*!* Meguiars Stappenplan reactie topic *!*

Hier vind je de DIY's om je auto optimaal te verzorgen

Moderators: Moderator team, Beheerder

Plaats reactie
RRenken
Seriously addicted
Seriously addicted

24 jun 2019, 10:42

Tegen vogelpoep is niets bestand volgens mij. Ligt er natuurlijk ook aan hoe "vers" het is en wat voor uitwerpsel/type vogel.
Denk zelfs dat een glasscoating te lijden heeft na een flinke uitwerpsel :lol:

BMW E91 2007 | Zie hier de Showroom
CornelisJ90
Being a part of it
Being a part of it
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

24 jun 2019, 21:59

RZA schreef:
23 jun 2019, 22:50
Ik probeer met name de beste bescherming tegen vogelpoep te vinden voor als we bijv. op vakantie zijn en auto hier staat. Ja tegen dat @#%spul is niks bestand maar probeer de schade zo veel mogelijk te beperken. Denk dat een goede sealant dan iets beter beschermt dan wax. Ook wel eens gedacht aan C.Quartz, misschien nog wel wat beter. Alle tips zijn welkom :ja:
Helemaal in de 3M tape zetten. Kost een halfuurtje maar er is dan geen vogel meer die er doorheen schijt. :ja:
Arjan
Administrator
Administrator
Type Auto: 418iB

07 jul 2019, 08:49

:Dubbel:
RvL
Being a part of it
Being a part of it

07 jul 2019, 09:29

Een goeie pomp-buks uit het dakraam werkt ook. :twisted:

Serieus, tegen vogelpoep lijkt inderdaad weinig bestand. Ik mijn straat staan redelijk wat bomen en soms lukt het het gewoon niet om een plekje tussen de bomen buiten de schijt-zones te vinden. Ik lette er nooit zo op maar toen ik mijn vorige F30 na 5 jaar inleverde zat'ie onder de ingevreten plekken door vogelpoep. Dat ging kleien en een rotary ook niet meer oplossen.

Op mijn huidige nieuwe auto heb ik een glascoating laten aanbrengen. Eens kijken of dat wat extra bescherming geeft. Maar als hij toch weer eens onder is gescheten rij ik nu wel zo snel mogelijk langs de spuitcabine om het eraf te spuiten.
2019 - F20 LCI 120d :Mpower: Sport Shadow

Showroom
Plaats reactie

Terug naar “How to wash your BMW”