How-to: Hoe was ik mijn auto het best?

Hier vind je de DIY's om je auto optimaal te verzorgen
Gebruikersavatar
Lexb3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 jun 2016, 12:30
Type Auto: 325ti

Duidelijke en uitgebreide How-to! :ja:

Ik vraag me elke keer af wanneer ik mijn auto was of ik wel goed bezig ben.
Ik rij mijn auto altijd in zo'n wasbox, waar ze de wasborstel met zeep op extreem hebben gezet. In zekere zin dat je de borstel niet te hard naar je toe moet trekken, anders ben je vanaf je knieën tot je voeten wit van de zeep.
Ik ga gewoon netjes het hele rijtje af, kost me zo'n €7,-
Maar uiteindelijk gebruik ik die borstel net zoals velen ook voor mn velgen. Daarom ga ik met mn handen eerst goed door die borstel heen terwijl hij aanstaat voordat ik aan mijn auto begin.

Is het een afrader de borstel voor de carrosserie te gebruiken, of maakt het niet zoveel uit?


Afbeelding
Kubusx
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 mar 2016, 21:32
Type Auto: E82 123d

Zeker een afrader. Al dat zand en andere troep van voorgaande auto's krijg jij er echt niet even "uitgeschud". Zoals je zelf zegt: jij wast je velgen er mee, een ander waarschijnlijk ook, of nog erger...

Ik waste mijn vorige auto ook weleens in een wasbox: maar die borstel raakte nooit de auto, gebruikte enkel het schuim en had mn eigen washandschoen mee.

Tegenwoordig altijd thuis, met 2 washandschoenen, 1 voor de auto en 1 voor de velgen...
Gebruikersavatar
ChrisB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 mar 2016, 22:45
Type Auto: E38 728i

75% legt die borstel zelfs op de grond hahaha
Sommige spuiten hun modderige auto niet eerst af voordat ze de borstel gebruiken.. Maar ragger gewoon over de droge auto heen.
Laat die borstel maar lekker staan. Koop 2 emmers en 2 washmitts en ga daar mee aan de gang. Vul je emmers met schuim en water en je bent er klaar voor ;)
Gebruikersavatar
joskuiper
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 966
Lid geworden op: 22 mei 2013, 19:29
Type Auto: BMW F31 328i M-sport
Locatie: Staphorst

Kubusx schreef: Tegenwoordig altijd thuis, met 2 washandschoenen, 1 voor de auto en 1 voor de velgen...
Haha topper! Had je ook beloofd he ;)
Fanatiek hobby-poetser
Gebruikersavatar
Kubus123
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 jan 2015, 17:27
Type Auto: F32 420i

Kubusx schreef:Tegenwoordig altijd thuis, met 2 washandschoenen, 1 voor de auto en 1 voor de velgen...
Dat deden we toch al?! :mrgreen: :duh:
335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Mooie beschrijving van je stappenplan Jos,

Nu had ik al een heel assortiment wasproducten voor mijn auto en wist ik voor mijn gevoel echt wel hoe ik een auto moet wassen, maar naar aanleiding van dit stappenplan toch maar een paar nieuwe producten bijbesteld!
Wel benieuwd hoe het wassen dadelijk gaat na de Gyeon durabead behandeling.

#nieuweautonieuwewasproducten #nooitteoudomteleren
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Helemaal compleet is zo'n stappenplan nog niet (overigens al wel even aangestipt in de post van Jos), want ervoor zou je (hoe viezer ie is, hoe belangrijker) eerst nog willen foamen. Heb je wel weer een foaming gun nodig, maar je laat zo meteen al overal schuim inwerken op het vuil zonder krasjes te kunnen veroorzaken. Het meeste vuil is er na enkele minuten al vanaf gedropen.



En foamen is ook gewoon leuk om te doen. Je zwarte auto is dan opeens helemaal wit :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

En uiteindelijk afspoelen met aqua gleam.....hoef je bijna je auto niet meer aan te raken 008
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Goh, van wie zou je die wijsheid hebben :Dubbel:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

:fylol: :Dubbel:
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
joskuiper
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 966
Lid geworden op: 22 mei 2013, 19:29
Type Auto: BMW F31 328i M-sport
Locatie: Staphorst

Dutch79 schreef:Helemaal compleet is zo'n stappenplan nog niet (overigens al wel even aangestipt in de post van Jos), want ervoor zou je (hoe viezer ie is, hoe belangrijker) eerst nog willen foamen. Heb je wel weer een foaming gun nodig, maar je laat zo meteen al overal schuim inwerken op het vuil zonder krasjes te kunnen veroorzaken. Het meeste vuil is er na enkele minuten al vanaf gedropen.



En foamen is ook gewoon leuk om te doen. Je zwarte auto is dan opeens helemaal wit :mrgreen:
joskuiper schreef: - Je kunt het heel uitgebreid aanpakken of juist minimaal. Ik beschrijf hier een ‘tussenweg’ wat ook nog voor iedereen betaalbaar is. (Snowfoam e.d. zal ik dus niet noemen)

001 008
Fanatiek hobby-poetser
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, had je opmerking al gelezen hoor :ja:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
i-have
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2017, 20:03
Type Auto: E82

Bedankt Jos voor het uitgebreide stappenplan! Ik heb de producten besteld.
Heb je ook tips voor het reinigen van het interieur / leer? Wat gebruik je waarvoor?
Gebruikersavatar
Jordan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 nov 2017, 15:56
Type Auto: BMW E91

Detailing is 1 van mijn hobby's. Wassen doe ik om de 2 weken. Detailen doe ik wanneer de auto daar om vraagt. 29 oktober heb ik mijn e91 gewassen met Poorboys World Super Slick en Suds, (imo de beste shampoo die er is) vervolgens gekleid met Meguiars klei en claylube, daarna met Meguiars Ultimate liquid wax behandeld. Uiteraard ook de velgen behandeld en in de velgenwax gezet.

Spul van Monello en Dodo Juice gebruik ik ook graag! De velgenreiniger van Monello (Non-ferro) is waanzinnig goed.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “How to wash your BMW”