325i Invoeren van Duitsland naar nederland

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

:ja:


heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Nais, mooi interieur :ja:

Styling 162 ook een dikke velg :Klappen:
E90CarbonEdition
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 676
Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44

Gefeliciteerd met je aankoop, mooie auto :ja:
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Mooi hoor :ja:
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
sandervB
Just getting started
Just getting started
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jul 2016, 21:26

Proficiat met de nieuwe aanwinst! :ja:
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Switch schreef:Denk dat zoiets 12.990,- mag kosten?
:mrgreen:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... ommend_DES

Eigenaar is blijkbar fan van Metallica.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
E92N54
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 apr 2016, 19:43

Leuk hoor!

Maaruh.. wat is nou de motorische/performance vraag in dit verhaal :koffie: :Hosanna: :wink: :wink:
BMW 2-serie F22 M235i (hb) Mineral Grau

EX (bmw):

BMW 1-serie 5-drs F20 LCi 118i M-sport (aut) Estoril Blau
BMW 3-serie coupé E92 335i (hb) Tiefgrun
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Ja hier heb je wel een punt :duh:
Ik had gezocht naar eerdere topics en dacht gezien te hebben dat ze in dit subforum geplaatst waren, kan ze alleen niet meer vinden........

Zal ik een technische vraag stellen om het goed te maken? :Hosanna:
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
EPK91
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1618
Lid geworden op: 08 sep 2015, 10:23
Type Auto: BMW E87M

hahaaha het doe-het-zelf-pakket... of te wel... heel veel betalen voor iets dat je voor 20 euro zelf kan doen... heerlijk. :ja:
Het maakt mij geen bal uit welk merk auto ik rij... als het maar een BMW is.
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

yeps, Ik had je naam genoemd. Blijkbaar betaald meneer liever iets meer :P
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Nou betaald heb ik tot nu toe niets, wel heb ik ze gebeld met de vraag wat ze voor me kunnen betekenen.
Als je voor het eerst een auto in gaat voeren komt er best wel wat op je af en wil je (ik) niet de kans lopen op te veel bpm, onverzekerd rijden of een dubieus koopcontract.
Dat zijn eigenlijk de voornaamste redenen om hier hulp bij te 'kopen'.

En om me op dag één aan te melden op een forum om op dag twee hulp te verwachten bij importeren voelde ook een beetje dubbel. Nu ik je reactie lees onterecht dus :duh:

Wat ik denk te gaan 'kopen':
BPM aangifte (zodat ik niet teveel betaal en er meerdere manieren zijn om dit te berekenen)
Kenteken om de auto via de rdw naar huis te rijden.
Documenten controle van auto en contract.

Heb jij hier tips of info over EPK91?
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
EPK91
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1618
Lid geworden op: 08 sep 2015, 10:23
Type Auto: BMW E87M

284 euro valt eigenlijk nog wel mee. :ja: lekker doen als je je er goed bij voelt. maar als het is erg makkelijk, gewoon auto naar keuring... bpm aangifte maken (zijn genoeg systemen voor die je daar bij helpen, ik heb wel een tip) en dan bespaar je lekker een 200 euro minimaal op deze kosten.
Het maakt mij geen bal uit welk merk auto ik rij... als het maar een BMW is.
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Dat vond ik eigenlijk ook maar een tip is altijd welkom natuurlijk :mrgreen:
Als dit allemaal goed verloopt wil ik nog een tweede 'boodschappen' auto kopen en ga ik zeker weer in Duitsland rondkijken.
Kijken of we het dan helemaal solo kunnen doen en het geld in de zak kunnen houden :ja:
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Ach voor 200 euro alles geregeld ... Is ook lekker toch ... Vind het wel meevallen .. Voor jou misschien gesneden kost... Ik zou ook lekker makkelijk doen voor dat geld.

Andere kant ook leuk om zelf te doen en makkelijk 200 euro verdient 001
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Ik heb zelf heel onlangs ook een auto uit Duitsland geïmporteerd. Het stelt allemaal niet veel voor, maar er zijn wel wat dingen die je moet weten. Zoals het mijns inziens het beste gaat:

1. Auto zoeken, vinden, bekijken, proefrit maken, prijs onderhandelen, koop sluiten. Dat is een beetje het zelfde als in NL alleen wat verder weg en in een andere taal.

2. Daarna moet de auto naar Nederland. Dat kan op een aanhanger, oplegger of zelf rijden. Dat laatste heeft meestal de voorkeur omdat het vaak de goedkopere (en leukere) optie is. Voor zover mij bekend MOET je daarvoor een Duits uitvoerkenteken/Ausfurhkennzeichen hebben (met rood balkje). Een Kurzzeitkennzeichen (met geel balkje) is leuk in DE maar daarmee mag je niet in NL rijden. Dat zou iets te maken hebben met de wijze waarop het kenteken in DE wordt geregistreerd, dat zou te vrijblijvend zijn en daarom erkend NL dat kenteken niet. Bij het uitvoerkenteken zit ook een verzekering voor de tijd dat het kenteken geldig is. Als je met de handelaar overeen kunt komen dat hij meegaat om dat kenteken aan te vragen gaat het allemaal wat makkelijker, zij weten de weg en de procedure. Ondanks dat het uitvoerkenteken een (WA) verzekering heeft heb ik bij mijn eigen verzekeraar de auto op chassisnummer laten verzekeren (WA) simpelweg omdat ik geen gezeik wilde als de politie in NL twijfels zou hebben, dan konden ze gewoon met mijn verzekeraar contact opnemen.

3. Als Nederlander mag je officieel niet met een buitenlands gekentekende auto in Nederland rijden. De belastingdienst ziet dat als ontduiking van de BPM. Schijnbaar als je er voor wordt aangesproken bij een controle krijg je een waarschuwing en moet je binnen 14 dagen aangifte BPM doen of de auto buiten NL brengen. Je kan ook op voorhand een vrijstelling bij de belastingdienst vragen voor 14 dagen. Daar heb ik voor gekozen, wederom, omdat ik geen gezeik wilde.

4. Als de auto eenmaal in NL is moet je naar de RDW voor een keuring en (kan volgens mij bij elke RDW keuringsvestiging) BPM aangifte doen. Via de website van de RDW kan je daar een afspraak voor maken, doe dat zo snel mogelijk, want niet elke dag is er tijd. Voor mij zou de vestiging in Waddinxveen het dichts bij zijn, maar daar kon ik volgens mij pas 12 december terecht. Uiteindelijk in de avond in Schiedam de keuring laten doen. Dus ga nu vast kijken wanneer waar kan en zet de afspraak meteen vast. Volgens mij kan je tot een dag voor de afspraak nog afzeggen.

5. Voor je naar de RDW gaat een BPM berekening (laten) maken. Ik heb dat laten doen, ook bij importautos.nl. Kost € 77.- en dat was het mij wel waard. BPM berekening krijg je kant en klaar, je hoeft alleen nog een handtekening te zetten en er zit een globale instructie bij hoe de aangifte gedaan kan worden en wat er bij moet zitten (BPM aangifte, data blad wat je van de RDW krijgt en een kopie van het koopcontract). Bovendien garanderen zij dat de aangifte wordt geaccepteerd.

6. Om naar de RDW keuring te gaan een ééndagskenteken aanvragen bij de RDW. Je kan met het duits uitvoerkenteken naar de RDW, maar aangezien het kentekenbewijs daar wordt ingenomen heb je een ander kenteken nodig om terug te rijden. Ik heb er voor gekozen om het uitvoerkenteken (de platen) er af te halen en meteen met het eendagskenteken naar de RDW te gaan.

7. Eenmaal bij de RDW stelt de keuring niet veel voor, gaat meer om het invoeren van de gegevens van de auto in het RDW systeem. Daarna de BPM aangifte doen (in mijn geval in een envelop daar in de brievenbus stoppen) en naar huis. Omdat het Duitse uitvoerkenteken door de RDW wordt ingenomen kan je met het eendagskenteken alleen nog maar naar huis rijden. Daarna moet de auto van de openbare weg tot je van de RDW het Nederlandse kenteken krijgt. Als je geen mogelijkheid hebt om de auto binnen te zetten zou je kunnen overwegen om de auto te parkeren met de Duitse uitvoerkentekenplaten. Dat was de reden waarom ik de platen er af had gehaald voor de rit naar de RDW.

8. Na een paar dagen kreeg ik van de Belastingdienst de aanslag BPM (via e-mail), meteen overgemaakt en weer een paar dagen later kreeg ik mijn kentekenbewijs. Meteen platen laten maken, de verzekering het nieuwe kenteken doorgegeven waardoor de auto niet meer WA op chassisnr verzekerd is maar in de normale dekking zit en rijden maar.

Dit ging allemaal vrij soepel. Vooral ook omdat ik veel gelezen heb over het importeren en ik eigenlijk alle stappen die genomen moesten worden kende. Het enige wat ik als probleem heb ervaren was het geld. Bij de ING kan je grotere bedragen opnemen als je dat van te voren aangeeft. De termijn daarvoor is een week. Aangezien ik op zaterdag de auto gekocht heb en de volgende week op zaterdag de auto ging halen (en betalen) had ik dus geen volle week meer. Ik ging dus met tien cm aan € 50,- een auto betalen.

Iets wat ik vaak ben tegengekomen bij importpakketten was een kenteken om de auto naar Nederland te rijden. Voor zover ik heb kunnen na gaan is er geen enkele mogelijkheid om een Nederlands tijdelijk kenteken (behalve het eendagskenteken om van huis naar de RDW en terug naar huis te rijden) voor een nog niet geïmporteerde auto te krijgen. En het eendagskenteken is in het buitenland niet geldig. Het uitvoerkenteken kan je niet vooraf "bestellen", de persoon op wiens naam de auto komt moet er bij zijn als het kenteken wordt afgegeven. Dus als er bij die importpakketten een kenteken zit, dan heb ik het vermoeden dat het een Kurzzeitkennzeichen is (waarmee je helemaal niet in Nederland mag rijden), of een eendagskenteken (waarmee je niet in het buitenland mag rijden). Of misschien een combinatie van die twee, waarmee het eendagskenteken eigenlijk misbruikt wordt als je daarmee vanaf de grens naar huis rijdt.
BMW E92 330xD
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”