Ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen, mogelijk niet up to date met de snelle ontwikkelingen betreffende ECU tuning.
Volgens mij zijn ze wel goed in tunen van NA motoren (hardware), zie de brute en snelle M5 V10 zoals van de forumlid powermoss
Voor ECU tuning is (voor mij) maar 1 goede plek: Br-P, aangezien zij de eerste waren die toegang kregen tot de DME/ECU voor alle F-modellen. Kortom pioneers voor ecu tuning van F-modellen en met de meeste ervaring.
Portfolio BR Performance
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
-
- Sponsor
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 14 aug 2016, 08:50
Bedankt voor de mooie woorden Carlos .. altijd fijn om te zien hoeveel mensen ons werk respecteren.
Er zullen altijd pro's en contra's zijn tegen bepaalde bedrijven. Het belangrijkste is dat iedereen gaat waar hij zich goed voelt en tevreden is van de tuning.
Wij als BRP gaan niet andere bedrijven bekritiseren. Wij steken 100% onze energie in ontwikkeling en innovatie van elke klant zijn wagen. Wij streven naar 100% klant tevredenheid.
PS: De 325d die mosselman opgeeft is de 197 pk versie, die gaat bij ons ook naar 245 pk.. de 204 versie is elektronisch begrensde 245 pk motor .. dus gemakkelijk naar +300 pk te brengen.
Drive safe vrienden!
Er zullen altijd pro's en contra's zijn tegen bepaalde bedrijven. Het belangrijkste is dat iedereen gaat waar hij zich goed voelt en tevreden is van de tuning.
Wij als BRP gaan niet andere bedrijven bekritiseren. Wij steken 100% onze energie in ontwikkeling en innovatie van elke klant zijn wagen. Wij streven naar 100% klant tevredenheid.
PS: De 325d die mosselman opgeeft is de 197 pk versie, die gaat bij ons ook naar 245 pk.. de 204 versie is elektronisch begrensde 245 pk motor .. dus gemakkelijk naar +300 pk te brengen.
Drive safe vrienden!
- Activehybrid3 driver
- VIP Driver
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:28
- Type Auto: Bmw 520iM G31
Serieus, er stond 6 uur in de mail van Geert. Heb ooit een 325 laten chippen en dat was idd maar 2 uur werk, maar misschien omdat het een hybride is? Misschien was het een tikfout, kan ook. Als ik met twee uur weer weg ben zou ik dat niet erg vinden iig.Nyls schreef:Bij Mosselman staat een e90 uit 2004-2010 erbij. Dat was volgens mij nog de oude generatie x25d motoren (197pk) vanaf de 2010 modellen kreeg de 325d 204pk (terug-getunede 330d). Waarschijnlijk een foute pk vermelding bij Mosselman? (204 ipv 197pk),
@activehybrid, duurt de remapping 6uur ja? Dan moet ik mijn avondprogramma even wat omgooien denk ik...
Hybride is niet persé saai....
f30 335ih stage1
f30 335ih stage1
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 17:41
Zelf zit ik ook te denken aan het tunen van mijn 520i touring uit 2012. Ik heb nog een paar vraagjes:
- Naast de pk winst, wat is ongeveer de mogelijke brandstof besparing?
- worden alle 3 de standen (sport,comfort en eco) aangepakt? Het valt me namelijk op dat de eco stand niet echt lekker rijdt .
- Naast de pk winst, wat is ongeveer de mogelijke brandstof besparing?
- worden alle 3 de standen (sport,comfort en eco) aangepakt? Het valt me namelijk op dat de eco stand niet echt lekker rijdt .
- Activehybrid3 driver
- VIP Driver
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:28
- Type Auto: Bmw 520iM G31
Eco tuning kan tot 28% besparing opleveren volgens hun site in jouw geval, als jij de 184pk versie hebt. Maar dan wel met dezelfde rijstijl, als je het extra vermogen gaat aanspreken, en dat is heel verleidelijk, dan gaat ie slurpen.
Stuur ze eens een mailtje met je vragen, ze geven je vrijblijvend overal antwoord op. Ik spreek uit ervaring , ben er vorige week nog geweest en een prachtig resultaat.
Stuur ze eens een mailtje met je vragen, ze geven je vrijblijvend overal antwoord op. Ik spreek uit ervaring , ben er vorige week nog geweest en een prachtig resultaat.
Hybride is niet persé saai....
f30 335ih stage1
f30 335ih stage1
-
- Sponsor
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 14 aug 2016, 08:50
roelk79 schreef:Zelf zit ik ook te denken aan het tunen van mijn 520i touring uit 2012. Ik heb nog een paar vraagjes:
- Naast de pk winst, wat is ongeveer de mogelijke brandstof besparing?
- worden alle 3 de standen (sport,comfort en eco) aangepakt? Het valt me namelijk op dat de eco stand niet echt lekker rijdt .
Beste,
Met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 520i naar ca 260pk en 420Nm.
Onnodig te zeggen dat jouw toch wel zware 5-reeks meteen een heel stuk vlotter en sneller wordt na deze ingreep.
Het afstellen zelf neemt 2-3 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost voor jou slechts 600 euro ( Forum korting inbegrepen).
De stage 1 herprogrammatie hebben we zo ontwikkeld dat deze echt 100% betrouwbaar is en blijft, dus geen risico of extra slijtage voor motor of aandrijflijn.
Een ECO herprogrammatie raad ik in het algemeen niet aan, omdat de focus hier enkel en alleen ligt op het verbruik maar grotendeels ten koste van het rijplezier.
Dit doen wij voornamelijk voor fleetwagens bij grote bedrijven, het koppel wordt verhoogd naar 420Nm maar het vermogen (pk) wordt verlaagd en de topsnelheid bedraagt max 140km/u.
De verschillende standen blijven na een herprogrammatie behouden. Het klopt dat de wagen in eco stand wat "lui" aanvoelt. In deze stand is de gasrespons veel minder fel dan bijvoorbeeld in sport of sport +. Indien gewenst kunnen we de tuning ook achter de sport mode programmeren.
Omdat het zeer druk is bij ons momenteel, vragen we om ca 3 weken op voorhand afspraak te maken.
Indien je nog vragen hebt, geef gerust een seintje
groetjes
Geert
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
Beste mod die je kan doen!.
76 pk erbij voor 600 euro, best bang for your buck .
Dat wordt lekker scheuren.
76 pk erbij voor 600 euro, best bang for your buck .
Dat wordt lekker scheuren.
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Hoe ver zijn jullie met de B48 uit de LCI modellen?
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 17:41
BRPerformance schreef:roelk79 schreef:Zelf zit ik ook te denken aan het tunen van mijn 520i touring uit 2012. Ik heb nog een paar vraagjes:
- Naast de pk winst, wat is ongeveer de mogelijke brandstof besparing?
- worden alle 3 de standen (sport,comfort en eco) aangepakt? Het valt me namelijk op dat de eco stand niet echt lekker rijdt .
Beste,
Met een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem op de vermogenstestbank, brengen wij jouw 520i naar ca 260pk en 420Nm.
Onnodig te zeggen dat jouw toch wel zware 5-reeks meteen een heel stuk vlotter en sneller wordt na deze ingreep.
Het afstellen zelf neemt 2-3 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost voor jou slechts 600 euro ( Forum korting inbegrepen).
De stage 1 herprogrammatie hebben we zo ontwikkeld dat deze echt 100% betrouwbaar is en blijft, dus geen risico of extra slijtage voor motor of aandrijflijn.
Een ECO herprogrammatie raad ik in het algemeen niet aan, omdat de focus hier enkel en alleen ligt op het verbruik maar grotendeels ten koste van het rijplezier.
Dit doen wij voornamelijk voor fleetwagens bij grote bedrijven, het koppel wordt verhoogd naar 420Nm maar het vermogen (pk) wordt verlaagd en de topsnelheid bedraagt max 140km/u.
De verschillende standen blijven na een herprogrammatie behouden. Het klopt dat de wagen in eco stand wat "lui" aanvoelt. In deze stand is de gasrespons veel minder fel dan bijvoorbeeld in sport of sport +. Indien gewenst kunnen we de tuning ook achter de sport mode programmeren.
Omdat het zeer druk is bij ons momenteel, vragen we om ca 3 weken op voorhand afspraak te maken.
Indien je nog vragen hebt, geef gerust een seintje
groetjes
Geert
Dat klinkt als een mooie vermogenswinst . Dat eco tunen laat ik dan maar aan me voorbij gaan, als ik jullie zo hoor. Ik ga binnenkort eerst mijn automaat olie laat verversen en zal daarna (najaar) contact met jullie zoeken om mijn bmw te laten tunen. Het zou dan mooi zijn als de comfort mode en sport mode er van profiteren. Eco mode zal ik denk ik niet veel gaan gebruiken.
-
- Just getting started
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 mei 2016, 00:46
Beste,Dejan schreef:Hoe ver zijn jullie met de B48 uit de LCI modellen?
Deze motoren beschikken over de MGB Ecu.. BDM eprom op Tricore print.. haast onmogelijk om deze te unlocken. We verwachten nog een 6 maand tot 1 jaar ontwikkeling
-
- VIP Driver
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44
In oktober verloopt mijn premium garantie van de e90 325i LCI. Wat is de forumprijs voor het tunen van deze auto? Van 218 naar 270 pk lijkt me zeker de moeite waard. Ook zal de BMW Performance uitlaat nog lekkerder klinken schat ik zo in.
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Blijkbaar moeten we nog eventjes geduld hebben. En dan nog is het maar de vraag of ik het aandurf met mijn setup, laat iemand anders maar het proefkonijn zijn met 100.000 gereden km's na de tune
Wat is de gedachte van BRP rondom de 330e?
Wat is de gedachte van BRP rondom de 330e?
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Roelhg
- VIP Driver
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 15:24
Tot woensdag
- frankie
- VIP Driver
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22
Augustus is nu ongeveer 6 maanden terug. Zijn er al ontwikkelingen mbt de B48? Ik zou graag mijn 320i ook gechipt hebben. bij mijn ex-Clubman en ex-Giulietta QV is dat goed bevallengeertos87 schreef:Beste,Dejan schreef:Hoe ver zijn jullie met de B48 uit de LCI modellen?
Deze motoren beschikken over de MGB Ecu.. BDM eprom op Tricore print.. haast onmogelijk om deze te unlocken. We verwachten nog een 6 maand tot 1 jaar ontwikkeling