E60 Storingslampje
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
@Jimmer, kan mij herinneren toen ik nog de E46 328i had en ik Patrick van www.pmotorsport.nl wat werkzaamheden liet verrichten aan de Vanos deze ook zuiniger reed. Ik weet helaas niet precies wat de BMW Specialist uit Andijk heeft gedaan aan de Vanos, hopelijk krijg ik dit nog te horen.
Meende dat het begin november niet echt kouder was dan nu.
Ik zal het over een lange periode in de gaten gaan houden: anderzijds ..... mooi meegenomen toch?
Meende dat het begin november niet echt kouder was dan nu.
Ik zal het over een lange periode in de gaten gaan houden: anderzijds ..... mooi meegenomen toch?
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
De faktuur van de werkzaamheden die aan de E60 zijn gedaan.
Alles valt onder GARANTIE gelukkig. Mijn dank aan Autobedrijf Peter Ursem uit Zwaag die het allemaal heel netjes hebben laten oplossen door de Specialisten.
Vraag mij alleen af wat dat afgebroken boutje uit motorblok zou kunnen zijn
Uit pure interesse ..... kloppen de prijzen een beetje?
Hoelang ben je voor z'n klus bezig zoals hierboven omschreven staat?
Dan weet ik voor de volgende keer waar ik moet zijn.
De auto staat nu bij filiaal Schagen, die gaan naar de remblokken kijken.
Kom ik op terug.
Alles valt onder GARANTIE gelukkig. Mijn dank aan Autobedrijf Peter Ursem uit Zwaag die het allemaal heel netjes hebben laten oplossen door de Specialisten.
Vraag mij alleen af wat dat afgebroken boutje uit motorblok zou kunnen zijn
Uit pure interesse ..... kloppen de prijzen een beetje?
Hoelang ben je voor z'n klus bezig zoals hierboven omschreven staat?
Dan weet ik voor de volgende keer waar ik moet zijn.
De auto staat nu bij filiaal Schagen, die gaan naar de remblokken kijken.
Kom ik op terug.
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Defecte oliedruksensor en vanos ventiel dus. Althans die zijn vervangen. Filters ook gereinigd. Dat is netjes.
Tsja, dat boutje...? Hoe zijn ze dat tegengekomen en is dat verwijderd? Daar kunnen zij alleen antwoord op geven.
Zie verder weinig vreemds.
Tsja, dat boutje...? Hoe zijn ze dat tegengekomen en is dat verwijderd? Daar kunnen zij alleen antwoord op geven.
Zie verder weinig vreemds.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 02 jan 2020, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
@Dutch79 Ik ook niet hoor maar was benieuwd naar de tijden/uren dat je met deze klussen bezig bent: weet ik ongeveer wat ze per uur vragen.
En ik ben zeker blij dat ze dit allemaal hebben gedaan
@Ray320 Blij dat ik er 6 maanden erbij heb gekregen idd.
@RRenken Als het wat ernstig was geweest dan hadden ze het wel laten horen of gemaakt.
@RvL ... als dat alles is Waar maak ik mij druk om
En ik ben zeker blij dat ze dit allemaal hebben gedaan
@Ray320 Blij dat ik er 6 maanden erbij heb gekregen idd.
@RRenken Als het wat ernstig was geweest dan hadden ze het wel laten horen of gemaakt.
@RvL ... als dat alles is Waar maak ik mij druk om
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Ik ken ze niet...
Maar wat mij opvalt. Het vanos ventiel is net zo duur als oliedrukventiel?
Das bijzonder te noemen...
2e is dat boutje.. ..sja... zou ik zo niet weten.
En qua arbeid... atel dat ze 70 ez vragen..dan js het 4.3 uur. Das op zich wel redelijk. Ligt ff aan je boutje dat afgebroken zat oa.
Waarom hebben ze alleen je kvs afgetapt??? Vanwege de ontluchting namelijk....
Maar wat mij opvalt. Het vanos ventiel is net zo duur als oliedrukventiel?
Das bijzonder te noemen...
2e is dat boutje.. ..sja... zou ik zo niet weten.
En qua arbeid... atel dat ze 70 ez vragen..dan js het 4.3 uur. Das op zich wel redelijk. Ligt ff aan je boutje dat afgebroken zat oa.
Waarom hebben ze alleen je kvs afgetapt??? Vanwege de ontluchting namelijk....
Nobody said it was easy....
- RRenken
- VIP Driver
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50
@NOS,
Is er een verschil tussen een oliedruksensor en ventiel?
Want volgens mij kost zo'n sensor ~ 40 tientjes.
Is er een verschil tussen een oliedruksensor en ventiel?
Want volgens mij kost zo'n sensor ~ 40 tientjes.
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
@NOS Op deze vraag krijg ik nog een antwoord, mail vanuit garage Peter Ursem naar BMW Specialist Karreman is onderweg.
Wat betreft de rest durf ik het jou niet te vertellen.
Ik heb de auto weer op kunnen halen, voorste blokken waren aan vervanging toe: ook dit weer onder garantie.
Rij ik richting Alkmaar en wat denk je?
(copie van reeds eerdere gebruikte foto)
Goh......dat lampje had ik al gemist een tijdje
Wat nu weer
Op naar Zwaag dan maar weer.
De storing werd uitgelezen en de oorzaak was een "nokkenaspositiesensor" (zeg ik het goed?)
Deze is besteld en zal zsm vervangen worden.
