Stappenplan: wassen/ onderhoud van de velgen

Hier vind je de DIY's om je auto optimaal te verzorgen
Gesloten
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Om te beginnen wil ik even melden dat je nooit je auto in de volle zon moet schoonmaken. Dit is heel erg belangrijk want anders droogt het water/poetsmiddel te snel op en dat vraagt om problemen. Zeker wax kan enorm versterkend werken wat kan resulteren in een beschadigde laklaag.

**********************************************************
wassen van de velgen (extreme vervuiling)
**********************************************************

Deze stap wordt door vele aangeraden om na het wassen van de auto te doen, ik ben het daar niet mee eens ik doe het voordat ik de auto was. Vooral als de velgen veel remstof hebben kun je hier het beste mee beginnen.

Spuit de velgen eerst af met een hoge drukspuit of met de tuinslang om het ergste vuil te verwijderen. Spuit de velgen vervolgens in met de Hot Rims All Wheel Cleaner en laat deze even inwerken op de velg. Eventueel borstelen met een spoke brush of een zachte ronde verfkwast. Daarna de velgen wassen met een Wash mitt en een shampoo. Mocht er nu nog vervuiling op zitten kun je overwegen om de velgen te clayen. Vervolgens de velgen in de wax zetten om ze beter te beschermen.

Om ze echt netjes te houden kost het je dan wekelijks niet meer dan een half uurtje om ze te wassen met een sopje en daarna af te spoelen De waxlaag zal ongeveer 8 wasbeurten blijven zitten. Daarna deze weer even opnieuw aanbrengen.

**********************************************************
wassen van de nieuwe velgen
**********************************************************

Voor montage van nieuwe velgen is het raadzaam om deze eerst even te wassen en daarna in de wax te zetten. Remstof krijgt zo minder kans om zich te hechten aan het oppervlak.

**********************************
Tips
**********************************
-gebruik voor het wassen van je velgen een andere Wash Mitt als voor de auto. Dit in verband met de fijne remstof
-Clay blokje voor de velgen niet gebruiken voor de auto
-velgen bij houden met de Quick wheel detailer
-banden na een wasbeurt inspuiten of smeren met High Endurance Tyre Gloss Protection Gel of de Hot Shine Tyre Dressing


Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

[youtube][/youtube]


Reacties op deze topics kun je kwijt in dit topic
http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php ... 24&start=0
Gesloten

Terug naar “How to wash your BMW”