Autodoc.nl

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Via dit forum ben ik bij de onderdelensite autodoc.nl gekomen. Onderdelen zijn goed geprijsd, bestellen gaat relatief makkelijk en ook bezorging is prima. Soms een paar dagen langer dan anders maar niets onoverkomelijk. Ook is er een app zodat je vanaf je mobiel al onderdelen kan bestellen.

Volgens mij heb ik al eens via de app geprobeerd om onderdelen te bestellen maar bij het betalen werd ik naar de internetbankieren pagina doorverwezen op een manier die mij niet beviel en daarom maar via de website besteld. Al kan dat ook bij een andere site geweest zijn. Gisteren wilde ik in ieder geval via de app onderdelen bestellen omdat daarin 21% korting werd geboden (nu niet denken wow! 21%!!? volgens mij wordt er standaard altijd 17% korting gegeven). En schijnbaar willen ze dat er via de app besteld wordt aangezien de app gisteren 21% korting gaf, waar de website maar 19% korting bood.

Probleem was echter dat via de app niet op onderdeelnummers gezocht kan worden. Je bent verplicht om een automerk en type op te geven. Op zich geen probleem. Maar ik kreeg dan een verkeerd onderdeel (filter) voorgeschoteld. Op de website kreeg ik wel de juiste op basis van het zelfde automerk en type.

Vandaag via de chat op de website geprobeerd om duidelijk te krijgen waarom het via de app niet lukt, en of er nog een mogelijkheid is om alsnog alle filters (gaat om olie, lucht, interieur en brandstof filter en om de carterpan van de automatische versnellingsbak met ingebouwd filter) te kunnen bestellen met die 21% korting. Probeer 1 ding nooit op die website, informatie te krijgen via de chat. Dat is compleet hopeloos. Er wordt enkel Engels gesproken en dat wordt via een vertaalmachine vertaald en daarnaast heb ik het idee dat men daar niet de meest intelligente personen hebben neergezet.

Dit even ter info voor mensen die ook daar willen bestellen. Ik denk dat ik op zoek ga naar een andere onderdelen site.


BMW E92 330xD
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik heb er juist wel goede ervaringen mee. Ook chat in t Engels dan weliswaar.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Pleiades
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 nov 2013, 17:02

Ik heb regelmatig besteld bij auto-onderdelen24, wat een zusterbedrijf is volgens mij. Tenminste, autodoc, topautoonderdelen, auto-onderdelen24 enz zitten allemaal op hetzelfde adres en hun websites zijn vrijwel hetzelfde.

Ik heb zelf nooit problemen met ze gehad, levertijd was wel vaak erg lang. Maar gezien de vele slechte reviews die ik op internet over ze vind, plus het aantal bedrijven op dat adres (dubieus) bestel ik nu via autoteilemann.de
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Hmm was van plan binnenkort nieuwe bobine en wat overige dingen te bestellen daar.
Als het onderdeelnummer klopt kan er toch weinig mis mee gaan?
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Ik heb er al meermaals besteld. Verder ook nooit problemen gehad. Maar echte service hoef je niet te verwachten. Chat in het Engels is voor mij prima te doen, maar ik kan me goed voorstellen dan andere daar een probleem mee hebben. In mijn geval ging het er specifiek om dat ik een bepaald filter wilde bestellen, wist welke het was, maar dat niet via de app voor elkaar kreeg en dus de "korting" niet kon benutten.
BMW E92 330xD
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Ik had een spanrol nodig voor mijn 320D. Na wat berichtenuitwisseling met een ander forumlid besloot ik die on-line te bestellen van SKF. Vandaag heb ik het onderdeel ontvangen. Het zat weliswaar in een SKF-doos (duidelijk eerder gebruikt) maar op het onderdeel is niets te zien wat op SKF duidt wel een INA-F nummer. Dat had ik niet besteld. Meteen telefonisch contact opgenomen en de zaak uitgelegd. Ik moest een hele serie foto's opsturen van de verpakkingen. labels, onderdeel zelf en dat heb ik gedaan. Nu even afwachten, ik houd jullie op de hoogte.

Onderwerpen samengevoegd, dit is tevens geen DIY. Graag in het vervolg even de zoekfunctie gebruiken
-Moderator Team
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Je moet bij deze toko inderdaad niet bestellen voor de goede service; die is er niet. De prijzen maken dat (voor mij) echter meer dan goed. Ik heb inderdaad ook de ervaring dat niet alle onderdelen netjes in de orginele verpakking zitten, maar dat er niet het correcte onderdeel inzit nog nooit meegemaakt gelukkig!
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Logisch toch dat ze willen weten wat er mis is gegaan. Geen reactie zou ik 'geen service' noemen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Heb er nu twee keer besteld en twee keer keurig alles gekregen wat ik nodig had.
Zelfs in originele verpakking. Heb nog geen service nodig gehad.
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Gisteravond een telefoontje gekregen van een engelssprekende dame. Die gaf aan dat Ina en SKF veel samenwerkten en dat SKF zelf het Ina-onderdeel in de doos gedaan had en verzonden namens hen. Snel korte metten mee gemaakt. Ik heb het bij auto-onderdelen24 besteld en zij zijn verantwoordelijk. Hoe ze het verder regelen is hun zaak. Ik heb SKF besteld en dat wil ik ontvangen. Zij begreep mijn standpunt en zou er nog op terugkomen. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Als het niet in de originele verpakking zit dan zou ik daar niks willen bestellen. Te grote kans dat je teveel betaald voor namaak spul zou mijn angst zijn.
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Gisteravond een mail gekregen met een label om het onderdeel gratis terug te zenden. Ik krijg mijn geld terug. Kennelijk kunnen ze geen SKF leveren.
Gebruikersavatar
ErwinGSA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18

Ik heb er in het verleden eens een verkeerde ruitenwisserset voor de Mini van mijn vrouw gekocht. Ik mocht dit retourneren, maar het duurde wel TWEE MAANDEN voor ik mijn geld terug had, uiteraard onder aftrek van de verzendkosten.

Dat was de eerste en de laatste keer dat ik daar iets besteld heb.
Groet,
Erwin

BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Twee weken na ontvangst zouden ze contact met me opnemen om het bedrag te retourneren. Nog niets gehoord. Niet heel vreemd met de feestdagen.
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Zojuist een E-mail gekregen: ze stellen voor om het bedrag als een tegoed te laten staan voor een volgende bestelling. Uiteraard meteen een mail teruggestuurd dat ik mijn geld terug wil hebben en ook verwezen naar de E-mail van drie weken geleden waarin dat beloofd werd. We wachten weer af.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”