMW's zijn verre van perfect. Grotendeels omdat ze voor een hele brede doelgroep moeten aanspreken, maar dat gaat de laatste 10jr al verder dan ooit daarvoor.
dannyvdberg schreef:Jaja Kenny, dat zijn de zware dingen in het leven hahah!

Mijn grote ergernissen tot nu toe zijn dat bluetooth niet altijd goed meewerkt en ehmm.. vrij weinig eigenlijk!
:Dubbel: :Dubbel:

Haha ja ik erger mezelf eraan

@joop sigaartje en een goeie whisky is nooit mis natuurlijk 8)
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Erger me soms aan de automaat, te traag, maarja dat zit nu eenmaal in de auto 008 Deze moet eigenlijk in direct contact staan met je hersenen. 001 001
En in mijn vorige, e91, de raam rubbers. Kraken, wat bedoel je. Heb ik nog nooit meegemaakt.
Laatst gewijzigd door ejt op 20 sep 2016, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Scott
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:06
Type Auto: BMW M550D F10 & BMW 335i F30 M Performance
Locatie: Nederland

Ik erger mij aan het start-stop systeem en de overdreven waarschuwing signalen als je de gordel na het starten om doet. Gelukkig heb ik beide recentelijk kunnen uit coderen.

En ik erger mij aan het stuurgevoel in de F30. Dat stuurt als een dweil in vergelijking met active front steering in de E90. En ik erger mij aan het slappe M Sport onderstel dat weker lijkt te zijn dan het gewone onderstel in een E90. BMW is wat dat betreft helaas niet meer wat het geweest is. Je moet tegenwoordig flink gaan modden om alles naar je zin te krijgen. Mijn vorige 3 serie, E90 dus, was meteen goed.
BMW 330e iPerformance M-Performance 314 pk / 505 Nm
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

Ik erger me verschrikkelijk aan de carkit!!

Vind het hoogst irritant dat wanneer je bellend je auto instapt en je telefoon overgenomen wordt door de carkit dat de andere kant je ongeveer 2 seconden kwijt bent, ze horen gewoon niets en denken dat de verbinding is verbroken. Het moet toch te maken de carkit de telefoon direct overneemt.

Zelfs de Nissan Note van mijn vrouw doet dat.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

En wat denk je van het raam wat stopt als je de deur open doet. Is te coderen, maar toch.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1989
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
Type Auto: VW Polo R-line Edition
Locatie: Oost-Brabant

# geen volume streepjes die aangeven hoe hard het geluid staat
# trage I-drive navi Pro
# regensensor die vaak te laat is
# olieverbruik
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Heb lang moeten nadenken, maar het enige waar ik me aan erger is de opberg vakjes. Het is allemaal te klein om een fatsoenlijk snoep bakje in te leggen/zetten.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Ergernis: het touwtje van tankdop gaat altijd kapot :duh:
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
peke
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 806
Lid geworden op: 24 jun 2013, 16:11
Type Auto: BMW 330d E90, BMW Z3 1.9
Locatie: Rondom Veenendaal/Ede/Wageningen

Ergernis E90/91:
-veel te klein dashboard kastje (boekjes met mapje past er al amper in)
-raam wat stopt met openen/sluiten als deur open is
-i-Drive ronduit traag, we hebben het hier over de CCC. De CIC is al een grote verbetering
-volumeknop radio is goedkoop rubber, tragisch lelijk

Ergernis E87:
-vind dat gewoon geen echte BMW. Zonder M-pakket heb je niet het idee met een BMW te rijden, totaal geen fan van.
Met M-pakket al fors beter/

Ergernis E60:
-leder van de stoelen vind ik matig in vorm blijven

Ergernis F10:
-niet direct opgevallen in de korte rijtijd dat ik hem had.

Ik kan best even doorgaan met minpuntjes, maar feitelijk is het allemaal mierenneuken.

De perfecte auto vindt je niet, BMW neigt tenminste naar perfectie.
De BMW is de Mercedes onder de auto's!!! ;)
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Ergernis BMW auto niet zozeer (of overkomelijk), meer ergernissen bij support/erkenning productie/ontwerpfouten door BMW AG an sich. Per model/motor is er wel een grove ontwerpfout te vinden die gewoon (te) moeilijk erkent wordt door BMW... :yuck:

- Distributieketting problemen
- Swirl flaps diesels
- Roestende stoelframes
- Sticky steering
- E.D./lean afstellingen
- Lagerschalen
- Gaten in softtops door vouw mechanisme
- Waterlekkages/overlijden dakmotor softtops
- Hogedruk brandstofpompen
- Carterventilatie/sludge
- Subframe
- ...

Deze lijst kan nog wel even aangevuld worden...
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Dat is een goed punt darudevampire.

Vooral bij de n54 is dit in europa slecht. In amerika waar dat soort auto`s al helemaal niks meer kosten wordt er heel anders mee om gegaan.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”