Vermogen valt weg, rook, olie bij vullen!

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Wouda
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2018, 23:43

Hallo,

Het gaat hier om een BMW 535D touring 2006

Ik reed vandaag naar huis uit mijn werk weg. Colega reed achter me en belde me op dat men auto rookte. 100 meter verder verloor de auto vermogen. (Geen rare geluiden) Dus ik stoppen, geeft de auto aan dat olie bijgevuld moest worden dus auto uit motorkap open en idd veel rook. Maar na mijn mening verbrande olie. Ook zag ik dat er veel olie over het blok heen lag ( turbo zeide ) Te veel om te kunnen zien waar de lekkage zat. Dus olie bij gevuld en toch de auto starten en weer kijken. Niks te vonden motor loopt zoals het hoort turbo hoor je niks aan en nergens lekkage te zien. Ik was al bijna thuis dus heb de gol gewaagd en ben rustig gaan rijden. Weer helemaal niks aan de hand dus toch een gokje wagen en kijken of het vermogen er weer was. Ook het vermogen was weer terug.

Nu mijn vraag wat kan het zijn/ zijn geweest. Olie toevoer slang van de turbo lek? Of had ik het dan moeten kunnen zien?

Het was wel donker dus slecht zicht met de zaklampje van mijn telefoon gekeken.

Heb de auto nu aan de kant staan kom er eerst ook niet aan totdat ik weet wat het is.

Met vriendelijke groet, Gerrit
Laatst gewijzigd door Wouda op 10 okt 2018, 00:19, 2 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Aub eerst even voorstellen by the way in het desbetreffende topic.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 11 okt 2018, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ik zou de motor + motorcompartiment eens reinigen, en dan bij voldoende licht eens op zoek gaan naar het euvel.
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ik zou inderdaad alles even goed ontvetten, daarna even een stuk rijden zodat het spul goed op temperatuur komt. En alle slangen waar olie doorheen gaat even controleren. Kan best zijn dat je het niet ziet als de motor uit staat. Als er een slang wat poreus is en er wordt geen kracht op gezet is de kans best open dat het er uit ziet alsof hij nog heel is.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
Jef-e60
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2019, 12:20
Type Auto: BMW e60 520i
Locatie: Marknesse

Kwam er ook olie achter uit de uitlaat? In dat geval zal de turbo het probleem zijn.
Plaats reactie

Terug naar “E6x: Motorisch/Performance”