Ik had belooft om mijn "nieuwe"E60 LCI op de het forum te plaatsen. Helaas door drukte op mijn werk heb ik helaas weinig tijd om regelmatig wat op het forum te posten. Mee lezen lukt me aardig. Ik zie overigens dat de E60/61 deel een vrij rustige forum omgeving is.
Inmiddels al wat kilometers gereden en het rijdt fantastisch. Heerlijk soepel en relaxed. Er zijn nog wat puntjes die aangepakt moeten worden maar gelukkig geen grote issues. Ik ga dat rustig aan aanpakken, voorlopig gaat deze auto niet weg
Hierbij mijn E60 lci:
En de technische gegevens en opties:
WBANXS10X0C062045
Omschrijving: 525D UL E60 LIM AUT LL M57/T2 EUR
Engines: M57D30U2;
Type: NX61
Productiedatum: 18.09.2009
Start garantie: 22.10.2009
Kleur: 475 M - Saphirschwarz metallic
Bekleding: LCSW - Leder Dakota Schwarz
Premium Selectie/MINI Next voertuig (BSI of lokaal contract): No
Verkoopdealer: 131
Land van verkoop: DE
Speciale uitvoering
Bestelde speciale uitvoering
01CA Selectie CO2 (Intern)
01CB Selectie CO2 (Intern)
02KM LM wielen V-Spaak 245 met noodloopeigenschappen
0205 Automatische versnellingsbak
0230 EU AG intern
0261 Side airbags achter
0320 Levering zonder typeaanduiding
0354 Voorruit met groene baan
04AT Interieurlijsten zwart hoogglanzend
0423 Velours matten
0428 Gevarendriehoek en verbanddoos
0431 Automatische dimmende binnenspiegel
0442 Bekerhouders
0464 Skifoedraal met middenarmsteun achter
0465 In delen neerklapbare achterbankleuning
0481 Sportstoelen
0494 Elektrisch verwarmde voorzetels
0502 Koplampsproeiers
0508 Park Distance Control (PDC)
0522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht
0524 Adaptieve bochtverlichting (ALC)
0534 Airconditioning, automatisch
0544 Dynamic Cruise Control (DCC)
06AA AG Intern
06AB AG Intern
0609 Navigatiesysteem Professional
0612 BMW Assist
0614 BMW Internetzugang
0615 Erweiterte BMW Online Information
0616 Online Platform
0620 Spraaksturing
0633 Handy Voorbereiding Business
0698 AG Intern
07SP Navigation system Professional integrated preparation for mobile phone Bluetooth
0710 M Sportstuurwiel
0735 Basic Package
08SA AG Intern
08SC AG Intern
08SP CO2 sturing (Intern)
08S8 AG Intern
0801 Duitsland uitvoering
0863 BMW Dealergids Europa
0879 Boordliteratuur Duits
09BD BusinessPackage
Standaard speciale uitvoering
0346 Chrome Line exterieur
0548 Kilometertacho
0851 Duitse taalversie
Hij heeft nu net 146.000 km gereden.
Inmiddels wat kleine schoonheids foutjes opgelost.
Mistlampen units vervangen
Xenon verlichting vervangen
Led interieur en kenteken verlichting
Interieur gereinigd (want hij stonk enorm naar de sigaretten lucht)
Ozon behandeling
Klein deukje laten verwijderen.
Nu gaan we rustig op zoek naar andere velgen. Minimaal 18 inch.
BMW E60 LCI 525d 2009 PJ-673-H WBANXS10X0C062045
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
Dank je.
Styling 124 staan erg hoog op het lijstje. Ook Styling 123 zijn een optie.
We gaan binnenkort eerst maar de auto updaten. De navigatie is van 2009. Ik verdwaal nu bijna door de wegen die ze niet kan vinden of niet eens meer bestaan.
Ook wil de opties BMW online en internet werkend krijgen. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om dit uit te zoeken.
