Zijn er E46 race club(s)?

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Plaats reactie
E46320D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 330
Lid geworden op: 22 nov 2018, 01:14

Beste mede-BMWers,

leuk om op dit forum te zijn, ik ben een newbe BMW rijder so please be kind to me, thanks :wink:

Ik loop al een tijdje na te denken over het al dan niet gaan racen (op officiële tracks) met een E46 die daar ook geschikt voor is (onze daily gaan we daar niet aan opofferen).

Zijn er E46 raceclubs in NL and kan men daar ook instructies krijgen en de mogelijkheid om een E46 te racen?

Er waren vroeger ook race-cups voor bekende wagens zoals de Citroën AX Cub etc. bestaan er ook zulke organisaties voor het E46 model?

Uiteindelijk zou ik dan zelf een oude 46 willen uitrusten tot trackday car.

Bij voorbaat bedankt voor het meedenken. :ja:


Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

E46 model niet specifiek.

Vanuit de DNRT is er wel een E30 Cup klasse, maar zoals de naam al doet vermoeden is dat een klasse van 2 3-serie generaties voor de E46.

Met de E46, bijv. een 328i/330i of zelfs een M3 is het wel een idee om in de Toer- of Sport-klasse van de DNRT mee te rijden. Dit zijn in Nederland wel mooie laagdrempelige raceklasses.

In dit forumdeel: viewforum.php?f=61 staan wel een paar voorbeelden van mensen die een E46 hebben opgebouwd voor trackday's en/of deelname aan de DNRT.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
E46320D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 330
Lid geworden op: 22 nov 2018, 01:14

Hartelijk dank Joop!
Het zal ook even sparen worden voordat we zoiets zelf kunnen realiseren.
Eigenlijk kreeg ik de 'bug' nadat we deze zomer op de Nordschleif/Nürnburgring een stel E46's heel indrukwekkend hun rondes zagen maken.
Enfin, eerst maar eens flink sparen 008
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”