Blijf VerD###e van iemands spullen af!!! P4: finally back + codeervraag

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Hier in de wijk nog 14 anderen.
Alleen Audi en BMW


Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Verdorie man, lees het nu pas :wtf:

Veel succes met de afhandeling !!!
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Naar aanleiding van gesprekken op mn werk heb ik de volgende vraag.

Die fijne mensen die mijn auto leeggehaald hebben, zijn nu in het bezit van de 'digitale' signatuur van mijn auto.
Dat wil volgens mij zeggen dat zelfs al leg ik de sleutel in een nucleaire bunker, ze toch mijn auto open kunnen doen.

Kan je niet de sleutels opnieuw in leren zodat ze niet volgende week weer de hele toko kunnen meenemen?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Wordt de digitale signatuur opgeslagen in de onderdelen die gestolen zijn? Of heb je comfort acces en hebben ze je sleutelcodes nu?

Als je niet weet hoe ze die code hebben gestolen (bewaar je de sleutel normaal gesproken in een metalen doosje?) dan is de installatie van een aftermarket alarm de kortste klap, meerdere hebben dat gedaan.
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Ik heb comfortacces en ik vrees dat ik mn sleutels niet ver genoeg van de deur heb afgelegd.
Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

Ik hang mijn auto sleutels in een metalen sleutelkastje.
Als test sleutels in kastje gedaan en langs de auto gestaan en getest, deuren gingen niet open.
tientje bij de gamma kun je geen risico voor lopen.
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Aii :nee:

Kunnen ze de volgende keer dan weer je auto open maken ook al heb je de sleutel in een stalen doosje zitten?
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Ja dat is dus eigenlijk precies mijn vraag
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Vraag t de BMW dealer s zou ik zeggen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

RdJ schreef:Ik hang mijn auto sleutels in een metalen sleutelkastje.
Als test sleutels in kastje gedaan en langs de auto gestaan en getest, deuren gingen niet open.
tientje bij de gamma kun je geen risico voor lopen.
De afstand is te groot dus ook naast het metalen kastje waren jouw deuren niet opengegaan. Dieven vangen het signaal wat ver weg is op en reproduceren de ‘sleutel’ naast de auto. In dergelijke sleutelkastjes sluit je die mogelijkheid uit.
Model S P100D aka Dyson
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Oost-Europese bendes. Hier in België is het ook een pest. BMW's met navi en sportstuurtjes die 's nachts buiten staan hebben sowieso ooit prijs. Bij m'n pa onlangs zelfs op klaarlichte dag op een openbare parking een poging tot inbraak in z'n F31 sportpakket. Waarschijnlijk waren de daders opgeschrikt door iets want het is bij een poging gebleven.

Mijn auto staat in de garage in huis, ik durf die niet op de oprit laten overnachten, ook al woon ik rustig en landelijk.
Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

De afstand is te groot dus ook naast het metalen kastje waren jouw deuren niet opengegaan. Dieven vangen het signaal wat ver weg is op en reproduceren de ‘sleutel’ naast de auto. In dergelijke sleutelkastjes sluit je die mogelijkheid uit.[/quote]

Nee had als test het kastje in mijn hand langs de auto om te kijken of het werkte. 008
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

CJB schreef:Naar aanleiding van gesprekken op mn werk heb ik de volgende vraag.

Die fijne mensen die mijn auto leeggehaald hebben, zijn nu in het bezit van de 'digitale' signatuur van mijn auto.
Dat wil volgens mij zeggen dat zelfs al leg ik de sleutel in een nucleaire bunker, ze toch mijn auto open kunnen doen.

Kan je niet de sleutels opnieuw in leren zodat ze niet volgende week weer de hele toko kunnen meenemen?
De dieven hebben nu geen gegevens waarmee ze je auto zouden kunnen openmaken. Alleen als ze je fem module mee hebben genomen hebben ze die gegevens, maar met een nieuwe fem module krijg je andere versleuteling dus hebben ze aan de oude gegevens niks meer. In de elektronische modules en onderdelen die vaak gestolen worden zitten niet heel veel gegevens van je auto waarmee ze later weer terug kunnen keren naar je auto en gemakkelijk iets kunnen.

Maar balen van de inbraak! Vriend van me heeft een f30 M-sport in het blauw en die is al 3x leeggehaald (stuur, navi, etc). Soms zelfs paar weken auto kwijt daarna ivm levertijden. Het is een leaseauto in zijn geval, dus je kan weinig anders.

Succes met de afhandeling!
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

O das erg prettig om te weten!
Als ik mn sleutel dus nog beter opberg moeten ze in theorie niet meer in kunnen breken.



BTW: wat is je FEM module?
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Front Electronic Module, hiërarchisch gezien een centrale besturingsmodule die gelinkt zit met je overige modules (FRM, CAS, JBE, ZGM)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”