Styling 124 staan erg hoog op het lijstje. Ook Styling 123 zijn een optie.
We gaan binnenkort eerst maar de auto updaten. De navigatie is van 2009. Ik verdwaal nu bijna door de wegen die ze niet kan vinden of niet eens meer bestaan.
Ook wil de opties BMW online en internet werkend krijgen. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om dit uit te zoeken.
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
Helaas gaat deze BMW weer terug naar de dealer. Er blijkt met de kilometerstand gerommeld te zijn. Dit tot grote schrik van mij maar ook van de verkoper.
Ze zijn op dit moment aan het zoeken naar een andere 5 serie. We wachten af. Tot die tijd Blijf ik in deze e60 rijden.
Voor alle partijen vervelend maar het wordt tot nu toe goed opgepakt door de verkoper. Ik heb er alle vertrouwen in.
Gelukkig want je hoort weleens wat anders.
Ze zijn op dit moment aan het zoeken naar een andere 5 serie. We wachten af. Tot die tijd Blijf ik in deze e60 rijden.
Voor alle partijen vervelend maar het wordt tot nu toe goed opgepakt door de verkoper. Ik heb er alle vertrouwen in.
Gelukkig want je hoort weleens wat anders.
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
146.000 km voor een diesel van 8 jaar oud die uit Duitsland komt .......
Het is een bekend verhaal dat er in Duitsland nog wel eens gerommeld wordt met kilometerstanden.
Het is een bekend verhaal dat er in Duitsland nog wel eens gerommeld wordt met kilometerstanden.
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Maar wel balen voor je.
Ik hoop dat er een goede oplossing komt. Succes!
Ik hoop dat er een goede oplossing komt. Succes!
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
Het idd balen. Ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met BMWs uit Duitsland. Heel bizar als je dat zelf meemaakt.
Ik heb geen idee wat nu de werkelijke stand is. Tussen twee “beurten” bij BMW zit 2 jaar tussen. In die periode zit een verschil van 60.000 km. Dus minimaal 60.000km. meer dan wat er op de teller staat. Ondanks alle papieren en certificaten toch nog een misser. Ik en de verkoper zijn er daarom ook ziek van. Maar goed. Er word hard gewerkt om het goed op te lossen. Ik zie dat het de goede kant op gaat en dat de verkoper alles in het werk stelt om het goed op te lossen.
Ik ben heel benieuwd welke auto’s hij als optie laat langskomen. De verkoper is een persoon die zijn beloftes tot nu toe altijd heeft waargemaakt. Ik maak me daarom geen zorgen hierover.
Ik heb geen idee wat nu de werkelijke stand is. Tussen twee “beurten” bij BMW zit 2 jaar tussen. In die periode zit een verschil van 60.000 km. Dus minimaal 60.000km. meer dan wat er op de teller staat. Ondanks alle papieren en certificaten toch nog een misser. Ik en de verkoper zijn er daarom ook ziek van. Maar goed. Er word hard gewerkt om het goed op te lossen. Ik zie dat het de goede kant op gaat en dat de verkoper alles in het werk stelt om het goed op te lossen.
Ik ben heel benieuwd welke auto’s hij als optie laat langskomen. De verkoper is een persoon die zijn beloftes tot nu toe altijd heeft waargemaakt. Ik maak me daarom geen zorgen hierover.
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
Even een update. Na lang zoeken en heel veel bagger voorbij zien komen heeft de dealer twee kandidaten gevonden.
Over twee weken kan ik een keuze maken tussen 2 andere 5 series:
- E61 530d met m-pakket uit 2010 met 123.000 km
- F10 530d high executive uit 2011 met 201.000 km
Misschien dat er nog een derde 5 serie bij komt maar dat is niet zeker.
In principe zou de e61 de opvolger worden alleen heeft de dealer nu ook de F10 aangeboden. Hij wilde niet hebben dat ik achteraf “waarom heb je dat niet gezegd” zou zeggen.
