*!* Meguiars Stappenplan reactie topic *!*

Hier vind je de DIY's om je auto optimaal te verzorgen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

bmwfreakie schreef:
Is die R8 van hem!??? :shock:
Yep, die heeft hij gekocht na de verkoop van zijn vorige zaak 001


Menno B

Ja joh! Ik kwam daar aan en vroeg voor de gein of die R8 van de buurman is. "nee joh, die is van mij!" zegt Tim. Ik geloofde hem niet, dus hij pakt zijn sleutels en doet hem even open voor me....

Wat blijkt, hij was vroeger samen met zijn broer eigenaar van die computer winkel Informatique. Twee straten verder op het terrein.. En hij heeft zich laten uitkopen en is begonnen met andere webwinkels..
Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

Menno B schreef:Ja joh! Ik kwam daar aan en vroeg voor de gein of die R8 van de buurman is. "nee joh, die is van mij!" zegt Tim. Ik geloofde hem niet, dus hij pakt zijn sleutels en doet hem even open voor me....

Wat blijkt, hij was vroeger samen met zijn broer eigenaar van die computer winkel Informatique. Twee straten verder op het terrein.. En hij heeft zich laten uitkopen en is begonnen met andere webwinkels..
Heeftie goed gedaan! :D

zou alleen geen r8 kopen! liever een m3 :yuck:

Morgen ga ik de auto lekker wassen!
en dan zondag lekker zorgen dat hij glimt :lol:
Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
Adnan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
Locatie: Amsterdam

hennep schreef:Graag gedaan en als er meer vragen zijn over het poetsen of detailen van de auto kunnen ze natuurlijk hier gesteld worden. Ik help jullie graag verder.

He Hennep,

Wellicht is dit elders ook aan bod gekomen, maar dacht laat ik het gewoon aan de expert vragen:
Wil namelijk al een tijdje mijn Sattlebraune interieur schoonmaken....maar weet niet goed welke producten ik het beste kan gebruiken.

Uit allerlei posts hier en elders, kom ik tot de conclusie dat de volgende producten voldoende zouden moeten zijn:
Meguiars Gold Class Rich Leather Aloë Cleaner 'Step 1' - 473ml
Meguiars Gold Class Rich Leather Aloë Conditioner 'Step 2' - 473 ml

Klopt dit? of zijn er nog andere producten die handig/ beter zijn? En natuurlijk welke producten ik het beste kan gebruiken om dit alles aan te brengen /schoon te maken.

Hoor graag van jou en/of andere BMW fanaten......

Greetzz
Adnan
:Mpower: rulezz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”

Afbeelding
lucky
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1133
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:29
Type Auto: G80
Locatie: -Belgie

Ik heb het volledig stappenplan grondig doorlezen en vind dit een zeer leerrijk topic,mijn volle waardering naar de auteur :Klappen:
In mijn buurt is er een carshop maar de mensen daar blijken niet fel op de hoogte te zijn van hun meguiars produkten.
Mijn vraag:mijn nieuwe 3 coupe,gezien in volle zonlicht staat op de beide zijkanten vol met zeer lichte swirls,is gedewaxt door dealer :mrgreen:
mijn wagenkleur is montegoblauw metaal,en een paar maanden oud,kan iemand mij vertellen welke 2 produkten uit het gamma meguiars ik nodig heb om mijn wagen perfekt te wassen en de lichte swirls weg te poetsen,alsook welke doeken ik nodig heb???
met dank,greetzz Lucky
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

@Lucky
De BMW lak is helaas zo hard dat je er met de hand eigenlijk weinig aan kan doen. De swirls die je hebt noemen wij DISO (dealer installed swirl option). Als je er echt vanaf wilt zal de wagen gepolijst moeten worden met een Dual Action machine of zelfs een rotary afhankelijk van de diepte van de krassen. In deze gevallen moet je haast zelf al een professioneel detailer zijn om er vanaf te kunnen komen.
Misschien heb je iets aan dit topic
http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php?f=13&t=1836
een andere optie is om ze te maskeren. Dit kun je doen door bijvoorbeeld een glaze te gebruiken. Deze vult hele lichte krasjes op.
Bijvoorbeeld:
PBW Black hole
Smartglaze
Voor het wassen raad ik je de NXT carwash aan. Deze is zeer geschikt voor gebieden waar en hardwater heeft. Neem geen 2 in 1 shampoo met wax. Dit neemt alleen meer werk met zich mee. Om de auto te drogen raad ik je een van deze doeken aan.
Miracle dryer
Supreme drying towel
Zorg verder voor voldoende microfiber doeken. Ik reken zelf altijd per produkt 1 doek +1 extra. Voor de applicator pads geld hetzelfde.

@BMWdriver
Het lederonderhoud pakket van BMW is ook niet slecht. Anders kun je eens in dit topic kijken
http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php?f=13&t=1388
je kunt ook eens contact opnemen met colourlock. Die kunnen je een pakket aanbieden op maat om jou kleur leer in perfecte staat te houden. Ze hebben ook geweldige produkten om leer te repareren.
http://www.colourlock.nl/
Gebruikersavatar
ColaholiC
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1414
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:40
Type Auto: BMW 320d In memoriam 2009-2013
Locatie: Rotterdam

Hey Hennep,

toevallig laatst PBW Black Hole aangeschaft en wil het tussen de stappen 'cleanen' en 'waxen' gebruiken (Kleien, Cleanen, Glaze, Wax'en).

