Nieuwe berichten

Onze werkplaats : P4 walnut blasting

BMW Specialist Gijsbersten is een autoreparatie bedrijf gevestigd in Odijk. Met 30 jaar ervaring repareren en onderhouden wij BMW’s tegen scherpe prijzen. Je kunt bij ons terecht voor vrijwel alle BMW's en alle soorten reparaties. Tevens verzorgen zij de jaarlijkse APK keuring.

Moderators: Moderator team, Beheerder

NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3587

Re: Onze werkplaats : P2 E82 M1 coupe

Bericht#31 » 24 Jul 2016, 20:28

Maar wat is er nou sterker.?

Ben wel benieuwd naar. Gok de diafragma. ..wat betekent dat je harder moet trappen.


Nobody said it was easy....

Gebruikersavatar
BMWSpecialist
Sponsor
Sponsor
Berichten: 33

Re: Onze werkplaats : P2 E82 M1 coupe

Bericht#32 » 25 Jul 2016, 13:47

NOS schreef:Wat is er sterker.. het frictie materiaal? Of de sterkte van de diafragma? Het oppervlak is hetzelfde lijkt zo..


Dit is de beschrijving van sachs:

Overdraagbare koppel 540 Nm +. Deze clutch kit bevat de SRE Prestatie koppelingsdeksel en de stijve prestaties koppelingsplaat met speciaal organisch frictiemateriaal.

Innovative Engineering.
Hogere overdraagbare koppel.
Hogere uitbarsting aantal omwentelingen.
Merkbaar betere dynamiek door hogere klemkracht.
Minder slijtage, veel langere levensduur.
Begin prestaties vergelijkbaar met OE.
Moeiteloze uitwisseling met OE koppeling kit.

Technische details.
SACHS Prestaties Clutch kit tegen een voordelige prijs, met de versterkte koppeling deksel en de prestaties koppelingsplaat met speciaal organisch frictiemateriaal. - Eenvoudige uitwisseling tegen de oude koppeling, zal deze kit passen naar de originele vliegwiel en releaser.

De SACHS prestaties clutch kit levert meer overdraagbare koppel en meer stabiliteit, een langere levensduur en een superieure thermische weerstand.

Het staat ook voor een snellere en sportievere schakelwegen. - Dat maakt het uiterst nuttig voor straat tuning, endurance races, heuvel beklimmen (groep N) en voor voertuigen die vaak worden gedreven met hun maximale bruto gewicht van het voertuig.

De start prestaties zijn vergelijkbaar met uw oude originele clutch kit (geen "on-off" koppeling), dus deze oplossing is ook perfect voor een auto die dagelijks gebruikt wordt.



Gebruikersavatar
Kubus123
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 408

Re: Onze werkplaats : P2 E82 M1 coupe

Bericht#33 » 25 Jul 2016, 16:58

Zeggen ze... ik heb zo'n SRE koppeling in mijn Leon Cupra gehad (standaard had na 110k op 380 pk geen zin meer, best nette prestatie). Koppelt weldegelijk een stuk zwaarder, ongeveer 2x zo zwaar. Vergeleken met een BMW misschien 50%.


335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792

NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3587

Re: Onze werkplaats : P2 E82 M1 coupe

Bericht#34 » 25 Jul 2016, 20:40

Moet ook wel. De combi minder doorslippen bv zal komen door betere grip cq minder snel verbranden en de sterkere diafragma. Die zal tenslotte de plaat harder tegen het vliegwiel moeten drukke . Dan ontkom je niet aan een zwaarder pedaal. Of her pedaal zal gemodificeerd moeten worden zodat het moment anders is. F=m x a...


Nobody said it was easy....

Gebruikersavatar
BMWSpecialist
Sponsor
Sponsor
Berichten: 33

Re: Onze werkplaats : P2 E82 M1 coupe

Bericht#35 » 25 Jul 2016, 21:36

Het pedaal is inderdaad ietsje zwaarder.



