*!* Meguiars Stappenplan reactie topic *!*

Hier vind je de DIY's om je auto optimaal te verzorgen
Plaats reactie
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Peet schreef:Echt wel, daarmee kun je je auto mooi om zeep helpen als je de ervaring niet hebt, maybe ask our wizard Hennep :mrgreen:
Yep, Hennep weet raad! :ja:

Daarom heb ik overigens een zilveren. Deze kan ik lekker zelf poetsen, je ziet eventuele waskrassen toch niet :mrgreen:


Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

admiraal schreef:Op verzoek: The day after...

Afbeelding

Hoop dat op de foto nog wat te zien is van de poetsbeurt na de fikse regenbuien, IRL ziet ie er in ieder geval blinkend uit. Voor een eerste keer toch zeer blij met het resultaat :lol:
hennep schreef:Scratch-X is een leuk produkt voor de zachtere lakken maar op de harde lakken zoals van BMW heb je er eigenlijk weinig aan.
Is er dan iets anders waardoor ik wel een gewenst resultaat krijg? Viel na het wassen ook op dat er op de motorkap behoorlijk wat steenslag zat :? Zou mooi zijn als dat ook verfraaid kan worden...
Er is iig een mooie beading (druppelvorming) te zien op de lak. Dat is een teken van een goede beschermlaag. De E9#'s hebben ontzettend veel last van steenslag op de motorkap dat is mij ook al opgevallen met de verschillende E9#'s die ik onder de polijstmachine heb gehad. Helaas is hier weinig aan te doen, dat is een nadeel van de harde lak.
Wat je zou kunnen doen om het resultaat te verbeteren qua glans is bijvoorbeeld Black Hole te gebruiken, hiermee maskeer je lichte krassen en verkijg je een diepere glans.
admiraal schreef:Misschien maar laten doen dan...

Heb overigens wel een filmpje op youtube gezien van iemand die een fikse kras verwijderde, ging behoorlijk tekeer met (het leek wel) schuurpapier en zo'n poetsmachine, het resultaat was super maar dat zou ik niet durven op mijn auto.
Wetsanden moet je helemaal niet zelf aan beginnen, een verkeerde beweging of iets te lang op dezelfde plek en je gaat door de lak heen. Dit kun je ook niet doen zonder lak diktemeter. Je moet ten 1e al weten hoeveel lak er is om mee te werken en hoe diep de kras zit. Dit is echt iets voor proffesionals, hier waag ik mij zelfs nog niet aan.
NilsP
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jul 2012, 14:28

Geweldig topic dit, ik ben een redelijk was freak en perfectionist, de meeste stappen in het stappen plan doe ik al maar toch zie ik nog zaken die ik an doen.

Ik probeer een plannetje te maken om de f30 bij te gaan houden, maar ik begrijp dat ik bij een nieuwe auto de eerste paar (lees +/-3) maanden de auto niet mag waxen ivm uitharden van de lak, klopt dit?

Asl dit zo is zal ik een garage op moeten zoeken waar ik in December of January de auto goed onder handen kan nemen.

Topic bij mijn favorieten gezet, keep up the good work!

Nils
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Er is een verschil tussen een waxlaag en een sealent, een wax kan wel want die blijft ademen maar die gaat ook maar maximaal 3 maanden mee in de meeste gevallen, een sealent daar en tegen sluit de laklaag af en zorgt voor meer bescherming. maximaal 6 maanden in de meeste gevallen er zijn uitzonderingen op beide, maar dan kom je in een heel andere prijsklasse terecht (v.a. €150 voor 20ml). De huidige watergedragen lakken harden wel sneller als de oude laklagen, maar de eerste paar weken kun je er beter vanaf blijven als je niet weet wat je doet.
NilsP
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jul 2012, 14:28

De auto zal 21/9 geleverd worden, dus wil een bestelling gaan doen bij carclean.

Ik heb een clay kit nodig, wax, drying towel, was handschoen/spons, shampo.

Clay kit heb ik nu deze in de winkel mand zitten http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 016_100051" onclick="window.open(this.href);return false;

Drying towel
http://www.carclean.nl/product/CSF/Deli ... C_1_101684" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar nu komen de vragen :Hosanna:

Handschoen/Spons : wat kan ik het beste gebruiken? Kan je beter met een handschoen werken of een spons?
Shampoo : Maakt het erg veel uit wat voor shampo je gebruikt (momentel heb ik HG shampo welke mij erg bevalt)
Wax: Heb nu het 3 stappen pakket van Meguiars (maar is bijna op) en nog een flacon Meguiars waar ik zo de naam niet van weet

Ik zag op carclean onderstaande aanbieding : http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 966_100097" onclick="window.open(this.href);return false; - lijkt me een goede aanbieding.

Wat zijn de adviezen??

Nils
NilsP
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jul 2012, 14:28

Kwam deze ook nog tegen, ben ik gelijk klaar alleen nog clay erbij

http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 200_101955" onclick="window.open(this.href);return false;

Nils
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

kort antwoord op je vragen
De laatste kit die je aanhaalt is een prima pakket. Ben zelf alleen iets minder tevreden over de droogdoek die erbij zit maar die kun je met de tijd wel vervangen als die versleten is.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

IK heb gister ook weer hele bestelling gedaan. Ga van de week met de DAP900 aan de slag en dat is allemaal de schuld van die Hennep :mrgreen: Ben benieuwd welk resultaat ik ga bereiken op de E30's.... ook een beetje angstig moet ik eerlijk zeggen :oops:
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Graag gedaan HP
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

hennep schreef:Graag gedaan HP
:Hammertime: :mrgreen:

Heb de kit van DAP900 met Monello sapjes. Als ik een overzicht maak met de producten die ik heb en wil gaan gebruiken (soort HP stappenplan :mrgreen: ) kan jij dan aangeven of ik iig het juiste gebruik van producten op een rijtje heb?
Alvast bedankt :ja:
Alexc
Just getting started
Just getting started
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 aug 2012, 22:22
Type Auto: BMW E90 335i M-sport
Locatie: Zuid-Holland

highperformance schreef:
hennep schreef:Graag gedaan HP
:Hammertime: :mrgreen:

Heb de kit van DAP900 met Monello sapjes. Als ik een overzicht maak met de producten die ik heb en wil gaan gebruiken (soort HP stappenplan :mrgreen: ) kan jij dan aangeven of ik iig het juiste gebruik van producten op een rijtje heb?
Alvast bedankt :ja:
Ik heb hier ook al een jaar deze set klaar liggen, heb me voorgenomen deze de komende week eindelijk eens te gaan gebruiken. :oops:
Je krijgt inderdaad inspiratie door dit topic.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Doe ff posten wat je gaat gebruiken welke stappen. Ben zo benieuwd wat de gekleurde poetspads voor verschillende uitwerking hebben. Zeker in de combi met de verschillende sappen. Ik ben dus echt zo'n debiele authistische merk freak (thuis ook alles Sony :oops: ). Als ik dan één merk ken wil ik alleen maar dat merk gebruiken :duh: Toevallig is dat Meg, eerste kennismaking, goede referenties en zelf gebruikt.
Alexc
Just getting started
Just getting started
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 aug 2012, 22:22
Type Auto: BMW E90 335i M-sport
Locatie: Zuid-Holland

Dat moet ik ook weer even uitzoeken, is al weer een tijd geleden dat deze set is binnen gekomen.
Daarnaast zit het allemaal nog nieuw in de doos dus heb nog geen referentie.
Denk dat ik van de week maar even bij carclean ga navragen hoe het ook alweer allemaal zit, ze zitten in berkel dus dat is lekker dichtbij.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Klopt, ik wil ms ook eerst ff langs en babbeltje maken. Schijnen relaxte gasten te zijn (ik vanuit Zmeer).
Alexc
Just getting started
Just getting started
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 aug 2012, 22:22
Type Auto: BMW E90 335i M-sport
Locatie: Zuid-Holland

Ja ze zijn erg behulpzaam en leggen het rustig en duidelijk uit.
(je moet vervolgens alleen niet te lang wachten met toepassen...) :duh:

Vanuit ons stadje is nog geen 10 minuten rijden over een heerlijke slingerweg.
(ze zitten in hetzelfde complex als heembouw, zal jou waarschijnlijk bekend zijn)
Plaats reactie

Terug naar “How to wash your BMW”