Kan deze sensor problemen hebben opgelopen toen men de diverse werkzaamheden heeft uitgevoerd aan de E60?
Op is dit een op zich eigen staande probleem?
Ach ..... we blijven lachen, heb nog 5 maanden GARANTIE
Waar zit deze sensor precies?
Is het onderdeel nr. 3?
Wat betreft de rest durf ik het jou niet te vertellen.
Ik heb de auto weer op kunnen halen, voorste blokken waren aan vervanging toe: ook dit weer onder garantie.
Rij ik richting Alkmaar en wat denk je?
(copie van reeds eerdere gebruikte foto)
Goh......dat lampje had ik al gemist een tijdje
Wat nu weer
Op naar Zwaag dan maar weer.
De storing werd uitgelezen en de oorzaak was een "nokkenaspositiesensor" (zeg ik het goed?)
Deze is besteld en zal zsm vervangen worden.
Kan deze sensor problemen hebben opgelopen toen men de diverse werkzaamheden heeft uitgevoerd aan de E60?
Op is dit een op zich eigen staande probleem?
Ach ..... we blijven lachen, heb nog 5 maanden GARANTIE
Waar zit deze sensor precies?
Is het onderdeel nr. 3?
Laatst gewijzigd door Tomba op 02 jan 2020, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- VIP Driver
- Berichten: 1044
- Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Ik zou zeggen dat de rekening wat aan de dure kant is, al kijk ik nergens meer van op tegenwoordig. En het is ook niet heel duidelijk wat er nu exact gedaan is.
Ik vind het moedig dat ze een E60 nog met 6 maanden garantie verkopen. Het was nu eenmaal niet BMW’s finest hour zullen we maar zeggen en al helemaal niet nu ze wat ouder worden. Maar goed, fijn voor jou uiteraard!
Ik vind het moedig dat ze een E60 nog met 6 maanden garantie verkopen. Het was nu eenmaal niet BMW’s finest hour zullen we maar zeggen en al helemaal niet nu ze wat ouder worden. Maar goed, fijn voor jou uiteraard!
-
- VIP Driver
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 21:15
- Type Auto: Mitsubishi Outlander Edition Two 2.0 Automaat
- Locatie: Noord Holland
@Jimmer Ik lees over meerdere modellen problemen van welke aard dan ook, benzine of diesel
En natuurlijk vind ik het heel fijn dat het tot nu toe allemaal gebeurd onder garantie.
En om eerlijk te zijn koop ik geen auto's zonder garantie.
En zoals @Ray320 zegt: "Al je sensoren zijn straks in elk geval nieuw zeg maar"
Ik denk dat je dan gewoon mazzel moet hebben met het kopen van een 2de hand's auto van welk merk dan ook.
Alles hangt een beetje aan het onderhoud wat er tussendoor is gedaan (onderhoudsboekje bijgehouden) en aan hoe de eigenaar met de auto dagelijks omgaat.
Wil je geen onkosten hebben koop een auto met de kop eraf en ruil deze weer rond de 120dkm in.
Ik zou eigenlijk voor een parelmoeren Peugeot 508 1.6 THP uit 2013 met 106dkm op de teller gaan.
Als je leest wat met deze auto allemaal kan gebeuren wordt je helemaal niet vrolijk.
Een vriend van mij rijdt er al een hele lange tijd mee rond, zo ook de vader van mijn schoonzoon: geen problemen. Sommige hebben mazzel, sommige weer flink pech.
Ik zie wel wat er mogelijk nog allemaal gaat gebeuren.
Tot op heden:
- nieuwe banden rondom
- nieuwe schijven achter met remblokken
- nieuwe filters en nieuwe olie
- 6 nieuwe bougies
- remblokken voor
- rekening van Karreman spreekt voor zich
- en zometeen nokkenassensor
Allemaal netjes binnen de 1ste 2 maanden
En natuurlijk vind ik het heel fijn dat het tot nu toe allemaal gebeurd onder garantie.
En om eerlijk te zijn koop ik geen auto's zonder garantie.
En zoals @Ray320 zegt: "Al je sensoren zijn straks in elk geval nieuw zeg maar"
Ik denk dat je dan gewoon mazzel moet hebben met het kopen van een 2de hand's auto van welk merk dan ook.
Alles hangt een beetje aan het onderhoud wat er tussendoor is gedaan (onderhoudsboekje bijgehouden) en aan hoe de eigenaar met de auto dagelijks omgaat.
Wil je geen onkosten hebben koop een auto met de kop eraf en ruil deze weer rond de 120dkm in.
Ik zou eigenlijk voor een parelmoeren Peugeot 508 1.6 THP uit 2013 met 106dkm op de teller gaan.
Als je leest wat met deze auto allemaal kan gebeuren wordt je helemaal niet vrolijk.
Een vriend van mij rijdt er al een hele lange tijd mee rond, zo ook de vader van mijn schoonzoon: geen problemen. Sommige hebben mazzel, sommige weer flink pech.
Ik zie wel wat er mogelijk nog allemaal gaat gebeuren.
Tot op heden:
- nieuwe banden rondom
- nieuwe schijven achter met remblokken
- nieuwe filters en nieuwe olie
- 6 nieuwe bougies
- remblokken voor
- rekening van Karreman spreekt voor zich
- en zometeen nokkenassensor
Allemaal netjes binnen de 1ste 2 maanden
1982: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat