Run Flat or not to Run Flat? That's the question
- GeorgeBfast
- VIP Driver
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
- Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
- Locatie: Noord Brabant
Waarom die vraag eigenlijk? Er liggen standaard niet voor niets RFT banden onder!
BMW POWER 4 EVER
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
- GeorgeBfast
- VIP Driver
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
- Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
- Locatie: Noord Brabant
Warm vandaag he Edje
BMW POWER 4 EVER
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Voordelen RFT:
-Je kan blijven rijden met een platte band, je hoeft niet langs de kant van de weg in de regen te gaan staan met een krik en sleutel.
Nadelen RFT:
-Nadelig voor het verbruik (i modellen rijden bijvoorbeeld op niet-RFT omdat op RFT het rijbereik minder wordt)
-Meer (onafgeveerd) gewicht, zwaardere belasting ophanging, lagers, minder performant, enz....
-Zeer stijve flanken (mindere wegligging op niet perfect vlakke ondergrond, zeker vanaf bandhoogtes van 100 mm en minder)
-Obstakels worden haast ongefilterd doorgegeven aan de velg, belachelijk veel stress en krachten op die velgranden, met alle gevolgen van dien (weer meer naarmate de bandhoogte minder wordt).
-Minder comfort (ook weer meer naarmate de bandhoogte minder wordt)
Waarom kiest BMW voor RFT?
Kostenbesparing (geen krik, geen reservewiel, geen wielsleutel) en... de kassa!
Rijden op een platte RFT resulteert dikwijls in het weggooien van de band. Dus, nieuwe band en als ie al wat van z’n profieldiepte verloren heeft aan de andere kant van de as ook een nieuwe band (uiteraard een sterband, want die is ontworpen op het onderstel) = kassa kassa.
Maar, BMW komt stilaan schoorvoetend terug op hun zalige RFT’s. Meer en meer modellen kunnen gekozen worden op niet-RFT. De M140i (geen echte M) staat standaard op niet RFT, hetzelfde voor de 340i. De 2-reeks kan gekozen worden (zelfs met sportpakket) met niet RFT, enz... .
BMW rijders die begaan zijn met techniek, die voeling hebben met hun auto, die het beste voor hebben met hun auto. Die kiezen ervoor om RFT eraf te gooien, zeker als ze rijden met lagere bandhoogtes. In de auto vakliteratuur is niemand lovend over RFT als het op prestaties en rijplezier aankomt.
-Je kan blijven rijden met een platte band, je hoeft niet langs de kant van de weg in de regen te gaan staan met een krik en sleutel.
Nadelen RFT:
-Nadelig voor het verbruik (i modellen rijden bijvoorbeeld op niet-RFT omdat op RFT het rijbereik minder wordt)
-Meer (onafgeveerd) gewicht, zwaardere belasting ophanging, lagers, minder performant, enz....
-Zeer stijve flanken (mindere wegligging op niet perfect vlakke ondergrond, zeker vanaf bandhoogtes van 100 mm en minder)
-Obstakels worden haast ongefilterd doorgegeven aan de velg, belachelijk veel stress en krachten op die velgranden, met alle gevolgen van dien (weer meer naarmate de bandhoogte minder wordt).
-Minder comfort (ook weer meer naarmate de bandhoogte minder wordt)
Waarom kiest BMW voor RFT?
Kostenbesparing (geen krik, geen reservewiel, geen wielsleutel) en... de kassa!
Rijden op een platte RFT resulteert dikwijls in het weggooien van de band. Dus, nieuwe band en als ie al wat van z’n profieldiepte verloren heeft aan de andere kant van de as ook een nieuwe band (uiteraard een sterband, want die is ontworpen op het onderstel) = kassa kassa.
Maar, BMW komt stilaan schoorvoetend terug op hun zalige RFT’s. Meer en meer modellen kunnen gekozen worden op niet-RFT. De M140i (geen echte M) staat standaard op niet RFT, hetzelfde voor de 340i. De 2-reeks kan gekozen worden (zelfs met sportpakket) met niet RFT, enz... .
BMW rijders die begaan zijn met techniek, die voeling hebben met hun auto, die het beste voor hebben met hun auto. Die kiezen ervoor om RFT eraf te gooien, zeker als ze rijden met lagere bandhoogtes. In de auto vakliteratuur is niemand lovend over RFT als het op prestaties en rijplezier aankomt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 16 apr 2017, 11:14
ik rij none RFT en geeft veel meer rij plezier met zich mee. daarbij geeft de lucht druk sensor over het algemeen snel genoeg aan wanneer je band leegloopt en kan je er iets aan laten doen. door rijden met een lekke rft resulteerd na 15min dat je hem kan laten vervangen voor een nieuwe omdat de kracht van het rft niet meer betrouwbaar is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32
Wel een beetje gekleurde reacties
Ik rij wel op RFT omdat de wegligging en stuurreacties veel beter zijn. non-RFT rijdt als een dweil. Onderstel van je BMW is erop aangepast. Ze zijn wat duurder, maar ja een BMW is ook wat duurder dan een golf, het is maar waar je voor kiest.