In eerste instantie was mijn gedachte dat ik voor de e61 zou gaan alleen twijfel ik nu. De rede waarom ik niet voor de F10 wil gaan is de kilometerstand. Het voordeel is wel dat het een F10 is.
Ik ga het wel zien denk ik. Eerst de beide auto’s live zien en er mee rijden.
Over twee weken kan ik een keuze maken tussen 2 andere 5 series:
- E61 530d met m-pakket uit 2010 met 123.000 km
- F10 530d high executive uit 2011 met 201.000 km
Misschien dat er nog een derde 5 serie bij komt maar dat is niet zeker.
In principe zou de e61 de opvolger worden alleen heeft de dealer nu ook de F10 aangeboden. Hij wilde niet hebben dat ik achteraf “waarom heb je dat niet gezegd” zou zeggen.
In eerste instantie was mijn gedachte dat ik voor de e61 zou gaan alleen twijfel ik nu. De rede waarom ik niet voor de F10 wil gaan is de kilometerstand. Het voordeel is wel dat het een F10 is.
Ik ga het wel zien denk ik. Eerst de beide auto’s live zien en er mee rijden.
- discus
- VIP Driver
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
- Type Auto: G21 330e en G30 530e
Lastige keuze.
Enerzijds een nieuwere 5 serie, maar wel met veel km's of anderzijds toch een 'gedateerde' (begrijp me niet verkeerd hoor) 5 met lage km-stand. Belangrijk is natuurlijk het onderhoud, lange ritjes of korte ritjes enz. Succes met het proefrijden !
Enerzijds een nieuwere 5 serie, maar wel met veel km's of anderzijds toch een 'gedateerde' (begrijp me niet verkeerd hoor) 5 met lage km-stand. Belangrijk is natuurlijk het onderhoud, lange ritjes of korte ritjes enz. Succes met het proefrijden !
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Voor mij G21 330e
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
- Type Auto: BMW 730d F01
- Locatie: Den Hoorn Z-H
Bij deze dan ook gelijk mijn dilemma. Ik heb nog nooit een auto gekocht die al gelijk op 2 ton staat. Altijd tussen de 100.000 of 150000 kilometer. Een 5 met 2 ton op de teller hoeft geen probleem te zijn mits het onderhoudt goed is bijgehouden en alles is gedaan. Maar dat geld eigenlijk ook bij een auto met net 125.000 kilometer. Je kan met zulke km standen ook pech hebben. Het blijft techniek. Ik zal dan ook kijken wat er gedaan moet worden bij 2 ton en zijn deze toevallig ook gedaan? Turbo of de DPF kunnen met zulke km standen op de shortlist staan.
Daarom denk ik dat ik pas iets kan zeggen als ik alles gezien heb incl. de boekjes. Beide auto's hebben onderhoudt gehad bij BMW dealer en zijn alle rekeningen aanwezig. Beide zien er als nieuw uit en zijn rijk uitgerust met opties.
Ik heb de koopadviezen en ervaringen van mede BMW eigenaren van de E60/61 al opgezocht en doorgenomen maar nog niet van de F10/11. Eerst maar alles opzoeken en doorlezen. Mocht er adviezen zijn waar ik op moet letten bij een F10 hoor ik het graag.
Daarom denk ik dat ik pas iets kan zeggen als ik alles gezien heb incl. de boekjes. Beide auto's hebben onderhoudt gehad bij BMW dealer en zijn alle rekeningen aanwezig. Beide zien er als nieuw uit en zijn rijk uitgerust met opties.
Ik heb de koopadviezen en ervaringen van mede BMW eigenaren van de E60/61 al opgezocht en doorgenomen maar nog niet van de F10/11. Eerst maar alles opzoeken en doorlezen. Mocht er adviezen zijn waar ik op moet letten bij een F10 hoor ik het graag.