Automaat en stoplichten, D of N?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

Blue Raccoon schreef: 29 mei 2019, 23:14 Ik lees hierboven alleen maar foute info :(
Als je met een automaat voor een stoplicht staat moet je hem gewoon in D laten staan.
Enkel als je langer stilstaat zoals bijvoorbeeld voor een overweg of brug moet je hem in D of N zetten.
De automaat is gewoon gemaakt om enige tijd in D te staan met uw voet op de rem.
Wat gebeurt er als je de automaat telkens voor enige seconden van N naar D zet en omgekeerd is het volgende.
Telkens je deze verzet laat je ook de kleppen inwendig werken.
Zodoende krijgt de automaat telkens een beweging binnen in het kleppenstelsel dat dan weer de versnelling uit of in schakel.
Dat is iets wat men nu met en automaat zo weinig mogelijk met doen.
Elke beweging maakt slijtage ;)
De automaatbak is zodanig gemaakt dat hij niet stuk gaat van een tijdje in D te staan met de voet op de rem.
Wat je wel kan krijgen is dat als men serieus op de remmen rijd met een automaat (iets wat beslist niet nodig is) en men dan even stilstaat dat is dat men na een langere tijd remschijven gaat krijgen die krom komen.
Dit omdat men met de voet op de rem blijft staan bij heel warme remschijven.
Maar een set remschijven is wel stukken goedkoper dan een automaatbak.
Als deze uitleg is niet uit mijn duim gezogen maar heb ik ook al persoonlijk vernomen van Herr Sagert van ZF Dortmund in Duitsland.
En dat is nu toch geen leek wat automaatbakken betreft denk ik :Klappen:
Als je een beetje de werking van een automaatbak begrijpt dan zou je dat zelf ook kunnen weten.
Dus als je voor het stoplicht staat laat de automaat gewoon in D staan.
Niks foute info. Ik lees in jouw verhaal niets nieuws of wezenlijk andere info. Wat jij vertelt, is ook al door mij en anderen verteld. Je moet wel weten waar je het hebt voordat je mensen gaat beschuldigen van verspreiden van foute info.


F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Met andere woorden, gewoon je verstand gebruiken.
Ja, ik weet het, dat is tegenwoordig wat schaarser...
Plaats reactie

Terug naar “E6x: Motorisch/Performance”