Nee, ik was weer eens te laat hahaha
Ga straks eerst kijken hoeveel geluid hij OEM produceerd.
Vind een eisenmann met ovale schuine tips persoonlijk het mooist.
Interlagos Blauwe M5 E60
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
En wil je dan voor de sport of de race gaan?Folkert schreef:Nee, ik was weer eens te laat hahaha
Ga straks eerst kijken hoeveel geluid hij OEM produceerd.
Vind een eisenmann met ovale schuine tips persoonlijk het mooist.
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Geen idee eigenlijk, denk de race variant.
De v10 mag wel gehoord worden vind ik!
Ga vandaag eindelijke de auto ophalen ben benieuwd. Zal eerst niet het volle geluid kunnen horen, aangezien ik eerst 2000 km rustig aan moet ivm de nieuw drijfstanglagers.
Inmiddels de castol olie ook binnen, ga dan gelijk de olie + filter vernieuwen na de inloop periode.
De v10 mag wel gehoord worden vind ik!
Ga vandaag eindelijke de auto ophalen ben benieuwd. Zal eerst niet het volle geluid kunnen horen, aangezien ik eerst 2000 km rustig aan moet ivm de nieuw drijfstanglagers.
Inmiddels de castol olie ook binnen, ga dan gelijk de olie + filter vernieuwen na de inloop periode.
Alpina B5 Biturbo
- snoep
- VIP Driver
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
- Type Auto: Diverse BMW's
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Met een OEM uitlaat vind ik hem ook goed klinken.Folkert schreef: De v10 mag wel gehoord worden vind ik!
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Vind hem nu met OEM uitlaat wel heel braaf...snoep schreef:Met een OEM uitlaat vind ik hem ook goed klinken.Folkert schreef: De v10 mag wel gehoord worden vind ik!
Alpina B5 Biturbo
-
- Just getting started
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 12 jan 2016, 23:33
- Type Auto: E60 M5 Mosselman / E92 M3 Mosselman
Inlopen van lagerschalen is heus niet nodig. Omdat er veel los/open is geweest is het verstandig de eerste paar honderd km goed te luisteren en te voelen hoe de auto zich gedraagd en even rustig aan te doen. Als je niets bijzonders merkt aan de auto kun je gewoon rijden zoals je wilt en dat heeft verder niets met de lagerschalen te maken.Folkert schreef:2000 km niet boven de 4000 RPM komen is mij verteld door de dealer.
De woorden van de dealer zijn om zichzelf in te dekken tegen deze 'bijzonderheden' of de aansprakelijkheid bij jou te leggen als er iets mis zou gaan omdat je je niet aan de adviezen hebt gehouden.
E92 M3 Mosselman MSL
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
Alpinweiss
E60 M5 Mosselman Performance
Mat Brown Metallic
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Eindelijk een eerlijk antwoord..
Technisch is het de grootste onzin namelijk
Dat je hem start..laat lopen en luistert..helemaal goed. Dan warm laten worden en afkoelen bv (heatcycle). Daarna kan je er nog 1 doen... .maar erna gas er op.
Als ie stuk is..hoor en merk je dat snel zat.
Zat blokken op de testbank laten inlopen/afstellen na blueprinting en 1x mee gemaakt dat ie na zn heatmoment al een ruim bigend had. Zonde....sat weer wel. Maar betekent of materiaalissue of montagefout.
2000 km inlopen slaat nergens op
Na honen of boren of kosten icm veren...en je bak bv.. dat dient de ingelopen te worden. Maar een krukas enzo.
Technisch is het de grootste onzin namelijk
Dat je hem start..laat lopen en luistert..helemaal goed. Dan warm laten worden en afkoelen bv (heatcycle). Daarna kan je er nog 1 doen... .maar erna gas er op.
Als ie stuk is..hoor en merk je dat snel zat.
Zat blokken op de testbank laten inlopen/afstellen na blueprinting en 1x mee gemaakt dat ie na zn heatmoment al een ruim bigend had. Zonde....sat weer wel. Maar betekent of materiaalissue of montagefout.
2000 km inlopen slaat nergens op
Na honen of boren of kosten icm veren...en je bak bv.. dat dient de ingelopen te worden. Maar een krukas enzo.
Nobody said it was easy....
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Na het vervangen van de lagerschalen door mijn dealer Hans Severs hebben zij de auto een paar dagen gehouden om te testen.
Toen ik de auto ophaalde heb ik ook gevraagd of ik rustig aan moest doen en zij vertelden dat dat niet nodig was.
Moet wel zeggen dat ik niet gelijk voluit ben gegaan in het begin
Toen ik de auto ophaalde heb ik ook gevraagd of ik rustig aan moest doen en zij vertelden dat dat niet nodig was.
Moet wel zeggen dat ik niet gelijk voluit ben gegaan in het begin
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
- BjeffIndividual
- VIP Driver
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
- Type Auto: Model S P100D
Mooi stel zeg! Lastig kiezen als je beide sleutels op zak hebt en een stukje gaat touren
Model S P100D aka Dyson