Lees op meerdere pagina's dat het meer dan wenselijk is om swirl flaps preventief te verwijderen.
Heeft mijn 530i deze flaps? Zo ja, wat vind jij.. verwijderen en blank plates plaatsen of een nieuwe spruitstuk waar ze niet zitten (aanzienlijk duurder)?
Swirl flaps
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Alleen bij diesels zover ik weet.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 feb 2020, 14:26
Oude post maar handig voor als iemand dezelfde vraag heeft.
De n52 heeft disa valves, deze kunnen kapot gaan en de pin kan in je blok terecht komen en je blok slopen.
Niet verwijderen maar demonteren en checken en vervangen als je deze niet vertrouwd.
Er zijn ook upgrade setjes voor beschikbaar van aluminium.
De n52 heeft disa valves, deze kunnen kapot gaan en de pin kan in je blok terecht komen en je blok slopen.
Niet verwijderen maar demonteren en checken en vervangen als je deze niet vertrouwd.
Er zijn ook upgrade setjes voor beschikbaar van aluminium.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Bij de vernieuwde Disakleppen (als ze bv al n keer vervangen zijn) is het ontwerp aangepast, dus dan is dat risico er niet meer.
Maar disakleppen hebben toch niks met n diesel te maken, waar t hier over gaat?
Maar disakleppen hebben toch niks met n diesel te maken, waar t hier over gaat?