*!* Meguiars Stappenplan reactie topic *!*

Hier vind je de DIY's om je auto optimaal te verzorgen
Plaats reactie
dennis112
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 mei 2011, 17:27
Type Auto: 318i
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nou ik wil vanavond m'n auto voor het eerst gaan wassen na hem vorige week dinsdag opgehaald te hebben bij de dealer maar heb een klein vraagje. Heb het weekend ook wax aangeschaft, maar wanneer weet je nou of je de wagen moet waxen. Neem aan dat de dealer dit gedaan heeft toen die in de showroom stond. Ook heb ik het hoofdstuk van waxen doorgelezen. Er staat dat je een druppel ter grootte van een kwartje moet gebruiken, maar moet ik die op de auto gooien of op de applicatorpad en dan uitwrijven?


Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

http://www.bmwe90forum.nl/search.php?st ... ords=waxen

Probeer deze link maar eens, vind je zoveel over waxen / poetsen /detailing etc, ben je wel ff zoet mee :mrgreen:
dennis112
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 mei 2011, 17:27
Type Auto: 318i
Locatie: 's-Hertogenbosch

Peet schreef:http://www.bmwe90forum.nl/search.php?st ... ords=waxen

Probeer deze link maar eens, vind je zoveel over waxen / poetsen /detailing etc, ben je wel ff zoet mee :mrgreen:
Idd, maar niet over de vragen die ik heb. Is het wel verstandig trouwens om hem te waxen als ongeveer 2 weken geleden de achterbumper een spot repair heeft gehad? Of geld het alleen dat je de wagen 2-3 maanden niet moet waxen als je hem nieuw hebt gekocht?
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

Pas gespoten delen idd de eerste 2-3 maanden niet waxen ivm met het verstoren van het uithardingsproces... en daarmee kans de de lak sneller beschadigd.
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
admiraal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:10
Type Auto: G01 X3 xDrive30e
Contacteer:

Vandaag maar eens de auto met de hand gewassen volgens een deel van het stappenplan.

Eerst goed afgespoeld, daarna gewassen met NXT carwash, toen de velgen gedaan met rims all cleaner en vervolgens afgesopt, scratchx gebruikt voor de lichte krassen (denk niet dat ik het goed gedaan heb, werd niet echt minder :? ) en toen in de wax gezet met tech wax 2.0 en netjes uitgepoetst.

Dit was mijn eerste handmatige wasklus, moet zeggen dat het best zwaar was maar het resultaat is verbluffend... :ja:
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

admiraal schreef:Vandaag maar eens de auto met de hand gewassen volgens een deel van het stappenplan.

Eerst goed afgespoeld, daarna gewassen met NXT carwash, toen de velgen gedaan met rims all cleaner en vervolgens afgesopt, scratchx gebruikt voor de lichte krassen (denk niet dat ik het goed gedaan heb, werd niet echt minder :? ) en toen in de wax gezet met tech wax 2.0 en netjes uitgepoetst.

Dit was mijn eerste handmatige wasklus, moet zeggen dat het best zwaar was maar het resultaat is verbluffend... :ja:
Mooi........maar waar zijn de fotos voor bewijs?? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Peet op 17 jul 2011, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
admiraal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:10
Type Auto: G01 X3 xDrive30e
Contacteer:

Peet schreef:
Mooi........maar waar zn de fotos voor bewijs?? :mrgreen:
Hmm, hij staat nu onder geregend voor de deur... Morgen ff een fotootje schieten dan. 008
Laatst gewijzigd door admiraal op 18 jul 2011, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Scratch-X is een leuk produkt voor de zachtere lakken maar op de harde lakken zoals van BMW heb je er eigenlijk weinig aan.
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

hennep schreef:Scratch-X is een leuk produkt voor de zachtere lakken maar op de harde lakken zoals van BMW heb je er eigenlijk weinig aan.
Kijk weer wat geleerd :ja:
Gebruikersavatar
admiraal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:10
Type Auto: G01 X3 xDrive30e
Contacteer:

Op verzoek: The day after...

Afbeelding

Hoop dat op de foto nog wat te zien is van de poetsbeurt na de fikse regenbuien, IRL ziet ie er in ieder geval blinkend uit. Voor een eerste keer toch zeer blij met het resultaat :lol:
hennep schreef:Scratch-X is een leuk produkt voor de zachtere lakken maar op de harde lakken zoals van BMW heb je er eigenlijk weinig aan.
Is er dan iets anders waardoor ik wel een gewenst resultaat krijg? Viel na het wassen ook op dat er op de motorkap behoorlijk wat steenslag zat :? Zou mooi zijn als dat ook verfraaid kan worden...
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

De was doet in elk geval goed zn werk :ja:
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

admiraal schreef:Is er dan iets anders waardoor ik wel een gewenst resultaat krijg? Viel na het wassen ook op dat er op de motorkap behoorlijk wat steenslag zat :? Zou mooi zijn als dat ook verfraaid kan worden...
Polijsten..... maar daar moet je mee oppassen (kan ook meer krassen opleveren als je het verkeerd doet). Wel een poetsmachine voor benodigd
Gebruikersavatar
admiraal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:10
Type Auto: G01 X3 xDrive30e
Contacteer:

Lars schreef:
Polijsten..... maar daar moet je mee oppassen (kan ook meer krassen opleveren als je het verkeerd doet). Wel een poetsmachine voor benodigd
Misschien maar laten doen dan...

Heb overigens wel een filmpje op youtube gezien van iemand die een fikse kras verwijderde, ging behoorlijk tekeer met (het leek wel) schuurpapier en zo'n poetsmachine, het resultaat was super maar dat zou ik niet durven op mijn auto.
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

admiraal schreef:Misschien maar laten doen dan...

Heb overigens wel een filmpje op youtube gezien van iemand die een fikse kras verwijderde, ging behoorlijk tekeer met (het leek wel) schuurpapier en zo'n poetsmachine, het resultaat was super maar dat zou ik niet durven op mijn auto.
Ik ook niet hoor! Heb wel een poetsmachine en doe wat licht polijstwerk zelf, maar dat zijn hooguit wat waskrassen. Echt goed polijsten (bijvoorbeeld van die wasstraatkrassen), dat kun je beter aan de experts overlaten....
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

Lars schreef:
admiraal schreef:Misschien maar laten doen dan...

Heb overigens wel een filmpje op youtube gezien van iemand die een fikse kras verwijderde, ging behoorlijk tekeer met (het leek wel) schuurpapier en zo'n poetsmachine, het resultaat was super maar dat zou ik niet durven op mijn auto.
Ik ook niet hoor! Heb wel een poetsmachine en doe wat licht polijstwerk zelf, maar dat zijn hooguit wat waskrassen. Echt goed polijsten (bijvoorbeeld van die wasstraatkrassen), dat kun je beter aan de experts overlaten....
Echt wel, daarmee kun je je auto mooi om zeep helpen als je de ervaring niet hebt, maybe ask our wizard Hennep :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “How to wash your BMW”