Ik lees op de bus met cleanerfluid dat deze swirls 'verbergt' en ik lees op 'Black hole' dat deze swirls verbergt.
Mijn vraag aan jou is.. is cleanen + glaze gebruiken dubbel op? of kan dat prima na elkaar.

Je adviseert PBW Black Hole.. is dit dan te vergelijken met product ' Deep Crystal Polish ' dat je gebruikt in stap 6 van je stappenplan?

Ik hoor graag van je,

Groet, Guido
Schwarze schrift auf Gelbem Grund – Halte abstand, bleib gesund!
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Hoi ColaHolic het ligt eraan welke cleanerfluid je gebruikt. De Dodo Juice Limeprime lite en de Swizzwax zijn eigenlijk een pre-wax. Deze dienen ervoor de laklaag voor te bereiden op de waxlaag en zorgen ervoor dat de wax beter hecht. Als je een van deze gebruikt heeft een produkt als Black Hole geen toegevoegde waarde. Een pre-wax raad ik eigenlijk alleen aan als een auto geen swirls tot weinig swirls bevat. Als je Black Hole wilt gebruiken heb je niks aan een cleanerfluid omdat je dan de werking van de Black Hole weer teniet doet.
De Black Hole is inderdaad te vergelijken met Deep Crystal Polish van Meg's. De reden dat ik deze adviseer is gebruiksvreindelijkheid en de prijs. Black hole kunje makkelijk 30 minuten laten curen. Voor de polish van meguiars moet je bodybuilder zijn om hem na het inpoetsen gelijk uit te buffen.
Ik heb al verschillende produkten geprobeerd van verschillende merken en uiteindelijk blijf je ergens bij hangen omdat het prettig werkt of een geweldig resultaat geeft.
Eigenlijk zou ik het stappenplan eens helemaal opnieuw op moeten zetten en hierbij dan ook produkten zetten die je ervoor kunt gebruiken.
Gebruikersavatar
ColaholiC
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1414
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:40
Type Auto: BMW 320d In memoriam 2009-2013
Locatie: Rotterdam

Hey Hennep,

bedankt voor je uitgebreide antwoord! Nav je antwoord ga ik bij de volgende wax-beurt de cleanerfluid van Swissvax overslaan en BlackHole gebruiken, ben benieuwd!

Greetz, Guido
Schwarze schrift auf Gelbem Grund – Halte abstand, bleib gesund!
lucky
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1133
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:29
Type Auto: G80
Locatie: -Belgie

Hoi bedankt Hennep voor uw info,ik wacht op antwoord van de dealer.Indien die geen oplossing bied ga ik de door u voorgestelde produkten zeker aanschaffen,dank u wel;
greetz,Lucky
Adnan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
Locatie: Amsterdam

hennep schreef: @BMWdriver
Het lederonderhoud pakket van BMW is ook niet slecht. Anders kun je eens in dit topic kijken
http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php?f=13&t=1388
je kunt ook eens contact opnemen met colourlock. Die kunnen je een pakket aanbieden op maat om jou kleur leer in perfecte staat te houden. Ze hebben ook geweldige produkten om leer te repareren.
http://www.colourlock.nl/
Hey Hennep, Thanks 4 da info.
Ben inmiddels aan de slag gegaan met de producten van BMW zelf, en moet zeggen dat het een goed resultaat heeft opgeleverd. Maar ga ook eens een kijkje nemen bij colourlock.nl, voor een volgende keer.

greetzz
Adnan
:Mpower: rulezz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”

Afbeelding
reymen
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 okt 2010, 22:50
Type Auto: bmw e92 320i ///M sexmachine

ik heb pas zo een quik detailer gekocht en vroeg me af of ik eerst mij auto moet nat maken voordat ik het gebruik om vogel poep te verwijderen?
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Je kunt het gewoon erop spuiten zonder het eerst nat te maken. Daarna voorzichtig met een microfiber doek afnemen. En daarna even nabehandelen met de quick detailer. Beter is om daarna plaatselijk even een laagje wax erop te zetten.
reymen
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 okt 2010, 22:50
Type Auto: bmw e92 320i ///M sexmachine

hennep schreef:Je kunt het gewoon erop spuiten zonder het eerst nat te maken. Daarna voorzichtig met een microfiber doek afnemen. En daarna even nabehandelen met de quick detailer. Beter is om daarna plaatselijk even een laagje wax erop te zetten.
oke dank u
dennis112
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 mei 2011, 17:27
Type Auto: 318i
Locatie: 's-Hertogenbosch

Met het wassen en het 2 emmer systeem, moet het water waar de sop in zit warm water zijn of kan het ook gewoon koud water?
Plaats reactie

Terug naar “How to wash your BMW”