verlaagde BMW

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Plaats reactie
overvelf
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2021, 11:34

Hallo,
Mijn eerste vraag mijn bmw 6 serie is verlaagt en wil hem terug naar standard hoogte nu ben ik op zoek naar standard veren maar kom een hoop verschillende tegen ondanks het vin nr heb ook het onderdeel nummer niet kan iemand mij helpen?
mvg Frans


Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Je kunt je VIN-nummer (laatste 7 cijfers) hier invullen of je kunt je kenteken bij bijv. Winparts of Dparts invullen en dan kom je er wellicht wel achter. Succes!
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Voor veel, zo niet alle Bmw's, werkt dit niet op deze manier. Er is NIET één onderdeelnummer voor bijv de linker veer aan de voorzijde van alle e90 330i's. Wat ik heb begrepen is dat BMW meerdere veren heeft met net verschillende specificaties per type/motorisering in verband met de opties die op die specifieke auto zitten.

Zie https://blog.fcpeuro.com/repair-resourc ... rts-lookup voor een betere uitleg.

Ik zou dus even contact zoeken met BMW. ZIj kunnen je aan de hand van je VIN de 'echte' onderdeelnummers geven van de originele veren waarmee de auto is geleverd. Deze zul je echter denk ik alleen bij BMW kunnen kopen, tenzij je geluk hebt en precies deze nummers 2e hands kan vinden. Uiteraard kun je voor een aftermarket oplossing kiezen die 'gelijkwaardig' is. Maar deze zullen dus maar 1 veer hebben per type/motorisering vermoed ik. Ga je dit verschil merken? Ik denk van niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”