Slechte ervaring met BMW Express Service, waarschuwing

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gentry
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:36
Type Auto: BMW 320d Touring High Executive F31

Ik moet toch even mijn gal spuwen ergens, dan maar hier zodat het ook een waarschuwing is voor andere BMW rijders.

Ik was op zoek naar een nieuwe set wielen voor mijn F31, de 397 styling velgen die erop zaten waren allen beschadigd en nu de banden ook versleten waren wilde ik gelijk een nieuwe set aanschaffen.
De 397 styling vind ik mooi bij mijn auto passen en zo ging ik op zoek naar een nieuwe set.
Ik kwam daarbij terecht bij BMW Express Service, degene die daar per mail communiceert is Brian Mertens.
Daar ik ook nieuwe banden wilde heb ik offerte gevraagd voor de velgen met banden.
Ze boden Michelin, Dunlop en Conti, allen non runflat. Ik koos voor Conti.
Toen de velgen uiteindelijk geleverd zouden worden belde Brian op dat de velgen geleverd waren met Pirelli P7 runflat, of dat ok was. Ik was er uiteraard niet blij mee maar hij gaf aan dat deze band duurder was en dat ze geen meerprijs zouden rekenen en dat omleggen van banden weer risico's met zich meebracht.
Uiteindelijk toch maar schoorvoetend accoord gegaan. De set werd geleverd en wat bleek.... de Pirelli's waren al 5 jaar oud, dus ik kreeg banden van 2011 terwijl mijn auto notabene van 2013 is!
Ik ben gelijk gaan bellen en mailen en na 3 pogingen kreeg ik uiteindelijk reactie. Het kwam erop neer waar ik moeilijk over deed!

Ik zeg ik heb dit niet besteld en ik wil een correcte oplossing...nou daar was Brian het niet mee eens en hij trok zijn handen ervanaf. Omdat mijn oude banden dus versleten waren heb ik de set toch gemonteerd maar ik had gelijk spijt als haren op mijn hoofd, de auto werd enorm zenuwachtig, veel last van richels en erger nog, veel minder grip bij natte omstandigheden tov de Michelin's die ik op de oude velgen had, zelfs al waren die versleten.
Nogmaals contact opgenomen met BMW Express Service, geen enkele reactie meer, wat een ongelooflijke @#$@#$@#$

Ben er echt ziek van, plezier van het rijden is echt minder geworden. Ik ga eerdaags de Pirelli's eraf gooien en weer terug naar Michelin, heb altijd bij Michelin gezworen, ik ga nooit meer vreemd :oops:

Zo, laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen, het lucht mij een beetje op, maar ik baal nog steeds en dat zal blijven tot ik er weer Michelins op heb liggen.
De factuur welke ik erbij kreeg was van Tyres4U Galvanistraat 10 7903 AE Hoogeveen, email tyres4you@hotmail.com
BMW Express Service heeft een mobiel nummer, 06-59 38 33 97, maar dat wordt nauwelijks beantwoord. :nee: :nee:


Gebruikersavatar
VossieBMW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
Type Auto: BMW M3 F80 2016

Beetje onderzoek op het net over het bedrijf waarover je gal spuwt leert dat "hij" ouwe zooi opkoopt bij dealers/handelaren in Duitsland met veelal banden die over de datum zijn.....
Althans dat lees ik zo her en der....
Waarom gewoon niet via Autobandenmarkt (ook Duits trouwens met een call-center in het verre oosten) en velgen gezocht op Marktplaats of hier?
BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
Gebruikersavatar
Gentry
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:36
Type Auto: BMW 320d Touring High Executive F31

Tja, dat is mosterd na de maaltijd, had ik dat maar gedaan idd.
Nu waarschuw ik mede forumleden voor de praktijken van die toko.
Ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan dit soort leugens
Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1989
Lid geworden op: 08 aug 2010, 15:31
Type Auto: VW Polo R-line Edition
Locatie: Oost-Brabant

Flink balen, gaat over serieus geld...

Bedankt voor het waarschuwen :thumbup:
VW Polo R-line Edition (2014)
BMW 320i Graphite HE (2006) verkocht
BMW 318i Executive (1998) verkocht
Ibrahim24
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 553
Lid geworden op: 13 jan 2012, 19:17
Type Auto: 316d F30

Jammer dat je zo iets hebt moeten meemaken. Vervolgt niey meer "ongewenst" ja zeggen en gelijk nee zeggen.
2017- ? : BMW F30 316d 2014
2010-2017 : BMW E90 320d 2005
http://facebook.com/BIMCoded

Coderingen beschikbaar - Limburg België !
me0599
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2017, 11:18

Hum, jammer dat ik dit bericht niet gelezen heb voordat ik met dezelfde partij in zee ben gegaan. Opereren nu onder de naam "BMW & Mini Wheelcenter" op marktplaats. Is nu ene Bart die soms zijn naam geeft, telefoonnummer is hetzelfde en wordt in mijn geval in het geheel niet opgenomen/beantwoord.

Ervaringen die beschreven zijn komen helemaal overeen met de ervaring die ik heb, ook de factuur was vanuit Tyres4you, Galvanistraat 10 in Hoogeveen. Op mijn emails naar Tyres4You heb ik 1 reactie gehad van ene heer Jordi Tuinman, daarna nooit meer.

Heb daar dus helaas een voor mijn 3GT F34 compleet waardeloze wielenset voor ontvangen. Bleek helaas na montage daarvan, ben inmiddels een stuk beter op de hoogte van wielen etc.

Pas na ontvangst van die factuur kon ik wat meer vinden op internet omtrent die bende en zag ik ook het bericht van Gentry
Hoewel de levering op zich vlot en soepel verliep bleek dat er 4 breedsetvelgen geleverd waren met ook nog eens verkeerde banden op die velgen (banden waren voor een smalset). Hoewel breedset wellicht wel op de achteras past (overigens ook niet aan te raden) passen die dus niet op de vooras.

En zie dan inderdaad maar eens je gelijk te halen en je geld terug te krijgen. Vrijwel geen reacties, heel soms maar is meer om je aan het lijntje te houden. Schier onmogelijke zaak. Ik zal ook niet schromen hiervan aangifte te doen bij de Politie, meldpunt malafide bedrijven, marktplaats, het juridisch loket en de belastingdienst, al is het alleen maar voor mijn gevoel.
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Je kan een adverteerder op marktplaats rapporteren onder aan de advertentie. :nee:
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Zeer vervelend verhaal.... :?

Maar geef de Pirelli P7 een kans.
Of expirementeer eens met de bandendruk.

Ik heb deze band namelijk onder een loodzware SL liggen en die voldoen prima.
En daar zaten voorheen ook Michelin op gemonteerd dus...

Gr FAF
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”