Als je een lekke band hebt kun je zonder te wisselen naar een bandenservice rijden die hem repareert of vervangt.
En als je doorrijdt op een non-RFT is ie ook echt wel gaar en je velg ook nog eens .
Ik rij wel op RFT omdat de wegligging en stuurreacties veel beter zijn. non-RFT rijdt als een dweil. Onderstel van je BMW is erop aangepast. Ze zijn wat duurder, maar ja een BMW is ook wat duurder dan een golf, het is maar waar je voor kiest.
Als je een lekke band hebt kun je zonder te wisselen naar een bandenservice rijden die hem repareert of vervangt.
En als je doorrijdt op een non-RFT is ie ook echt wel gaar en je velg ook nog eens .
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
- GeorgeBfast
- VIP Driver
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
- Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
- Locatie: Noord Brabant
Heb je dat allemaal zelf bedacht?F31J schreef:Voordelen RFT:
-Je kan blijven rijden met een platte band, je hoeft niet langs de kant van de weg in de regen te gaan staan met een krik en sleutel.
Nadelen RFT:
-Nadelig voor het verbruik (i modellen rijden bijvoorbeeld op niet-RFT omdat op RFT het rijbereik minder wordt)
-Meer (onafgeveerd) gewicht, zwaardere belasting ophanging, lagers, minder performant, enz....
-Zeer stijve flanken (mindere wegligging op niet perfect vlakke ondergrond, zeker vanaf bandhoogtes van 100 mm en minder)
-Obstakels worden haast ongefilterd doorgegeven aan de velg, belachelijk veel stress en krachten op die velgranden, met alle gevolgen van dien (weer meer naarmate de bandhoogte minder wordt).
-Minder comfort (ook weer meer naarmate de bandhoogte minder wordt)
Waarom kiest BMW voor RFT?
Kostenbesparing (geen krik, geen reservewiel, geen wielsleutel) en... de kassa!
Rijden op een platte RFT resulteert dikwijls in het weggooien van de band. Dus, nieuwe band en als ie al wat van z’n profieldiepte verloren heeft aan de andere kant van de as ook een nieuwe band (uiteraard een sterband, want die is ontworpen op het onderstel) = kassa kassa.
Maar, BMW komt stilaan schoorvoetend terug op hun zalige RFT’s. Meer en meer modellen kunnen gekozen worden op niet-RFT. De M140i (geen echte M) staat standaard op niet RFT, hetzelfde voor de 340i. De 2-reeks kan gekozen worden (zelfs met sportpakket) met niet RFT, enz... .
BMW rijders die begaan zijn met techniek, die voeling hebben met hun auto, die het beste voor hebben met hun auto. Die kiezen ervoor om RFT eraf te gooien, zeker als ze rijden met lagere bandhoogtes. In de auto vakliteratuur is niemand lovend over RFT als het op prestaties en rijplezier aankomt.
Bullit je hebt gelijk!
BMW POWER 4 EVER
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
- GeorgeBfast
- VIP Driver
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
- Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
- Locatie: Noord Brabant
Heb je dat ook zelf bedacht?V2W schreef: door rijden met een lekke rft resulteerd na 15min dat je hem kan laten vervangen voor een nieuwe omdat de kracht van het rft niet meer betrouwbaar is.
BMW POWER 4 EVER
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
-
- VIP Driver
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
- Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.
Lijkt mij vrij logisch dat dat afhankelijk is van meerdere factoren. Toen mijn lekke RFT eraf ging, was het ding hopeloos verrot gereden van binnen. Heb 2 nieuwe erop kunnen leggen want ik houd niet van verschillende profiel diepten.
De 17" winterset zou ik ook altijd RFT doen. En het hangt er ook vanaf hoe je prive situatie is. Moet er niet aan denken dat ik ergens op een gevaarlijke plek in het donker,kou, sneeuw.. stil kom te staan met 2 kleine kinderen op de achterbank.
De 17" winterset zou ik ook altijd RFT doen. En het hangt er ook vanaf hoe je prive situatie is. Moet er niet aan denken dat ik ergens op een gevaarlijke plek in het donker,kou, sneeuw.. stil kom te staan met 2 kleine kinderen op de achterbank.
E91 335d high exec. m-pak.
- GeorgeBfast
- VIP Driver
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
- Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
- Locatie: Noord Brabant
Nee hoor , velen zijn in het verleden blijven hangen. In het begin was er veel kritiek op de RFT banden montage van BMW . Stug , hard , duur en van alles kwam voorbij. Inmiddels monteert BMW al 13 jaar RFT banden origineel standaard en sommige blijven nog steeds dwars gewone banden monteren. Meestal gewoon omdat ze goedkoper zijn . Moet verder ieder voor zichzelf weten.
BMW POWER 4 EVER
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E