BMW E60 LCI 525d 2009 PJ-673-H WBANXS10X0C062045

Plaats hier de foto's van jouw BMW E6x
Plaats reactie
dunDaan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 jul 2019, 10:09
Type Auto: E91 320i Touring Edition sport

niet1 schreef: 29 okt 2017, 17:02 Helaas gaat deze BMW weer terug naar de dealer. Er blijkt met de kilometerstand gerommeld te zijn. Dit tot grote schrik van mij maar ook van de verkoper.

Ze zijn op dit moment aan het zoeken naar een andere 5 serie. We wachten af. Tot die tijd Blijf ik in deze e60 rijden.
Voor alle partijen vervelend maar het wordt tot nu toe goed opgepakt door de verkoper. Ik heb er alle vertrouwen in.

Gelukkig want je hoort weleens wat anders.
Mooie vervanger, kun je hopelijk wel weer wat meters mee maken.
Maar nog even terug naar bovenstaande quote. Hoe ben je er achter gekomen dat de km-stand niet klopte? Ik heb er zelf net eentje uit Duitsland gehaald, dus ik hoop niet dat ik uiteindelijk ook van een koude kermis terug kom.
Ik weet dat er in Duitsland veel met km-standen wordt gefraudeerd, dus ik heb eea in de boekjes en rekeningen nagekeken, en dat zag er allemaal wel goed uit.


Gas d'rop
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Zorgen dat je verschillende facturen en papieren (chronologisch) van de HU’s (1e na 36 maanden en daarna elke 24 maanden verplicht) weet te bemachtigen. Dan heb je redelijk veel zekerheid dat er niets met de km-stand is gedaan.
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Bij mij kwam dit boven water nadat ik bij de bmw dealer een service beurt heb laten doen. Ik zag toen zelf na de uitdraai dat er een verschil zat in kilometerstanden. Ik moest wel even goed spitten in de jaren want je ziet het snel over het hoofd.

Daarnaast heb ik via Vin-info.com eea kunnen achterhalen. https://nl.vin-info.com

Kost wel geld maar dan heb je wel een uitdraai van je chassisnummer en niet je kenteken.
Ze hadden hem parallel geïmporteerd via Duitsland en België en daarbij ook de carpass aangepast (fraude) bleek achteraf . Daarna blijk de 5 ook diverse schades en aanpassingen van hardware gehad te hebben en was het heel lastig uitlezen wat nu de echte kilometerstand was.

Ondanks dat de verkoper zijn best had gedaan om alles te verhullen (aangepaste car-Pass, aangepaste onderhouds boekje en die later niet meeleveren) ben ik er toch achter gekomen hoe de historie is geweest van deze auto. Maar allemaal boter op hun hoofd.......



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Overigens zie ik net dat de beste man alle auto’s van de site af heeft gehaald. Van de 1 op andere dag.

Ik hoop niet dat die schade bakken die hij verkoopt op de weg komen en bij onschuldige mensen terecht komen. Ik heb eea gemeld bij de RDW over de 5 (incl. Bewijzen) maar de rdw doet er niets mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dunDaan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 jul 2019, 10:09
Type Auto: E91 320i Touring Edition sport

Ik zag toen zelf na de uitdraai
Een uitdraai van wat?
Is dat iets wat alleen een BMW dealer kan, of kan dat ook bij de lokale garage?

Ze hebben dus willens en wetens de boel zo goed mogelijk willen flessen, wat een h*fters :wtf:
Blij voor je dat dit achter de rug is.
Gas d'rop
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Een uitdraai van de onderhoudshistorie op basis van chassisnummer. Niet iedere dealer is daar happig op om dit te doen heb ik begrepen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Sterker nog BMW AG verbiedt het om dit te doen.
Freelance Java Software Engineer
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

De 5 is vorige maand overgeschreven. Ik hoop niet dat hij verkocht is aan een gezin die teveel voor deze auto hebben betaald. De roetfilter is stuk en natuurlijk minimaal 70.000 kilometer teruggedraaid. Helaas kun je via een RDW check niet echt iets terughalen wbt verleden van de auto. Zo jammer dat dit niet Europees is georganiseerd. Natuurlijk zijn er vin checks maar niet iedereen gebruikt dat. Maar goed, mocht er een nieuw lid zich aanbieden met deze 5. Dan heb ik nog een dossier liggen.
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

De 525d staat te koop op autoscout24.nl. 8999 euro en gaat weg omdat ze een grotere auto willen. Staat nu op 180.000 km. Moet er min 70.000 bij geteld worden. Hij heeft wel olie bijgevuld Afbeelding De onderhoudsboekjes die steeds genoemd worden heb ik aangeschaft. Die zijn niet origineel. De boekjes die er eerst bij zaten waren van een andere auto bleek achteraf.

Op 27 maart overgeschreven en altijd met veel plezier mee gereden.
Het tel. nummer dat erbij staat is van 1 van de verkopers van het bedrijf die hem heeft geïmporteerd. Bijzonder gevalletje.

Daarnaast staat hij per 3 april ook te koop bij een handelaar in Arnhem. Hopelijk is hij op de hoogte van het verleden. Wel vreemd dat hij als 530d te koop staat :nee:

Korte samenvatting wbt historie:
De auto is volgens de vin gebouwd op 18 sept 2009. Op naam gezet in nov 2009 in Duitsland. Heeft een hele tijd gereden als directie auto bij de DB. Is verkocht met 140.000km via een veiling in Duitsland (ook DB, interne veiling) verkocht naar België en daar ging het fout. Hij is geïmporteerd met een km stand 35.xxx en met een bouwjaar juni 2009. Volgens opgaven heeft hij 5 flinke ongelukken gehad en geëxporteerd naar Nederland als schade auto met km stand 144.445. Als ik eerder had geweten hoe ik eea bij elkaar kan sprokkelen qua info, dan had ik dat zeker gedaan maar het vergt heel veel tijd en uitzoek werk. Belletjes naar België en Duitsland etc. Ik had voor aanschaf wel de checks gedaan via internet en dat is dus niet alles zeggend blijkt achteraf. Je houdt er wel een leuk netwerkje aan over Afbeelding

Wees dus gewaarschuwd als je een mooie e60 zoekt. Deze even overslaan tenzij je het niet erg vindt dat er wat km missen. Hij reed wel goed. Dat dan weer wel.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door niet1 op 22 apr 2020, 09:39, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Wordt wat afgeklooit met auto's zo :?

Chassis nummer zal nu ook wel in google oppoppen bij een zoekactie zie ik, staat in de titel :wink:
niet1
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 02 apr 2013, 20:55
Type Auto: BMW 730d F01
Locatie: Den Hoorn Z-H

Hij staat nog steeds te koop in Arnhem bij een andere garage bedrijf. Waarschijnlijk een kennis ofzo want ik neem aan dat je ook als garage bedrijf onderzoekt of de auto niet ergens op internet staat. Zo'n BMW wil je toch niet op voorraad hebben?

Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk met zo'n auto gebeurt als hij echt onverkoopbaar is. Hij staat immers al sinds 13 sept. 2018 te koop. Waarvan een aantal maanden onderhands en dan nu bij dit garage bedrijf.

Export? Of kan je een ander kenteken aanvragen?

Ben wel benieuwd
Plaats reactie

Terug naar “E6x: Showroom & Projecten”