levensduur BMW onderstel componenten vs aftermarket

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

mijn originele shocks zijn achter (e91) ongeveer 160k km meegegaan, en de vervangende shocks (monroe :nee: ) 120k km.
de voorkant is 280k km meegegaan maar was toen wel op (al zat er zeker nog dempende werking in).


MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Miggel88 schreef: 04 mar 2021, 09:02 - KW afhankelijk van welke set 2 jaar tot 5 jaar (V3, Clubsport) soms afhankelijk als deze is geinstalleerd door een KW-dealer dat de garantie ook oploopt.
Ik heb de NL importeur (GKB) ook nog expliciet gevraagd of V3 misschien dan wel voor 5jr garantie in aanmerking komt (bv vanuit overweging dat ze duurder zijn) aangezien NL KW dealers dit ook benoemen in hun advertentie maar er wordt gesteld dat dat ook niet klopt... KW kiest ervoor in NL voor om in alle gevallen te gaan voor de wettelijk verplichte garantietermijn van 2jr. Terwijl in onze buurlanden er meer concurrentie is en er dus ook langere garantie gegeven wordt.

Mogelijk dus dat de genoemde 5jr garantie voor V3 in Belgie ook als typefout wordt gezien?
Laatst gewijzigd door MKL-F32 op 12 mar 2021, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Vreemd ja dat dit weer per land verschilt...
Ik heb die vraag eens uitgezet bij de belgische KW dealer. Zodra ik antwoord heb laat ik het weten.

EDIT:
Inderdaad zelfde hier voor Belgie :nou: :

Reactie:
Beste,

Dit is overgenomen van de Duitse markt maar is niet geldig in België. Hier geven we 2 jaar omdat er geen officieel dealership bestaat, wel in Duitsland.

met vriendelijke groeten,


Jean Verhaert
Sales Manager Belgium & Luxembourg
KW In Belgium
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”