Gebruikersavatar
BMWSpecialist
Sponsor
Sponsor
Berichten: 33

Re: Onze werkplaats : P3 E92 lagerschalen vervangen

Bericht#36 » 13 Nov 2016, 16:45

Preventief vervangen van de lagerschalen bij deze e92 M3.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Gebruikersavatar
Arjan
Moderator
Moderator
Berichten: 20727

Re: Onze werkplaats : P3 E92 M3 lagerschalen vervangen

Bericht#37 » 13 Nov 2016, 18:33

Mooie klus, was geen overbodige luxe zo te zien :ja:



angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4155

Re: Onze werkplaats : P3 E92 M3 lagerschalen vervangen

Bericht#38 » 13 Nov 2016, 18:43

Vakwerk weer
En ook nodig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


F10 535IX

Gebruikersavatar
BMWSpecialist
Sponsor
Sponsor
Berichten: 33

Re: Onze werkplaats : P3 E92 M3 lagerschalen vervangen

Bericht#39 » 08 Mei 2017, 20:18

Nieuwe klepseals voor deze e65 745i

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding





Automaatbak spoelen zonder additieven incl vervangen van het filter en de stekkerdoorvoer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door BMWSpecialist op 08 Mei 2017, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
BMWSpecialist
Sponsor
Sponsor
Berichten: 33

Re: Onze werkplaats : P3 E92 M3 lagerschalen vervangen

Bericht#40 » 08 Mei 2017, 20:34

Naast onze Hunter uitlijnapparatuur beschikken wij nu ook over een Hunter road force elite balanceerapparaat.

Met dit apparaat kunnen wij oa:
100% nauwkeurig balanceren
Lood achter de spaken plakken
Straight tracking
Band matchen op de velg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3587

Re: Onze werkplaats : P3 diverse werkzaamheden

Bericht#41 » 09 Mei 2017, 21:51

Wij hebben ook gekeken voor de hunter uitlijner.
Maar gaan toch voor de Bosch met camera uitlijner.
Mijn vraag aan jou is.waarom de hunter?


Nobody said it was easy....

RobRoelofs
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 246

Re: Onze werkplaats : P3 diverse werkzaamheden

Bericht#42 » 09 Mei 2017, 21:53

:ja:



Gebruikersavatar
BMWSpecialist
Sponsor
Sponsor
Berichten: 33

Re: Onze werkplaats : P3 diverse werkzaamheden

Bericht#43 » 09 Mei 2017, 22:19

NOS schreef:Wij hebben ook gekeken voor de hunter uitlijner.
Maar gaan toch voor de Bosch met camera uitlijner.
Mijn vraag aan jou is.waarom de hunter?


De hunter hawk eye elite werkt ook met camera's, dus in dat opzicht is er geen verschil.
http://fuchs-wse.nl/index.php/9-producten/9-uitlijnen



NOS
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3587

Re: Onze werkplaats : P3 diverse werkzaamheden

Bericht#44 » 09 Mei 2017, 22:59

Maar deze moet je op de velgen schroeven zie ik zoals conventionele.
En ik bedoelde niet de camera tov de velgen. Bedoel de radaruitlijningen en voorraam uitlijning.
Daarom mn vraag. Het duurt langer...en kan minder.
Of ie ie uitbreidbaar naar bovenstaande genoemde dingen?
Als je een raam of radar moet kalibreren icm data uit software...gaat dat dan?


Nobody said it was easy....

Gebruikersavatar
BMWSpecialist
Sponsor
Sponsor
Berichten: 33

Re: Onze werkplaats : P3 diverse werkzaamheden

Bericht#45 » 10 Mei 2017, 19:02

Nee de camera's zitten vast op de unit voor de brug. De sensoren zijn eenvoudig te klemmen op de wielen.

Afbeelding
Afbeelding



Terug naar “www.bmw-specialist.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast