Dsc probleem

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Invited
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2017, 22:50

Geachte Heren;
Ik ben al een aantal jaren bmw rijder en weet goed hoe ik met de auto moet spelen. Ik heb sinds een maand een e61 530d uit 2009 in bezit. Wat een soort hobby van mij is als het regent hou ik het dtc knopje ingedrukt scakel alles netjes uit. En als ik dan door de bocht rijd trap ik ff het gas in en vind het prachtig om de kont van de wagen naast me te zien. Wat me opvalt bij deze wagen wat ik ook geprobeerd heb is dat het met geen vermogen lukt. Ik heb dtc deels uitgeschakeld helemaal uitgeschakeld. In zijn D geprobeerd. In de DS stand in de M1 stand maar nee hoor. Ik hoor alleen een wiel als een gek slippen maar seiften nee hoor. Als ik stil sta burnout lukt wel. Maar zodra ik een donut wil maken lukt het niet. Het is niet dat ik het om de twee tellen doe natuurlijk. Maar is wel leuk als je weet dat het kan natuurlijk. Iemand hier ervaring mee hoor het graag. Gr


Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ja. Jouw BMW heeft geen sperdifferentiëel. Een 5 serie heeft relatief dikke stabilisatorstangen om de auto enigszins vlak te houden in de bochten. Het gevolg hiervan is echter wel dat je heel snel wielspin hebt op 1 wiel ipv 2. En zolang niet beide wielen tractie verliezen, begint de achterkant niet te schuiven.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “E6x: Motorisch/Performance”