Een optionele functie die de werking van de auto in alle BMW 5-serie modellen (behalve BMW 520d EfficientDynamics Edition en de BMW ActiveHybrid 5) zal verbeteren: het multifunctionele instrument display. Dit vrij programmeerbare cockpit display zal een nieuwe dimensie inluiden voor wat betreft de informatie die de bestuurder krijgt. De verbeterde Black Panel technologie opent geheel nieuwe mogelijkheden voor de weergave van informatie.
Via het hoogwaardige, homogeen zwart oppervlak van het 10,25-inch display, krijgt het vrij te combineren instrument de mogelijkheid om veel meer functies dan de conventionele instrumentenpaneel met elkaar te verbinden dan het systeem dat hij vervangt. Echter de bekende inrichting van de klokken, voorzien van vier ronde instrumenten, blijft gehandhaafd. Wel een kleine wijziging: De twee chromen ringen open zich nu naar elkaar toe, maar blijven zichtbaar op de zwarte ondergrond. Samen met de displays voor tank / olietemperatuur blijven ze zichtbaar op het 'dashboardscherm', ook wanneer het contact wordt uitgeschakeld.
Met behulp van de Driving Experience Control functie, kan de COMFORT, ECO PRO en SPORT modus visueel duidelijk van elkaar worden onderscheiden op het combi-instrument. Terwijl in de Comfort-modus een conventionele opstelling van vier gesloten ronde instrumenten te zien is, zullen in de modi ECO PRO SPORT de ringen zich openen om aanvullende informatie tussen de twee ronde instrumenten weer te geven. In de ECO-Pro-modus wordt de toerenteller een EfficientDynamics-display, waaruit blijkt hoe efficiënt de auto momenteel wordt aangedreven.
Het dashboard zal het uitgebreide assortiment tonen op basis van de aangepaste rijstijl (en de bewuste druk op de knop). In de Sport-modus wordt de snelheid alleen digitaal weergegeven via een grote aanduiding in het midden van de snelheidsmeter, terwijl de gekozen versnelling duidelijk wordt weergegeven in het midden van de toerenteller. Naast het veranderen van kleur, de displays in het instrumentenpaneel bijkomende informatie op maat, zoals status en functie-schermen in, check control en navigatie data, die allemaal kunnen individueel worden gebruikt wanneer dat nodig.
(vertaling van bericht BMWBlog)
'Traditioneel scherm'
'Sport modus'
'Eco Pro modus'
'Comfort modus'
Multifunctioneel dashboard display (als optie F10 5er)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
+2longdude schreef:+1pointman schreef:Mooie optie!
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
-
- VIP Driver
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 01 aug 2011, 23:00
- Type Auto: Superb
Je bent veel te veel OEM in de basis jij . Ik vind het zeer vet eigenlijk!. Enne, de LFA had het volgens mij omdat een traditionele kilometerteller de snelheid niet bij kon houden.matthyssie schreef:Ik vind het originele scherm nog wel de mooiste.
Dit doet me denken aan de Lexus LFA, niet in een BMW...
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Ik zeg: ja!
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
+1LiQuiD schreef:Ik zeg: ja!
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Ben ik echt de enige die dit te fancy vindt en gewoon graag erg de traditionele tellers ziet??
Stilstaan is achteruitgaan, maar deze PlayStation achtige tellers hoeven voor mij niet zo zeer; werk dat spul dan maar ergens diep in het iDrive weg...
...gelukkig is het een optie.
Stilstaan is achteruitgaan, maar deze PlayStation achtige tellers hoeven voor mij niet zo zeer; werk dat spul dan maar ergens diep in het iDrive weg...
...gelukkig is het een optie.
- Marc
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 14738
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 11:24
- Type Auto: E71 BMW X6 50i Xdrive
- Locatie: Rosmalen
Joop schreef:Ben ik echt de enige die dit te fancy vindt en gewoon graag erg de traditionele tellers ziet??
Stilstaan is achteruitgaan, maar deze PlayStation achtige tellers hoeven voor mij niet zo zeer; werk dat spul dan maar ergens diep in het iDrive weg...
...gelukkig is het een optie.
Blijkbaar
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Absoluut niet. Vandaar dat ik ook vind dat het thuishoort in een LFA, niet in een BMW...Joop schreef:Ben ik echt de enige die dit te fancy vindt en gewoon graag erg de traditionele tellers ziet??
Stilstaan is achteruitgaan, maar deze PlayStation achtige tellers hoeven voor mij niet zo zeer; werk dat spul dan maar ergens diep in het iDrive weg...
...gelukkig is het een optie.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC