Autodoc.nl

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Plaats reactie
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Dat E-mailbericht bleek op een misverstand te berusten. Ik krijg mijn geld terug.
Inmiddels heb ik via een nederlandse site (nee, geen verkapte Duitse site, een echte Nederlandse....) een paar dagen gelden een SKF spanwiel en geleidewiel gekocht. Het was overigens officieel SKF verkooppunt.
Vandaag geleverd in SKF-doosje. Opengemaakt en :x :nou: :nee: INA-onderdelen. Contact gezocht met de leverancier en ook deze gaan terug. Inmiddels heb ik er ook maar een E-mail naar SKF aan gewaagd. Die verwees mij naar de leverancier, maar nadat ik aangegeven had dat die de onderdelen terugnam heb ik meteen gevraagd hoe ik dan wel aan SKF-onderdelen kan komen. Ze zouden contact met me opnemen...
Wordt weer vervolgd.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dit heeft dus niks meer met Autodoc te maken, omdat SKF dus blijkbaar tegenwoordig (ook) onderdelen levert waar INA op staat. Of en waarom dat erg is, is een heel ander verhaal...
Op duits forum las ik in ieder geval dat t beide kwaliteitsmerken zijn en dat t geen reet uitmaakt welke je kiest/krijgt :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Pleiades
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 nov 2013, 17:02

SKF spanrol kan gewoon een INA lager hebben hoor 002

BMW gebruikt voornamelijk lagers van Schaeffler (INA/FAG). Hoogstwaarschijnlijk maakt SKF het lager voor op de spanrol niet volgens specificatie van BMW en kopen ze deze in bij INA.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

weinig mis met ina... krijg al jaren spannrollen van ze.
en als het nou q drive is of QH ok. Maar ina..skf en fag..zelfde kwaliteit.
Nobody said it was easy....
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Inmiddels heeft een medewerker van SKF contact met me opgenomen en min of meer hetzelfde verhaal verteld als NOS hierboven. Ik laat die INA-onderdelen dus maar monteren. Maar ik blijf het een idiote situatie vinden dat het kennelijk normaal is om SKF te bestellen en een ander merk te ontvangen.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

das niet normaal toch? zou niet moeten mogen. Maar...de kwaliteit is hetzelde. Gewoon a merken.
Nobody said it was easy....
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Het spanwiel en keerwiel zijn vanochtend vervangen. Uiteraard was ik nieuwsgierig wat voor een merk er op stond en dat bleek BMW te zijn met een kloppende productiedatum. Tot we de plastic afdek-kapjes bekeken en er toch echt INA aan de binnenkant stond.
De auto klinkt wel weer een stukje rustiger.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Haha. OEM dus! :ja:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

Hier ook minder goede ervaring met de klantenservice. Idd eeuwig op de chat uitgelegd dat ik een niet goed passende parkeer sensor had ontvangen. Na foto s en vee discussie zei men dat ik hem gemonteerd had en hij dus niet terug kon. Ik was er klaar mee en heb de verbinding verbroken. Je kunt op hun site gewoon een retour formulier vinden om de koop te ontbinden. Deze brief netjes gemaild en heb idd de sensor kosteloos terug kunnen sturen. Ook het geld gewoon terug gekregen weliswaar ook in tegoed vorm. Hierna een bestelling voor de komende beurt voor de beemer besteld en deze is zonder problemen netjes aangekomen.

Ook ik kreeg het trouwens niet voor elkaar om via de app te bestellen met 2% meer korting..... ook hier hielp de klantenservice niet bij.

Resume, zolang je goede onderdelen besteld is het een prima site met goede prijzen :-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”