Ik zit met het idee te spelen om mijn CIC business unit te vervangen voor een professional unit. Heeft iemand dat al eens eerder geprobeerd? Is dit Plug & Play? (op de coding na).
NBT unit heb ik ook overwogen, maar de combox achterin de auto maakt het volgens mij ingewikkelder.
Zijn er daarnaast leden die mij (tegen betaling) willen helpen met de inbouw?
Groet, Edwin
CIC Business naar Professional (F20/F21)
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
misschien float? (forum lid)
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
- Giovanni21
- VIP Driver
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
- Type Auto: BMW F36 420i LCI
- Locatie: Den Haag
Ik ben van CCC Business naar CIC Prof gegaan...
betekend:
Andere nav/dvd computer + andere scherm.
Als je al de CIC hebt, kan de controller als t goed is het zelfde blijven. En ook de bestaande bekabeling kan gebruikt worden.
Afhankelijk of je het nu al hebt of niet, komt er volgens mij ook nog een USB poort in je handschoenenkastje bij.
Daarnaast heb je nog een emulator nodig en uiteraard coderen.
Hier kan Ryan (Float) je zeker wel bij helpen.
betekend:
Andere nav/dvd computer + andere scherm.
Als je al de CIC hebt, kan de controller als t goed is het zelfde blijven. En ook de bestaande bekabeling kan gebruikt worden.
Afhankelijk of je het nu al hebt of niet, komt er volgens mij ook nog een USB poort in je handschoenenkastje bij.
Daarnaast heb je nog een emulator nodig en uiteraard coderen.
Hier kan Ryan (Float) je zeker wel bij helpen.
- Giovanni21
- VIP Driver
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
- Type Auto: BMW F36 420i LCI
- Locatie: Den Haag
Scheelt natuurlijk altijd qua partij waar je dit laat doen, en of je zelf de spullen meeneemt of niet.
Weet dat ze bij een bedrijf in Beek & Donk volgens mij rond de 1600 EUR vragen (incl. factuur etc.), een andere in Lisse ca 1700.
Ik zelf was 1100 kwijt + inruil huidige systeem bij iemand die ik via MP tegen kwam in Apeldoorn. Echter is hij volgens mij nu gestopt.
Ik zou zeggen kijk eens rond, en vraag bijv. Ryan (Float) eens om een offerte.
Let er wel goed op, dat je dit laat uitvoeren door iemand die wel verstand heeft van coderen etc.
Het is niet simpel een radio'tje vervangen
Weet dat ze bij een bedrijf in Beek & Donk volgens mij rond de 1600 EUR vragen (incl. factuur etc.), een andere in Lisse ca 1700.
Ik zelf was 1100 kwijt + inruil huidige systeem bij iemand die ik via MP tegen kwam in Apeldoorn. Echter is hij volgens mij nu gestopt.
Ik zou zeggen kijk eens rond, en vraag bijv. Ryan (Float) eens om een offerte.
Let er wel goed op, dat je dit laat uitvoeren door iemand die wel verstand heeft van coderen etc.
Het is niet simpel een radio'tje vervangen
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Mocht je weten welk Prof systeem (CIC of NBT) je wil, kan ik wel eens navragen wat een compleet systeem kost (computer / scherm / emulator en evt. controller), heb een leverancier zitten bij BMW in Griekenland welke deze CIC en NBT systemen vaak heeft liggen welke vele malen goedkoper zijn dan bij Beek en Donk, je moet dan enkel de inbouw en codering nog doen of laten doen..
Heb destijds bij mijn e90 ook van CCC naar CIC omgebouwd was voor net geen 1000 euro klaar. Het oude CCC systeem heb ik daarna nog verkocht voor 400 euro aan een forumlid.
Heb destijds bij mijn e90 ook van CCC naar CIC omgebouwd was voor net geen 1000 euro klaar. Het oude CCC systeem heb ik daarna nog verkocht voor 400 euro aan een forumlid.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
-
- Just getting started
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 13 okt 2016, 18:34
Dat zou super zijn Miggel! heb het liefst een NBT Professional systeem. Ben heel erg benieuwd. Voor een goede prijs heb ik hier zeker interesse in.
Ik zag inderdaad het CIC Professional systeem bij Beek & Donk, maar die vragen 1800 euro het systeem (+inbouw), vind ik een beetje aan de prijzige kant.
Ik denk dat ik zelf een eind kom met de inbouw, het is alleen wel handig om een persoon te hebben als backup. Al zit ie er maar naast met een bakje koffie.
Ik zag inderdaad het CIC Professional systeem bij Beek & Donk, maar die vragen 1800 euro het systeem (+inbouw), vind ik een beetje aan de prijzige kant.
Ik denk dat ik zelf een eind kom met de inbouw, het is alleen wel handig om een persoon te hebben als backup. Al zit ie er maar naast met een bakje koffie.
Bmw coding? Stuur me een berichtje.