OBD tool ProTool ervaringen hier?

Post hier je BMW gerelateerde topics van algemene aard :)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Ik zag onlangs iets over ProTools van Bimmergeeks

https://www.bimmergeeks.net/protool

Heeft iemand hier ervarding mee? ze beweren E-sys niveau te zijn wat mij wel aanspreekt want met Bimmercode werkt de hele headunit al niet meer vanwege de carplay en FSC vrijschakeling. E-Sys op de laptop vind ik maar een draak van een programma.

Ik hoor graag uw meningen.


440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Ik was deze tool ook al eens tegen gekomen en heb me toen ook afgevraagd hoe deze tool zich verhoudt tot Carly of Bimmercode+Bimmerlink. Het is duidelijk dat deze tool meer kan en dieper kan ingrijpen op de computers in je BMW maar echt een goede vergelijking van Protool tov z'n concurrenten heb ik nooit kunnen vinden. Heb überhaupt weinig reviews van Protool kunnen vinden... Kortom: ik ben ook benieuwd naar de Protool ervaringen van forummembers hier. 003

Offtopic: normaliter gebruik ik Carly + Carly universal bluetooth obd2-adapter voor coding zaken maar recentelijk heb ik wat coding gedaan met Bimmercode + MHD wifi adapter. Wat onmiddellijk opvalt is hoeveel sneller een coding actie gaat via de wifi adapter. Bluetooth is toch echt een heel langzaam protocol voor dit type communicatie. Ik heb zelf geen Bimmerlink maar ben nu wel benieuwd hoeveel sneller je foutcodes kan uitlezen via de wifi adapter. Hetzelfde doen in Carly duurt echt bizar lang, misschien wel 10 minuten om alle computers langs te gaan en hun foutcodes op te halen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Carly icm met de Gen2 bluetooth adapter werkt veel sneller hoor dan 10 (!?) minuten). Ik denk n minuutje bij mij.. dus de juiste adapter helpt veel.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Bimmerlink werkt razendsnel met de WIFI enet adapter! Vooral de errors uitlezen. Enige nadeel is dat de WiFi adapter je accu kan leeg trekken hij schakelt wifi niet uit lijkt het.

Ik heb daarom ook een vgate pro (Bluetooth) die schakelt uit met de auto. Die is handig om even accu status te checken bijvoorbeeld. Foutcodes uitlezen is denk een minuut of 2. WiFi doet het binnen 20 seconden.

Ik keek gisteren een YT filmpje over protool en het schijnt dus een gebruiksvriendelijk versie van ESys te kunnen zijn. Ik moet nog uitzoeken of je hiermee dan wel in je headunit kan komen waar bimmercode het niet meer wil als je FSC vrijschakeling hebt. Als iemand het antwoord al weet hoor ik het natuurlijk graag.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”